Bounce Posted January 28, 2022 Report Share Posted January 28, 2022 Bens of Holland glassfiber 6ft og halv, klasse 1. TAC snellefeste og Rec ringer+topp. ProWrap nylon A i farge 710 (BeesWax). Klar for kamp med storfisken. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted January 28, 2022 Report Share Posted January 28, 2022 En skikkelig flott glassfiber dette her! Råstilig trqnsparent klinge og flotte fargetoner som funker veldig bra sammen. Får du en halvkilos ørret på denne så tipper jeg den stanga slår knute på seg selv. Hvordan er aksjonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 28, 2022 Author Report Share Posted January 28, 2022 Jeg kunne klassifisere denne som glassfiber topp/halv. Mere kraft fra halvveis og ned, mykere topp. Selvfølgelig meget avslappet, som forventet av en glass ener. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted January 28, 2022 Report Share Posted January 28, 2022 Takk, høres bra ut. Kikket litt på klingene og de så skikkelig fine ut. Digger finishen på de. Fikk veldig lyst til å bestille meg en #3, men hittil så har jeg vært alt for lite flink til å bruke de glassfiberstengene jeg har. Føles den riktig klassifisert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 28, 2022 Author Report Share Posted January 28, 2022 Har ikke testet ennå. Har en Sylk #2 å teste med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 28, 2022 Author Report Share Posted January 28, 2022 Jeg siklet litt deres femdelt 7' #3. Den ser skikkelig intressant ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Bendiksby Posted January 30, 2022 Report Share Posted January 30, 2022 Spennende og pen sak med et emne jeg ikke har hørt om før. Er litt fascinert av glass selv og har en CTS krystallglass klasse tre som skal bli klar til 2022. Den eneren må selv den minste ørret føles som en storing. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted January 30, 2022 Author Report Share Posted January 30, 2022 4 hours ago, Terje Bendiksby said: Den eneren må selv den minste ørret føles som en storing. Det er halve poenget: når fiskelykken bare gir småttiser, må utstyret følge tilbudet. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bounce Posted February 12, 2022 Author Report Share Posted February 12, 2022 Da er første kastene tatt med stangen. Linen var Cortland Sylk #2, med tanken at hvis jeg bruker noe mindre enn 33ft så blir det nokså riktig vekt for en ener. Dette fungerte i så måte riktig at jeg ikke kunne gå mye mer enn 7-8m av line ute før jeg fikk trøbbel med kastingen. Sikkert noe som skyldes kasteferidighetene mine, men likehvel har stangen helt åpenbart grensene sine. Å kaste en glassfiber ener synes å være en øvelse på å tilpasse seg selv til det som stangen orker å gjennomføre. Den kaster pent med stangtoppen når man har 3-5m line ute, og orker opp til de 7-8 meter line som sagt. Gøy å kaste med små bevegelser og prøve å ikke bruke kraft til 5-6 meters avstand (siste 2m er fortom). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted February 12, 2022 Report Share Posted February 12, 2022 Sikkert en superartig stang å snikfiske med. Særlig i små bekker. Jeg falt for stanga, gjennomskinnelighet struktur og finish... og bestilte meg en i klasse 3. Håper den funker fint til snikefiske og det kan bli gøy da det er mye fisk rundt 400-500g. Har bestemt meg for at jeg skal ha med en glassfiber på hver tur ved nærfiske, og at det har blitt sånn skal du ha litt av skylden for 👍 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts