Gå til innhold

tips til rimelige allround fiskebriller?


Viktor Storelv

Anbefalte innlegg

Enig med Jeika. 2 briller bør du ha - En brille med mørkt, og en med lyst glass. Men du kan jo eventuelt kjøpe "vanlige" solbriller med polarisering :) Bare vær obs på at noen av dem "vanlige" har litt dårlig polarisering. En fin test for å se hvor bra polariseringen er, kan være å se mot et vindu eller bilrut hvor lys blir tydelig reflektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha allround briller, ville jeg gått for kobber. Det  har jeg brukt selv i flere år, fordi at jeg syntes de fungerer

bra om det er sol, eller litt overskyet. På kveld eller regntunge dager blir det for dårlig lys syntes jeg.

Men siden jeg ikke liker og bruke gule linser, og grå syntes jeg bare er gode når det er sky fri himmel så syntes jeg kobber er veldig bra

som allround. Men det er hva jeg personlig liker.

Det er linser som heter Ignitor og low light ignitor som jeg syntes var fine når jeg  prøvde de i overskyet vær,men ikke en allround brille syntes jeg.

Men, smaken er som baken  :-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å gjøre noen gode kjøp på briller. Trenger ikke være noe kjent merke eller dyrt.

Polariseringen er det som er viktig. Gule eller lys kobber funker best, grå/svart gir litt dårligere dybdesyn inn i skyggeområder.

Selv bruker jeg noe som kalles drive-wear i type glass.

Dette er fargeskiftende glass som er lys gulbrune uansett, men som skifter farge helt opp til mørk kobber med sterkere sollys.

Nå må jeg ha styrke i glassene, så disse kombinerte med styrke, polarisering og fargeskiftende, er perfekt i all slags vær.

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket stor forskjell på polariserte briller. Og det var derfor jeg i tidligere post henviste til at dem burde bli testet :) Husker en venn for noen år tilbake hadde kjøpt noen oakleys i titan-innnfatning til over 4000.- Disse brilllene skulle selvfølgelig slå det meste, men det viste seg at polariseringen i mine guideline til 299.- var bedre. Samtidig har jeg nylig kjøpt polariserte oakley, og det virker som dem har forbedret polarisering i sine glass betraktelig fra tidligere år.

I ovennevnte post anbefaler jeg deg til å teste brillene før du kjøper dem. Nettopp av den grunn av at her er det store forskjeller i kvalitet på polarisering.

Jeg vil tro at andre i forumet har mer konkrete merker å tipse deg om enn hva jeg har. MEN HUSK :What you see - Is what you get :)

Endret av FluePiloten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritten med noen billige plastbriller er at de forvrenger synet litt og man blir sliten. Jeg hadde ett par gamle loop briller jeg fikk vondt i hodet av å bruke under enkelte forhold. Spesielt når det er makrellskyer av en eller annen grunn

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...