Gå til innhold

fiskefølge


Lise :-)

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jente 40 fra Bærum, som nettopp har begynt å fiske med flue, prøver på denne måten å komme i kontakt med aktive fluefiskere fra Oslo/Akershus, som er aktive brukere av marka (evt andre steder). Jeg hadde min debut i sommer med fluefiskekurs hos Tor Grøthe i Hemsila. Og nå klør jeg armer og bein etter å komme meg ut i periferien å kaste. Prøvde stanga i fjellet sist uke, men følte meg maktesløs i det vindstille solskinnet, i timesvis uten napp, uten å ha noen å rådføre seg med.

Så er det noen kvinner eller menn der ute som kunne tenke seg å ha med en ivrig og naturglad nybegynner på tur blir jeg usedvanlig glad.

Jeg har bil, sekk, god niste, sykkel, vadeutstyr og stang etc klart på et øyeblikk :-)

 

Hilsen

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for min del at dette ikke er noe sjekketriks. Så langt fra. Men det er nok nå engang slik at mange oss er godt gift og våre bedre halvdeler ville nok fått bakoversveis hvis vi drar på tur med deg!Jeg er ikke engang sikker på om jeg ville hatt med min egen kone som fiskekamerat om du skjønner!

Tips er å rett og slett oppsøke en lokal fluefiskegruppe;jeg er sikker på at du blir godt mottat Lise!

Lykke til med fluefiskinga;det går seg til i løpet av en tiårs periode vil jeg tro. Jeg har bare 5 år på baken nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... hva kan man si....

 

Å si jeg er sjokkert er kanskje å ta vel hardt i, men at jeg er overrasket og en smule provosert over kommentarene til min henvendelse på sidene her det må jeg ærlig innrømme (selv om min kjære fikk seg en fornøyelig latter)

 

At noen skulle oppfatte en henvendelse som min, og da spesielt på et nettsted som dette, som en kontaktannonse eller en sjekkemanøver stiller jeg meg undrende til??

 

Ikke skal jeg bruke mye tid og mange setningene på det heller, bare presisere overfor eventuelt interesserte fiskefølger at min hensikt begrenser seg til å lære, og å utøve fluefiskekunsten!

 

Ja... det var vel det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe...hva kan man tolke av dette da? Sikkert mye :? Men jeg tolka ikke forespørselen din som "sjekketriks", så mye kan jeg si. Håper det er noen der ute som kan tipse deg om greie fiskeplasser i ditt lokalområde, her treffer du sikkert noen som kan gi råd og vink. lykke til :smt023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Da jeg fikk se annonsen 4 ganger under ulike emner ble jeg litt i tvil mtp. hva hensikten var. Men uansett finnes det bedre måter å vinkle svarene på. Vedkommende ønsker å komme i kontakt med andre fluefiskefrender.

Kan man ikke hjelpe, trenger man jo ikke på død og liv svare.

 

Du får bare stå på Lise. Ikke la deg skremme..... Gutta her på forumet er både snille, normale og hjelpsomme- selv om ikke alle får lov av "madamen" å omgå jenter med samme interesser :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho' date=' jeg bare ventet på at noen skulle tråkke i baret her. Det tok ikke lang tid laugh.png' alt=':lol:'> .[/quote']

Men Tore;har noen tråkket i baret? Vi (jeg?) konstanterer jo bare det som er fakta ;at jenter+flufiske er en skjelden kombinasjon. Samt at 4 annonser kanskje er i overkant kontaktsøkende??

Kom igjen Lise: Provoserer vi? Ja selvsagt!Ønsker vi deg lykke til som fluefisker ? Ja såklart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laugh.png' alt=':lol:'>

Ja, Jan Erik, du tråkket i baret, so to speak. Les ditt første svar, hehe.

 

Hadde du skrevet det samme hvis en 40 år gammel mann hadde skrevet innlegget?

Lise postet en henvendelse som fersk fluefisker, ikke som en jente på jakt etter single karer.

 

Og til moderator: Som tidligere moderator synes jeg det hadde vært riktigere å sende en PM til Lise om at 4 innlegg er i meste laget, og pent spurt om hun kunne slette de 3 som var malplassert. Hvorfor ta det offentlig? Som fersk fluefisker er hun sikkert også ganske fersk når det gjelder fluefiskeforum vil jeg tro.

