Bounce Posted December 31, 2018 Report Share Posted December 31, 2018 Romjulen er tiden for byggeprosjekt. Denne gangen har jeg vært mindre opptatt av dokumentasjon (metodene er jo de samme som ligger i tidligere trådene, så der går dere ikke glipp av så mye), og mer av fremgangen. Dermed er egentlig stangen nesten ferdig, men starter tråden likevel med bilde av startfasen. Emnen er Epic 580 i "mocha", og trådfargen ble grønn. Dette kan da bli "kaffe under julegranen". 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted December 31, 2018 Author Report Share Posted December 31, 2018 Første gangen jeg skal bruke treinnlegg, har vært lat og bare brukt helmetall inntil nå. Synes å ha blitt gansk ok. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted December 31, 2018 Author Report Share Posted December 31, 2018 Håndtaket ble nok engang litt sånn Ritzig. Ikke helt ritz, synes jeg, heller sånn utstrekket kjernkraftanlegg. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted December 31, 2018 Author Report Share Posted December 31, 2018 ...og litt grønnt måtte man også få inni håndtaket. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 31, 2018 Report Share Posted December 31, 2018 Blir en veldig fin stang dette! Kult at du trekker inn slike detaljer som litt grønn burl osv. som går igjen fra surringene. Lemke snellefeste? Ser i hvert fall ut som et innlegg som jeg kunne valgt også. Kjempefint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted December 31, 2018 Author Report Share Posted December 31, 2018 Lemke, riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 1, 2019 Author Report Share Posted January 1, 2019 Nest siste fase på gang. Krokholder og tråd-wc er på plass. Tip-toppen var for liten til emnen, så må venten noen dager før stangen blir ferdig. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tørrflua Posted January 4, 2019 Report Share Posted January 4, 2019 Ja dette ser lekkert ut, regner med vi får et bilde av ferdig stang, helt eller delt. Så et spørsmål vdr kork. Er du ferdig med utforming av håndtaket, eller skal du justere det ved prøvekasting ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 4, 2019 Author Report Share Posted January 4, 2019 Jeg er egentlig litt lat med håndtakene. Har kunnet bruke de fleste formene jeg har tryllet opp, så sannsynligvis denne får stå slikt den er. Men du ser at det er litt ujevnhet i korken som et resultat av tidlig, grovere formingsarbeid. Dette tar jeg sannsynligvis vekk. Så får vi se om hånden krever bedre form eller ikke. Jeg har tommelen på topp ved kasting, og alle ritz- og double-Wells formene gir da god tommelstøtte. Resten av håndtaket synes ikke å ha vært så kritisk. Eller jeg er bare for lat å finjustere uendelig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 26, 2019 Author Report Share Posted January 26, 2019 Da er vi i mål. Epic 580 i "Mocha" med Fishhawk Nylon A tråd i "Medium Green" (6779). Snake Brand Universal lineførere og en agat fra Taniwha Rodworks. Lemke LC1 Downlock snellefeste med treinnlegg. Er litt spent hvordan denne kaster, er sag å være en av de raskeste Epic'ene der ute. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts