Rune Stokkebekk Posted April 14, 2020 Report Share Posted April 14, 2020 View this video Description Denne flua har jeg hatt med i boksen siden slutten av 90-tallet. Materialet i bakkroppen er etter inspirasjon i fra Torill Kolbu som lager sine myggklekkere med hackle i stedet for cdc og bakkroppen er av heklet Twinkle. Denne type flue kan lages med andre materialer, du kan f.eks kun bruke bindetråden som kropp og ribbe med en lysere eller mørkere farge tråd. Et, raskt enkelt og godt mønster som egner seg for nybegynnere. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted April 14, 2020 Report Share Posted April 14, 2020 Ser veldig ut som «Madeira» broderitråd denne twinkle-saken. Jeg fant den på en online hobbyshopp en dag jeg var litt ivrig med Google. Denne madeira-tråden er også helt lik hends body-quill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted April 14, 2020 Author Report Share Posted April 14, 2020 Den ser ikke dum ut, kanskje litt tynnere. Er den lik Hends BQ så er den ikke lik da den er under halve tykkelsen vs. twinkle. Men du kan sikkert legge to dobble tråder for å kompensere for det. Snurr opp en flue og post her så kan vi se hvordan det ble. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted April 14, 2020 Report Share Posted April 14, 2020 Det er veldig mange materialer man kan finne omtrent tilsvarende som de som selges som bindemateriell. Garnbutikker og hobbybutikker kan være interessant å ta en titt i om man likevel er med kjærring og unger på handletur f.eks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts