Gå til innhold

Knakk Stanga, Trenger ny #5 stang asap! TIPS??


Akersen

Anbefalte innlegg

Klarte kunststykke å knekke stanga på tur igår. En sykkeltur innover marka endte med katastrofe! Ble en erfaring rikere, og det er at fluestenger tåler dårlig å komme inn i eikene på sykkelen.....

 

Nå når sesongen er allerede igang, så trengs det ny #5 stang asap. Hadde en Guideline Salar 9fot #5 stang(Som nå er erklært død).

 

Noen som har tips om en bra #5 stang som er minimum 4delt, og ikke koster hele skjorta?? Eller kanskje noen som har en brukt en å selge??

 

-S-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Sage launch, det er en kanonstang til ca 2000.- Fikk like gode testresultater i AOF som stenger til tre dobbel pris. Jeg prøvde den selv på Stjørdal sammen med en G.Loomis streamdance glx #5, vi var flere som prøvde disse stengene og ingen av oss kunne fatte å begripe hvorfor loomisen koster ca 4000.- mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en skikkelig stiv gjedde stang som det hender jeg bruker på gjeddefiske (slukstang :oops: ) denne fikk jeg inn i eikene på sykkelen for noen år siden og der var det jeg og sykkelen som måtte gi tapt gitt. stupte over styret og der lå jeg. stangen var like hel men jeg måtte sy fire sting i panna #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

wobbern,

slate spx syns jeg er en god stang til en rimelig pris

 

Denne stanga har eg og, den har eg berre gode erfaringer med.

 

Horizon,

Hva med Sage launch, det er en kanonstang til ca 2000.-

 

Har hørt mange godord om denne stanga og.

Prisen er jo IKKJE til å klage på da.

Sikkert mangen her inne som har erfaringer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Jeg har en Sage Launch i klasse #5. Har enda ikke prøvd en bedre, stang, verken i denne prisklassen eller over. Men det er bare min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Er det nokon her inne på forumet som har erfaring med denne SAGEen i #4?

Og evt ka snøre som passer til?

Kor dei selger denne til best pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon her inne på forumet som har erfaring med denne SAGEen i #4?

Og evt ka snøre som passer til?

Kor dei selger denne til best pris?

 

har ikke i klasse fire men i klasse seks er veldig fornøyd med denne stangen. villmarksbutikken på jessheim har pakketilbud på denne stangen http://www.villmarksbutikken.net/HTML/Fluepakker.htm jeg bruker et SA GPX snøre på denne stangen og syns dette er veldig bra. er sikkert bra i klasse fire også. eller vil jeg anbefale vision extreme distance eller vision presentation, knall gode snører dette også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Streamstix Signature (Tore Nilsen) 9 #5 4-delt er en god stang til en billi pris. Tror de har et par igjen på www.flyfishing-adventure.no. Jeg kjøpte nettop denne derfra og er meget godt fornøyd. Utrolig god service også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Sportshuset på Nesbru hvis du har anledning. Der selger de alle stengene sine 50 % nedsatt og hadde noen guideline LPXe i klasse 5 stående (som "alle" skryter av uten at jeg selv har fisket med den)

 

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips!

 

Testet et par stenger(Sage Launch, Slate AXP og Slate Light weight)

 

Endte opp soleklart med Slate Light Weight.

Veldig deilig stang og kaste med, eneste minuset er at stangen er tredelt, men det kjentes myh bedre ut en de andre stengene. Kastet flere meter lengre med denne enn AXP stangen, og den var utrolig lett, 78g.... Så alt i alt er det verdt å gå med en tredelt stang i skogen

Very Happy

 

Så nå er det bare å kaste på!

 

-S- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Akersen,

Endte opp soleklart med Slate Light Weight.

 

Ka klasse har du denne stanga i?

Eg har den i #3 og har ein misstanke om at den er bedre i litt større klasser?

Føler den er for "dvesk" i #3

Har og ei SPX og mellom den og lightweighten er det natt og dag.SPX bedre.

 

Men det kan jo berre vere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Slate Light Weight i snøreklasse 5 og det er en nydelig stang - gratulerer med godt kjøp. :D

 

Opplevde stangen som desidert bedre enn både AXP og SPX når jeg testet dem. Det eneste minuset i min bok er at den er 3-delt.

 

Mye kraft i stangen, faktisk så takler den vind så godt at jeg har brukt den til Sø fiske i hele vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God stang - grattis!

Brukte den samme i #5 før jeg begynte å bygge Sage stenger i vinter.

Om man ser på butikkpris og forskjellen på disse (Slate og Sage), er Slate et kjempekjøp. Prisen for en selvbygget derimot (som du jo fikk tilbud på... :) ...).

 

Har fortsatt Slate LW #4, som er en helt annen stang. God, men langt fra så rask som femmer'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

vim,

Har fortsatt Slate LW #4, som er en helt annen stang. God, men langt fra så rask som femmer'n.

 

Det er det eg kan tenke meg.Tipper at 3eren er enda litt verre.

Er det nokon har teste forskjellen på #3 og #5 her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at det ble en #5 stang, 9fot. Var på første prøvekjøring i skauen på lørdag (uten noe fisk, men det behøver kanskje ikke nevnes :oops:, men det som skal nevnes er at det var døgnflueklekking og myggklekking og speilblankt på vannet, men ingen vak :cry: Litt forbauset over det!).

 

Fikk allikevel god kastetrening, er veldig imponert over Slate Lightweight`n. En fryd å kaste med...

 

-S-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...