Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av "grunnpakke" for binding av streamere og zonkere


Daniel L

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for at i år skal jeg fiske mer effektivt og da under vannfilmen når forholdene tilsier dette. Har drevet med fluebinding noen år nå men kun bundet tørrfluer og noen enkelte buzzere. Derfor kjenner jeg lite til materialer som blir brukt til streamere og zonkere, og trenger da noe veiledning til hva man trenger å handle inn. 

Tenker binde mønstre som mini-zonker, lothepus osv. 

 

Daniel 

 

Endret av Daniel L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv zonkerne her i bindedatabasen. Etter tips fra Rune så kjøpte jeg noen fine skinn som jeg skjærer i strimler. Ca 3 mm. Handlet på Gero forøvrig. Det er materialer av god kvalitet i forhold til div zonkerstrips jeg har.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (30 minutter siden):

Prøv zonkerne her i bindedatabasen. Etter tips fra Rune så kjøpte jeg noen fine skinn som jeg skjærer i strimler. Ca 3 mm. Handlet på Gero forøvrig. Det er materialer av god kvalitet i forhold til div zonkerstrips jeg har.

Supert, det skal sjekkes ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se deg ut ett grunnmønster (type Zonker eller et annet) og kun kjøpe materialer til dette mønsteret i starten. Så kan du variere farger og lære deg dette mønsteret skikkelig før du evt utvider horisonten. Finn f.eks et fint mønster i fluedatabasen og start med materialutvalget der, og kjøp gjerne noen flere fargevarianter. Anbefaler en naturlig grå variant og en sprekere variant for kaldt/grumsete vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...