Gå til innhold

Hemsila


petterarnesen

Anbefalte innlegg

bare en liten detalj..

er ikke største tillate krokstørrelse i Hemsla 10..?

Det kan jo være greit å huske når streamern skal på..

 

thight lines

 

 

BC

 

Hehe... Stemmer det ja! Kan godt bruke krok 10/12 og lage de litt forlenget.... Ofte et bedre alternativ enn nymfe når det blåser katter som det gjøre der innimellom. Og små streamere er ofte vel så effektive som store. Bruker ganske små selv for å unngå å skade fisken så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi blir mange på tur der i uke 26 gitt..

 

Det blir min første tur dit. Lurer derfor på om jeg skal leie meg en fiskeguide.

Er det behov for det i Hemsila eller er det bare bortkastede penger??

 

Kom gjerne med tips til andre elver/ vann i området.

Har ikke penger til å stå i Hemsila i 4 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg slenger ut en brannfakkel her, men jeg synes det er rart folk gidder å flokke seg i Hemsila. Jeg disponerer hytte i området, men kjører heller en halvtimes tid til en mindre elv, som for det første ligger i mye finere omgivelser, og i tillegg innehar store menger med fisk godt over kiloen. Sier ikke at det ikke er verdt å fiske i Hemsil, men med prisene de opererer med og alle restriksjonene synes jeg noe av moroa forsvinner. I elva "mi" koster det 50 kr i døgnet og likevel får du stort sett gå alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Ja, jeg skal nå opp til Hemsila i ukedagene i neste uke. aurivilliien har vel begynt å poppe etter det jeg har hørt, så det er vel på stigende i neste uke. Omkvedet er vel at rhodanien er på hell, aurivilliien klekker etterhvert og ignitaklekkingen og aruvillii- spinnerne får vi vente med til senere. :) Faen meg ingen dårlig tid vi er inne i, folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...