Gå til innhold

Favorittflue som man er livredd for å miste


Sveinung

Anbefalte innlegg

Sikkert mange med meg som har hatt ei "godflue",i en eller annen utgave,som har vist seg å fiske bedre enn de andre,tilsynelatende, like imitasjonene....

Vanskelig å sette fingeren på hvorfor,eller hvilken detalj,som skiller den ut,men den fanger mer fisk,uten tvil hhhandjob

Hadde for 2-3 år siden en aurivilli i krok 14,som aldri slo feil.Kunne fiske med tilsvarende "helt like"fluer uten at fisken tok. Tok frem denne flere ganger,og fisken satt ofte på første drivet.Var rufsete og grovt bundet. Etter hvert ble jeg mer og mer redd for å miste den,noe som selvsagt var uunngåelig til slutt.... den røyk på en pen fisk,som skulle nedover og utfor brekket..

Nå har jeg en spent spinner i krok 14,som er av samme kaliber <<l . Fikk mange pene ørreter på den i fjor,OG jeg har den enda hhhart . Egentlig ser den ikke spesielt fin ut i det hele tatt,rufsete og litt usymmetrisk,men den fanger fisk som bare det.

Flere som har liknende opplevelser med spesielle fluer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig livredd for å miste fisken.... :rolleyes:

Eller miste pusten? :-)

On topic:

Har hatt en sånn flue for et par år siden. Det var en lillasort zonkervariant med jungle cock fjær og et lite epoxy hode bundet av Robert. Den flua gav meg en stooor fisk, men den hadde desverre noen fæle tenner og flua ble ikke den samme etterpå. :-) Men har jungel cock fjær nå og skal binde opp og kopiere nye.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...