Gå til innhold

Kilosfisken 06


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke
Fy f..n Nicolaj! Dette var dårlig gjort. Nå synker jeg ned i en ennå dypere hengemyr av fiskemangeldepresjon...

 

Grattis uansett!!!

 

Jk

 

Bare for å strø salt i buken JK så kan jeg starte denne tråden som startet i fjor. Da med annen heading. Du kommer vel med Trekilosfisken 06 etter hvert uansett... hehehe!

post-367-13949846345589_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dette var virkelig på tide!!

 

nicolaj brekke,

Bare for å strø salt i buken JK så kan jeg starte denne tråden som startet i fjor. Da med annen heading. Du kommer vel med Trekilosfisken 06 etter hvert uansett... hehehe!

 

Du skal ikke se bort i fra det 8)laugh.png' alt=':lol:'> 8)laugh.png' alt=':lol:'> ;)

 

jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja endelig satt årets to første fisker... Årets første var en vinterslank ørret på 1 kilo blank, mens den andre var en ørret i fin kondisjon på 1,3 kilo. Begge ble tatt på en buzzer og 2'er stang. Utrolig kult!!! Mesteparten av vannet var dekket av is, men i den ene råka fikk jeg begge... Desverre var den største kroket veldig dypt, og måtte avlives. Den var forøvrig inne på backingen 3 ganger...

 

nicolaj brekke,

Bare for å strø salt i buken JK så kan jeg starte denne tråden som startet i fjor. Da med annen heading. Du kommer vel med Trekilosfisken 06 etter hvert uansett... hehehe!

 

Dette var jo bare en oppvarming til 3-kilosfiskene...

 

Mere kommer senere...

 

jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning
Ja endelig satt årets to første fisker... Årets første var en vinterslank ørret på 1 kilo blank' date=' mens den andre var en ørret i fin kondisjon på 1,3 kilo. Begge ble tatt på en buzzer og 2'er stang. Utrolig kult!!! Mesteparten av vannet var dekket av is, men i den ene råka fikk jeg begge... Desverre var den største kroket veldig dypt, og måtte avlives. Den var forøvrig inne på backingen 3 ganger...

 

nicolaj brekke,

Bare for å strø salt i buken JK så kan jeg starte denne tråden som startet i fjor. Da med annen heading. Du kommer vel med Trekilosfisken 06 etter hvert uansett... hehehe!

 

Dette var jo bare en oppvarming til 3-kilosfiskene...

 

Mere kommer senere...

 

jk

 

 

 

Bilder JK?

Du har vel alltid med deg kamera? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Teller ikkje uten bilder!!!!!!!!!!Regnbue teller IALLEFALL ikkje.

Den kan ein kjøpe på Rimi, tine, ta med til vatnet, ta bilder og så er det gode greier :D:D:D humre humre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke
Teller ikkje uten bilder!!!!!!!!!!Regnbue teller IALLEFALL ikkje.

Den kan ein kjøpe på Rimi' date=' tine, ta med til vatnet, ta bilder og så er det gode greier :D:D:D humre humre :D[/quote']

 

Ikke tull med Regnbue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

95.jpg

Tror denne nærmer seg kiloen :D

Tatt på en ESP mygg, men det morsomme var at stanga som vart brukt er ei 5,6" Black Level stang i klasse 0-1 med ei Loop Midge snelle på. laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> 8)8) MORRO :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lars M

Var en tur i Alta 24.05.06 og prøvde etter SØ.

Det hele endte med 27 fisker fra 4 hg til 2,6 kilo, som forøvrig er ny pers.

Den sistnevnte samt en til rundt kiloet var støinger, ellers var det kun fin blankfisk. Beholdt 4 fisker. Av disse var to over kiloet, samt to mindre som var hardt kroket. Resten fikk friheten tilbake.

 

Flotte flueforhold

Stemning-Alta.jpg

 

1,5 kg

Sjoeoerret-1,5-Alta-24-mai-.jpg

 

2,6 kilo

Pers-2,6-kg-alta.jpg

 

Regner med at tråden tillater både stasjonærørret/-røye samt anadrome former.

Rundt sankthans blir det 8 døgn med sjørøyefiske omkring Gamvik. Da satser jeg på og gruse fluepers'n på 2,2 kilo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Da var ny pers på tørrfluefanget brunørret et faktum!

Var ute en tur i dag i et vann i Hammerfest området. Været var brukbart, vindstille og sperioder med små yrskurer.

Det var moderat klekking av mellomstore, sorte fjærmygg.

Bra vakaktivitet på grunna inne i en av vikene på vannet.

Mesteparten vaket omlag 15-30 meter fra land, bortsatt fra noen enkeltfisker i sivkanten.

