Gå til innhold

NATT TIL 21 MAI, DATOEN OVER ALLE DATOER..........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

I kveld kl 21.00 åpnet sesongen i Renaelva. For min egen del vil det enda gå en god stund før det blir aktuellt å starte med tørrfluefiske i "elva mi".

Ei flomstor elv er ikke akkurat spesiellt interessant for en tørrfluefisker.

 

Men bare å vite at nå er elva åpen igjen og tanken på at det nå er 4 måneder med fiske i elva, får sjela mi til å sitre og hårene til å reise seg på kroppen.

Jeg kjenner lukta, jeg ser Rhodanien og Aurivillien komme som seilbåter nedover elva når jeg lukker øya, jeg ser alle gutta komme innom Kvarven (navntet på hytta nede ved elva) for å slå av en prat om dagens fiske og ta en øl og bare kuuulen til langt utpå morraskvisten, jeg ser Tore S. komme i sin nye Peugeot Expert med den nysnekra senga baki, jeg ser ambulansen til Staffan stå parkert borti skyggen rett ved hytta(tror forresten den blir erstatta nå i sommer), jeg ser for meg kajakken i gresset som ser på meg og ber om å få komma ut på vannet, jeg ser beveren komme over fra andre sida, før den ser meg og smeller halen i vannet og ber meg dra dit pepper`n gror, jeg ser et nydelig head and tail vak og en døgnflue som bare forsvinner i en haug med vakre ringer....... shit jeg våkna opp og det var en drøm gitt, men det er like før nå........... :D:D

 

Jeg legger ved noen bilder for å forsøke å formidle en liten brøkdel av det som foregår oppi hue akkurat nå.

 

Terje!

post-0-13949846542474_thumb.jpg

post-0-13949846542825_thumb.jpg

post-0-13949846543125_thumb.jpg

post-0-13949846543384_thumb.jpg

post-0-13949846543643_thumb.jpg

post-0-13949846543893_thumb.jpg

post-0-13949846544145_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja ikke sant!!! :D:D

Desverre er nok ikke den bilen å se ved elva til sommeren, burde kanskje hatt en sånn stående i nærheten til enhver tid, når Terje "the butcher" skal på ørretjakt!!!! laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Takk for sist forresten, og ha en strålende sesong du også.

 

Terje!

 

Hehe...

 

Terje' date=' med den bilen der er dere godt forberedt på neste "blodbad" :P

Lykke til med fiskinga gutter![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje:

Jeg kommer til Rena første hele uka i juli . med nyinnkjøpt Dagger Delta kajakk .

Åhh gleder meg som et barn på julekvelden !!

Vi er fire kamerater som kommer opp , de andre har vært der tidligere , men jeg er førstereis gutt. Bildene fikk magen til å danse polka av entusiasme å forventning!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Eirik!

Da ønsker jeg deg velkommen til Rena, og velkommen i Dagger Delta klubben.

Ta en tur nedom Persvika og "Kvarven"(hytta), så slår vi av en prat.

Kompisene dine vet sikkert hvor det er.

 

Terje!

 

Terje:

Jeg kommer til Rena første hele uka i juli . med nyinnkjøpt Dagger Delta kajakk .

Åhh gleder meg som et barn på julekvelden !!

Vi er fire kamerater som kommer opp ' date=' de andre har vært der tidligere , men jeg er førstereis gutt. Bildene fikk magen til å danse polka av entusiasme å forventning!! :D:D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik!

Da ønsker jeg deg velkommen til Rena' date=' og velkommen i Dagger Delta klubben.

Ta en tur nedom Persvika og "Kvarven"(hytta), så slår vi av en prat.

Kompisene dine vet sikkert hvor det er.

 

Terje!

 

Terje:

Jeg kommer til Rena første hele uka i juli . med nyinnkjøpt Dagger Delta kajakk .

Åhh gleder meg som et barn på julekvelden !!

Vi er fire kamerater som kommer opp , de andre har vært der tidligere , men jeg er førstereis gutt. Bildene fikk magen til å danse polka av entusiasme å forventning!! :D:D

 

Velkommen i 'Dagger klubben' Eirik :) med det antallet Daggere eiere det begynner å bli så kan vi snart ha et eget treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da lurer jeg på hva du bor i Tore, der du kommer drivende i den "balja" av en kanoliknende sak!!!!!!! :-k :-k laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Unnskyld att jeg spør.....bor dere i iglo også?

"Mor' date=' mor...lat atte døra...Eskimoane kjem!" :D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva du bor i Tore' date=' der du kommer drivende i den "balja" av en kanoliknende sak!!!!!!! :-k :-k laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Unnskyld att jeg spør.....bor dere i iglo også?

"Mor, mor...lat atte døra...Eskimoane kjem!" :D

 

Han bur i Peugeot'n ;) han Tore :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fra ca st.hans til midten av juli med tanke på døgnfluefiske(dagfiske).

Fra midten av juli og frem til midten av august med tanke på vårfluefiske (kveldsfiske).

Så fra midten av august og frem til siste fiskedag (14 september) med tanke på både døgnfluefiske (dagtid) og vårfluefiske(kveldstid)

 

Men dette er selvfølgelig med forbehold, hvis det skulle bli veldig varmt i sommer og temperaturen på elva skulle bli høy.

 

Terje!

 

I år har også jeg tenkt å debutere i Rena' date=' har hørt så mye bra nå så nå er jeg vel nødt til å prøve sjøl ei helg. Hvilket tidspunkt vil dere lokalkjente anbefale meg å prøve?[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Da begynner det for alvor å nærme seg at jeg skal debutere i Rena kommer opp mandag i neste uke! Kajakken er snart ferdig rigget med stangholder å ankerlodd.

Hardy fisherman congac er i hus å det er bare velstand!! :D

 

Hardy'n er bare å anbefale Eirik, fortærte en av dem i Trysil forrige uke og det var absolutt ingen usmak på den.. Passer fint i vestlomma den der. Har en til hjemme som jeg sparer til neste tur. :D Prøver å få til en tur til Rena snart jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det for alvor å nærme seg at jeg skal debutere i Rena kommer opp mandag i neste uke! Kajakken er snart ferdig rigget med stangholder å ankerlodd.

Hardy fisherman congac er i hus å det er bare velstand!! :D

 

Husk kaffe kopp holder :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...