Jump to content

Recommended Posts

Hoi!

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Postet denne videoen i annen tråd tidligere, men oppretter egen tråd for å holde filmene samlet.

Først ut er en craftfur reke med litt bucktailfibre og icedubb kropp.

Edited by waffern

Video nummer to blei den godt kjente cdc-reka, slik jeg lager den. Svært effektiv liten sak som alle bør ha i sjøboksen...og noe de fleste garantert har..

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Så klarte jeg å bryte pratesperra..

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Har laget en bindevideo med en av mine favorit fiskeimitasjonsmønstre. Bruker denne i både fersk og saltvann etter ørret, og flua er godt testet. Hope u like video!

Fly Brigade er et pyramidespill. Et pyramidespill oppbygd på militære grunnpillarer. Vi driver mye med oppstilling, setter opp lagstelt, han går med vaktskilt med rødt bånd og vi feirer ikke jul, kun Santa Barbara. Jeg er i beste fall NK, men spiller for det meste rollen som feltmadrass.

Du kan melde deg inn, dog er det nok litt sent i gamet for utbytte. Vi som sitter øverst, eller i selve kjernen av boblearket om du vil, har en tendens til å holde de store summene for oss selv.

Mottatt? Slutt.

Edited by Elisabeth Sletten Berg

Ok. Her finnes det verken solid utbytte, massiv promotering eller langvarig spons, så detta skjønner du nok at ikke passer for meg... Men takk som byr!

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" /> 

En brigade er en større militæravdeling, ofte bestående av flere bataljoner eller regimenter. Brigadene er ikke fastsatt i størrelse, men norsk standard tilsier gjerne rundt 3000-6000 soldater. Ordet kommer ifra det italienske ordet brigata (strid). En fluebrigade er en samling av en tørrfluetropp, nymfetropp, stivandrertropp osv. Disse fluene/fiskerne aka soldatene har alle ett, felles mål; å jakte fi - også kjent som Salmo trutta.

Fluebrigadens artilleri består i dette tilfellet av pansret humor, med skarpe innslag fra Brigade Nord, og skarpladd sjølironi, samt et snev av ren fluefiskeglede bak stikke og ute i felt.

OaO.

/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Edited by waffern

Denne flua her har jeg lurt mange ørreter på, dette er en favoritt gjennom hele tørrfluesesongen. Har postet bilder av markadaddyen her på FFS før, og her kommer bindevideoen. Enjoy.

Hyggelig å høre, Simen. Neste flue ut er den vårflua jeg fisker mest med av tørre høytflytende vårfluer, hjort og cdc er bra saker.

• 2 weeks later...

Har laget en bindevideo av en personlig vårfluefavoritt, hjort/cdc caddis. Rask og enkel, flyter godt og fisker bra. Denne tørrflua har gitt meg mange ørreter de siste årene. Enjoy!

Og for de som ønsker å binde Paraloop klekkeren, men ikke får til teknikken med hackelet viser jeg i denne videoen hvordan du enkelt lager ditt eget paraloop verktøy!

Ja, den gjør jobben svært mye enklere!

Her er en annen effektiv sak jeg fisker mye med i marka, en type "once and away" myggklekker. Denne, og paraloopklekkeren, som er postet over her er de to fluene jeg knyter oftest på fortommen når set fiskes i skauen! Her er en bindevideo.

• 2 weeks later...

Denne cdc-myggen er en fast beboer i flueboksen. Flua er enkel å binde og den fisker godt i marka.

• Create New...