Gå til innhold

Tips fisketur Finnmarksvidda


vanntur

Anbefalte innlegg

Hei,

Neste fiskesesong har jeg tenkt å ta en tur til Finnmarksvidda i midten av august.

Er det noen der ute som vil dele i hvilket vassdrag, elv eller område de har fisket og hva som var resultatet.

Det er mange som viser til fine flotte turer men ingen vil røpe i hvilket område de har vært, dessverre.

Jeg er spesielt interessert i Harr, Røye og Ørret og område jeg tenker på er vest for Kautokeino, men er åpen til tips.

Turen skal være til fots og vare over en uke, men mindre en to, og kan tenke å leie transport inn i området.

Om dere ikke vil svare på forumet vil jeg gjerne ta imot PM, jeg garanterer hemmelighold og gir tilbake melding.

Avhengig av reaksjoner på dette innleg skal jeg lage en tur oppsummering med eller uten plassreferanser.

Venter spent ....

Hilsen Peter

 

Endret av vanntur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen ekspert på finnmark men har vært der oppe noen ganger. Først , det er en god grunn til att folk holder kjeft om plassene sine, for fisket der oppe trenger ikke mere folk . spesielt ikke de stedene der det er mulig å få transport til.

Så timing, jeg ville ikke ventet til midten av August, med god sommer er alt av innsekter blåst ,sammen med mulighet til å få svært kalde netter . Reis heller to uker før, hvis du ikke er veldig plaget av mygg da.....

Ellers så er Finnmark enormt , og det er utrolig mye vann utover langs kystene som man kan utforske. Gjerne da nært vei som kan holde bra fisk. Og utover langs kysten er det sjelden du treffer på hvitfisk i vannene. bakdel med kystnære vann er mye vind og fort tåke med drittvær...... folk treffer du så og si aldri

Lykke til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lars P og Roaas!

Siden det er tidlig i planleggingsfase holder jeg alle muligheter åpen.

Jo mer info jeg klarer å finne, jo bedre jeg kan planlegge turen.

Skjønner godt at folk holder plassene hemmelig, men navn på vassdrag eller område,  liksom du skriver "utover langs kystene" er velkommen også :)

Hilsen Peter

Endret av vanntur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...