 

Håper ingen tar dette ille opp. Det var først og fremst ganske komisk :) . Boys will be boys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Enig med tmags her, flira godt når jeg så ett par svar her :)

 

og om du ikke får lov å omgås andre kvinner enn din egen kone/dame ja da ville jeg fått a ut ganske så fort. Hjelpes glad jeg er singel om detta er tilfelle blandt dager *mumle noe om evig singel for å bevare min fine hobby med begge kjønn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laugh.png' alt=':lol:'>

Ja' date=' Jan Erik, du tråkket i baret, so to speak. Les ditt første svar, hehe.

 

Hadde du skrevet det samme hvis en 40 år gammel mann hadde skrevet innlegget?

Lise postet en henvendelse som fersk fluefisker, ikke som en jente på jakt etter single karer.

 

Og til moderator: Som tidligere moderator synes jeg det hadde vært riktigere å sende en [u']PM[/u] til Lise om at 4 innlegg er i meste laget, og pent spurt om hun kunne slette de 3 som var malplassert. Hvorfor ta det offentlig? Som fersk fluefisker er hun sikkert også ganske fersk når det gjelder fluefiskeforum vil jeg tro.

 

Håper ingen tar dette ille opp. Det var først og fremst ganske komisk :) . Boys will be boys...

Ok da! Men provokasjonen virket, ikke sant! laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laugh.png' alt=':lol:'>

Ja' date=' Jan Erik, du tråkket i baret, so to speak. Les ditt første svar, hehe.

 

Hadde du skrevet det samme hvis en 40 år gammel mann hadde skrevet innlegget?

Lise postet en henvendelse som fersk fluefisker, ikke som en jente på jakt etter single karer.

 

Og til moderator: Som tidligere moderator synes jeg det hadde vært riktigere å sende en [u']PM[/u] til Lise om at 4 innlegg er i meste laget, og pent spurt om hun kunne slette de 3 som var malplassert. Hvorfor ta det offentlig? Som fersk fluefisker er hun sikkert også ganske fersk når det gjelder fluefiskeforum vil jeg tro.

 

Håper ingen tar dette ille opp. Det var først og fremst ganske komisk :) . Boys will be boys...

Ok da! Men provokasjonen virket, ikke sant! laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, for min del var jeg ikke ute etter å provosere noen, og iallefall ikke denne lise.

 

tenkte jeg skulle være hyggelig å gi en plausibel forklaring og svar til henne siden hun i sin iherdighet (4 tråder!), ikke fikk svar.

 

jeg gjør stort sett som jeg vil, men har også full fortåelse for det dersom min kjæreste skulle motsette seg at jeg drar på telttur med en annen kvinne.

 

man ligger som man reder, og får det man fortjener. er selv fornøyd med min nåværende sivilstatus, og ønsker såvisst ikke å bytte plass med tøffinger som hermansen og hans likesinnede. men deres herlige og barske holdninger bør være til inspirasjon for alle balleløse mannfolk i dette langstrakte land! og det mener jeg seriøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Nå må det da gå ann å reise på en fisketur i en eller annen mark i nærheten av Oslo bare for noen timer?

 

Ta deg en tur til Rørosområdet du Lise så skal vi reise på fisketur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor og relativt aktiv fluefiskeforening i Larvik, som hver vår reiser på faste "spontanturer" hver onsdag. Ser at det kan bli litt langt å reise, men jeg mener nå det finnes en fluegruppe i Drammen også, burde være mulighet for å henge seg på der.

 

Uansett er du velkommen til Larvikmarkas Fluefiskerforening, vi har møter hver måned gjennom vinterhalvåret, med mange kjente navn på foredragsholder-blokka...

 

Lykke til... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise, ta kontakt med Vestre Bærum Sportsfiskere, der er det flere som kjenner godt til fisket i området her. De pleier også å arrangere noen turer, ihvertfall en sjøørrettur hver høt og en harrtur til Renatraktene. Ellers så har du Bærum Jeger og Fiskeforening, og asker jeger og fisk.

 

Ellers kan du jo skaffe deg kartboken til Oslomarka fiskeadministrasjon, den inneholder omtrent alt du trenger å vite om så å si alle vannene i Oslomarka. Regner med den kan bestilles via www.ofa.no. Den hjelper dog ikke til fluevalg.

 

Skulle gjerne vært med deg en tur jeg, men jeg er så jævla tøffel at jeg får ikke dratt ut å fisket for meg selv en gang... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...