Gå til innhold

Sunray flueline


Anbefalte innlegg

Vanskelig å kritisere  en ting man ikke har prøvd, men i en engelsk fluegruppe jeg er med i er veldig mange ikke overbegeistret for de linene.  Eneste måten å finne ut av det er å prøve. Nå husker jeg ikke prisene, men mener de ligger  såpass høyt at det ryker på mva og tollgebyr ved ankomst Norge. Tror kanskje jeg ville sett på en barrio line hvis du ikke skal  handle butikkvare.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Bendiksby skrev (1 time siden):

Vanskelig å kritisere  en ting man ikke har prøvd, men i en engelsk fluegruppe jeg er med i er veldig mange ikke overbegeistret for de linene.  Eneste måten å finne ut av det er å prøve. Nå husker jeg ikke prisene, men mener de ligger  såpass høyt at det ryker på mva og tollgebyr ved ankomst Norge. Tror kanskje jeg ville sett på en barrio line hvis du ikke skal  handle butikkvare.

Det er ikke snakk om behov for flere liner, egentlig har jeg mer en nok som det er! 😊

Jeg var mer nyskjerrig på om noen har prøvd de, de markedsføres jo ganske aggresivt. Interessant det du skriver om omtaler fra andre forum. Det med toll og mva hadde jeg ikke tenkt på, da ble det med ett en helt annen pris, og mindre aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har hatt noen av de og liker dem rimelig godt. Men ikke i nærheter av for eksempel Amplitude snørene til SA.

Sunray som var med å ta frem Arctic Silver sine snører så kjenner man dem er man ikke langt unna. 

På plus siden så skyter dem veldig godt og er fine å overhandskaste. Men litt tunge for klassen. Sunray international klasse 4 er like Arctic Silver klasse 5.

Og dem strekket sånn passe greit samtidlig som dem ikke flyter ekstremt godt. SA Amplitude Trout for eksempel ligget helt rett på stille vann i lang lang tid før den buer seg litt. Disse er langt unna og både legger seg i S form og synker er min erfaring.

Lyser sikkert klar igjenom at jeg på nytt etter 30år med andre snører på nytt har blitt "litt" SA frelst. :)

Endret av Olof Lilja
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (6 timer siden):

Støtter skryte av SA sine snører, med unntak av de som ligger i prisklasse under de beste. De synes jeg er stive og kjipe og floker seg mye. 

Har sett litt på SA sine snøre til eg skal bytte ut GL Fario snøre mitt, men har ingen erfaring med SA. Er de SA Amplitude Smooth Creek Trout og SA Amplitude Trout WF av dei beste? Var litt billigere de creek snøre. Synes de var litt rare lengder på klump, 7 meter og 20.1 meter er stor forskjell i wf4 synes eg. Er mest vandt med klump mellom 10 og 14 meter. 

Ikkje meininga og  gå vekk fra tema, men skyter inn eit lite spørsmål siden SA var nevnt. Har ingen erfaring med sunray snøre desverre. Lykke til med innhenting av info om snøre! 

Mvh Ruben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...