Gå til innhold

Noen som har prøvd fisket i Hallingdal ennå?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Var ved Gol i helga. Det har kommet mye vann igjen fra Hemsila som drepte det som jeg trodde ville bli en god helg. Vannstanden har økt merkbart og det er ingen overflateaktivitet og insekter å snakke om. Det er noe aktivitet rundt Torpo og Ål fordi at snøsmeltingen fra Hardangervidda som kommer nedover vassdraget fra vest blir oppmagasinert på bl.a Ustaoset som skal fylles opp endel før det slippes og som følgelig tar vekk flomeffekten. Det er derfor blitt gode tempratruer fra Geilo og nedover. Hadde noen få opservasjoner av B.Rhodani i helgen på Geilo. Sjekket fra Svenkerud til Geilo- og valgte Geilo som fiskeplass (800 m.o.h) som hadde faktisk god teperatur i vannet (ikke målt)

 

Skal være fiskecup på Gol til helgen. Den er jeg litt pessimist for. Håper jeg tar feil. Holder forumet oppdatert på utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er litt ukjent i elva så jeg havner som regel nedenfor camping plassen der. Fint der, men ikke voldsomt rikt på muligheter.

 

Jeg leste på nettet at oppover mot Ål skal det være noen ok strekker for fluefiske.

Har noen noe tips i så måte, her eller via "pm"...

Takker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ukjent i elva så jeg havner som regel nedenfor camping plassen der. Fint der' date=' men ikke voldsomt rikt på muligheter.

 

Jeg leste på nettet at oppover mot Ål skal det være noen ok strekker for fluefiske.

Har noen noe tips i så måte, her eller via "pm"...

Takker...[/quote']

Har bare fiska fra Ål camping og oppover, og etter det jeg har lest kan det se ut til at det er større fisk fra Gol og nedover. Fint fra Ål og oppover altså, men lav snittvekt kan det se ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig... hva er lav snitt vekt? :)

 

I Hemsila(elva man ikke fisker i lengre om man ikke samtidig har selskaper på børs) er snitt vekta 3-800 men kanskje mindre fangster, ved Gol camping har jeg stort sett fått ørret rundt 2-300 som jo uansett egner seg ypperlig i stekepanna....

 

Så...hva er snittet pverfor Ål og hva er menes med "større fisk" nedenfor Gol... :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...