Gå til innhold

Bruker du flytering?


Flemming

Fisker du av og til fra flytering?  

67 stemmer

  1. 1. Fisker du av og til fra flytering?

    • Ja, fisker kun fra flytering!
      2
    • Ja, jeg fisker av og til fra egen flytering!
      44
    • Ja, men har ingen flytering selv!
      1
    • Nei, men jeg har prøvd tidligere!
      3
    • Nei, har aldri prøvd å fiske fra flytering, men vil gjerne prøve!
      15
    • Nei, jeg bruker heller kajakk, kano eller båt!
      7
    • Nei, har ikke interesse for denne fiskemetoden!
      1


Anbefalte innlegg

Det kommer an på hvor stort vannet er ;-)

 

En artig hendels i sommer: kompis la ut i bellyen, visste at han hadde et stykke padle. Jeg fant ut at jeg hadde glemt håv (veldig lite lurt å fiske uten håv fra kajakk) og kjørte 4 mil hver vei for å hente den. Gjett hvem som kom først fram til fiskeplassen. (det skal sies at noen ganger er det lurerere å ta bena fatt, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med kajakk i stille vann er vel når fisken vandrer rundt deg..

Det er ikke lett å snu seg 180*grader i en kajakk uten å måtte ta i bruk padleåra.. ;)

 

Fordelen med kajakk er jo fremkomligheten i elv, og ved store avstander.

Det er ikke bare én gang jeg har ønsket meg kajakk.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med kajakk i stille vann er vel når fisken vandrer rundt deg..

Det er ikke lett å snu seg 180*grader i en kajakk uten å måtte ta i bruk padleåra.. ;)

 

Helt klart, jeg har vært frustrert over dette flere ganger. Også i elv, hvis det plutselig vaker i "feil" vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

bånngjedda,

Gjett hvem som kom først fram til fiskeplassen. (det skal sies at noen ganger er det lurerere å ta bena fatt, hehe)

 

Kor mangen fisker padla du forbi da? :D:D

 

Flemming,

Ulempen med kajakk i stille vann er vel når fisken vandrer rundt deg..

Det er ikke lett å snu seg 180*grader i en kajakk uten å måtte ta i bruk padleåra..

 

Og det er nok til at kajakk "nesten" er ubruklig i vatten laugh.png' alt=':lol:'>

 

 

Men så har du jo self dette med store vatten da.

Og ikkje minst at du slipper å bli våt på beina vist du er i ein kajakk..........og det kan blir forbanna kaldt i bellyen vist du er ute i 3 timer i mars :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Det beste er og blir en 12 fot With-jolle med en grei kompis eller kjerring som er god til å sveive med årene, da kan du stå og kose deg med kastinga og fiske i alle retninger 8):D

 

Ellers så fortrekker jeg bellyen den er grei å holde på "rett kjøl" i forhold til vindrettningen og blåser ikke av gårde for den minste bris. :smt023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd, men har fryktelig lyst!

 

F.eks. Elvann under vespertina-sverming må jo være moro.

 

Kan ikke dere som har erfaring med flytering fortelle om deres utstyr og hvilke erfaringer dere har gjort dere. Jeg tenker at jeg kjøper meg en når feriepengene kommer. Den mest fristende så langt er DayTripper fra Nordisk. Mer en 2000 er ikke aktuelt å bruke. Jeg er tung (105kg (men atletisk laugh.png' alt=':lol:'> )) Tipper at det er viktig at rompa er over vann. Der ser Dy Tripperen bra ut.

 

Kom med erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en ODC jetpack en sjelden gang. Pontongbåten er kjekk å bruke. Lett å manøvrere og man sitter tørt, dessuten er det også årer slik at man kan ro og bruke svømmeføttene samtidig under forflytning. Sprenger ingen fartsgrenser med den, men greit nok. Artig måte å fiske på, men bedagelig som jeg er synes jeg det blir mye jobb å pumpe og montere farkosten. Fluefisket er for meg i ferd med å bli for mye duppeditter og utstyr av alle slag. Går i ring en halvtime bare for å sjekke at alt er med før jeg kommer av sted. Men når jeg sitter der i ODC'n og kan snike meg innpå pen aure som vaker, er jeg litt konge. Det mest vanvittige er at du kan komme så nært innpå fisken. Har sittet i ODC'n og sett en 850 grams aure, feit og fin i fargen, stige sakte oppunder flua og ta den rolig og pent - på 7-8 meters hold. Det var en stor opplevelse! Glemte nesten å kroke fisken laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Bic er et kjempestort firma som lager ting innenfor de fleste "grener". Har surfet på en Bic Surfebrett også. Litt som 3M kanskje.

Prisen er 6900,- Jeg har ikke funnet ut hva som skal til for å feste et anker. Ikke bare å borre et hull :) Skal forskes litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en belly som jeg kun har prøvd en gang. Kjøpte den for å brukes i mine favorittvann (Vestfjella), men oppdaget så at bruk av slike var forbudt. Den har siden blitt liggende. #-o

Problemet her nede er rett og slett å finne et vann hvor dette er tillatt, helst lett tilgjengelig slik at jeg slipper å drasse på denne milevis. Jeg har vanskelig for å tenke meg noen behageligere og koseligere form for fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg har en belly som jeg kun har prøvd en gang. Kjøpte den for å brukes i mine favorittvann (Vestfjella)' date=' men oppdaget så at bruk av slike var forbudt. Den har siden blitt liggende. #-o

Problemet her nede er rett og slett å finne et vann hvor dette er tillatt, helst lett tilgjengelig slik at jeg slipper å drasse på denne milevis. Jeg har vanskelig for å tenke meg noen behageligere og koseligere form for fiske.[/quote']

 

Bruker Belly til SØ fiske over hele østfold+ Sverige.

Så det fins muligheter til å få brukt den du har......... :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...