Jeg fisket først med en synkende fjærmyggpuppe str# 14, siden jeg ikke kunne se noen luftbobler i vakene. Dette resulterte i en fin fisk rundt kiloen. Deretter begynte ørreten å ta klekkere.

Jeg satt på en gråsort "stuck chuck midge" str# 20 og 0,14 mm spiss.

Så la jeg et kast helt inntil sivkanten innerst i vika (ca. 30-40 cm dypt).

Det vist seg at det jeg lenge hadde trodd var én stor fisk var to (fortomen landet over den ene og skremte den).

Etter omlag 3 minutter slurpet ørreten i seg flua. Jeg ventet litt... og strammet opp.

Ørreten gikk helt bananas inne på grunna, gikk rett til værs for derretter å ruse ut 50-60 meter. Der ploget den som en oter en liten stund før den begynte og tape krefter (tror vi...). Jeg dro den inn til håving, men det ville den ikke finne seg i og tok en ny runde! Men etter dette var den kjørt og kunne tas på land. 59,5 cm og 2,2 kilo!! Ikke noe julegris akkurat men absolutt godkjent :D

Totalt landet jeg 7 ørreter i dag hvorav to var under kiloet.

To fisker ble med hjem, blandt annet den store...(ikke skyt meg....)

 

Rekord%202,2%20kg%20(1).jpg

 

Rekord%202,2%20kg%20(10).jpg

 

Den minste va 860 gram og hadde en K-faktor på vel 1,34.

Slik var de fleste!

 

Jepp! Dett blir en knallsesong 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny pers på tørrfluefanget brunørret et faktum!

Var ute en tur i dag i et vann i Hammerfest området. Været var brukbart' date=' vindstille og sperioder med små yrskurer.

Det var moderat klekking av mellomstore, sorte fjærmygg.

Bra vakaktivitet på grunna inne i en av vikene på vannet.

Mesteparten vaket omlag 15-30 meter fra land, bortsatt fra noen enkeltfisker i sivkanten.

Jeg fisket først med en synkende fjærmyggpuppe str# 14, siden jeg ikke kunne se noen luftbobler i vakene. Dette resulterte i en fin fisk rundt kiloen. Deretter begynte ørreten å ta klekkere.

Jeg satt på en gråsort "stuck chuck midge" str# 20 og 0,14 mm spiss.

Så la jeg et kast helt inntil sivkanten innerst i vika (ca. 30-40 cm dypt).

Det vist seg at det jeg lenge hadde trodd var én stor fisk var to (fortomen landet over den ene og skremte den).

Etter omlag 3 minutter slurpet ørreten i seg flua. Jeg ventet litt... og strammet opp.

Ørreten gikk helt bananas inne på grunna, gikk rett til værs for derretter å ruse ut 50-60 meter. Der ploget den som en oter en liten stund før den begynte og tape krefter (tror vi...). Jeg dro den inn til håving, men det ville den ikke finne seg i og tok en ny runde! Men etter dette var den kjørt og kunne tas på land. 59,5 cm og 2,2 kilo!! Ikke noe julegris akkurat men absolutt godkjent :D

Totalt landet jeg 7 ørreter i dag hvorav to var under kiloet.

To fisker ble med hjem, blandt annet den store...(ikke skyt meg....)

 

[img']http://home.online.no/~ksolvei/Pics/Rekord%202,2%20kg%20(1).jpg[/img]

 

Rekord%202,2%20kg%20(10).jpg

 

Den minste va 860 gram og hadde en K-faktor på vel 1,34.

Slik var de fleste!

 

Jepp! Dett blir en knallsesong 8)

 

 

:shock: :shock: :shock: tror jeg må til hammerfest i sommer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojæææååw :D grattis me ny pers! regne med at du ikke vil fortelle hvor det ligger, men kanskje si hvor lang tid rolig gange det er dit? ;)

 

æ for min del har vært å surra på friidrettsbanen i helga, men nu, nu ska det fiskes! kom akkurat en regnskur så nu har æ trua på fisk! :P spørsmålet er bare SØ eller brunørret?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M
ojæææååw :D grattis me ny pers! regne med at du ikke vil fortelle hvor det ligger' date=' men kanskje si hvor lang tid rolig gange det er dit? ;)

 

æ for min del har vært å surra på friidrettsbanen i helga, men nu, nu ska det fiskes! kom akkurat en regnskur så nu har æ trua på fisk! :P spørsmålet er bare SØ eller brunørret?!?[/quote']

 

Hehe! Det ligger nøyaktig 3 meter fra et busskur/ 3 sek. rooolig gange 8)

Observerte noen enorme vimpler (les: ryggfinner) der i går kveld.

Antageligvis fisk som jaget stingsild i lag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...