Gå til innhold

Pris på fluestenger - en liten refleksjon


.JB

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt enig i at karbonstenger ikke er flotte, eller kan være i hvert fall. Men smak og behag...

Jeg synes de kan ta seg veldig bra ut!

Enig i at de lavere prisede stengene har blitt bedre, og at de dyreste stengene er alt for dyre, men valutaen har det jo skjedd litt med. Imidlertid er de ikke vonde å be når det kommer til å skru opp prisene når anledningen byr seg. Motsatt derimot tror jeg ikke viljen er like stor.

Forskjellen mellom de billigere stengene og de dyreste har blitt veldig mye mindre, og godt er det. Da får yngre og alle som ikke ønsker eller har råd til bra utstyr muligheten til å kjøpe noe som absolutt duger.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes karbonstenger er vakrere enn splitcanestenger. Egentlig er ikke et karbonrør eller bambuspinne vakkert, selv ikke med ringer. Det er håndtaket og snellefestet som gir stanga utseendet verdt å legge merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes karbonstenger er vakrere enn splitcanestenger. Egentlig er ikke et karbonrør eller bambuspinne vakkert, selv ikke med ringer. Det er håndtaket og snellefestet som gir stanga utseendet verdt å legge merke til.

Det bør være en helhet over håndtak, surringer, snellefeste, ringer og klingen. Synes jeg. En harmoni som gjør den flott.

Og så mener jeg den må prestere!

Er det noen sammenheng mellom utseende og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett, fisken biter som bare det.

Er bare hjemme en snartur for å hente nye forsyninger.

 

 

attachicon.gif_DSC0484.jpg

Skikkelig flotte fisker, johnnys! Kom nettopp hjem fra en tredagers på fjellet. Sur vind og relativt dårlig uttelling på denna turen, så jeg er glad de forrige fire ukene på fjellet var fantastiske. Litt mer interessant og givende enn utstyrsbabbel, karbonpriser og lengdecasting fra ei brygge på feks Holmendammen var det iallfall... 

Endret av Olav Haug
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Skikkelig flotte fisker, johnnys! Kom nettopp hjem fra en tredagers på fjellet. Sur vind og relativt dårlig uttelling på denna turen, så jeg er glad de forrige fire ukene på fjellet var fantastiske. Litt mer interessant og givende enn utstyrsbabbel, karbonpriser og lengdecasting fra ei brygge på feks Holmendammen var det iallfall... 

Vind ja, her nord har vi hatt en kald nordøstlig vind stort sett hele sommeren, og dette har lagt en demper på innsektslivet. Fisken på fjellet har vært mager, og det i et vassdrag der fisken normalt er i svært godt hold. På grunn av dårlige forhold på fjellet har jeg fisket mest i lavlandet, og der har fisket til tider vært eventyrlig bra. Sjørøya liker kaldt vann og etter flere magre år har dette fisket tatt seg kraftig opp. Bildet viser en stor sjørøye på vei opp elva.

post-2034-0-10192800-1438172606_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...