Even Axelsen Posted November 20, 2022 Report Share Posted November 20, 2022 Har noen en oppskrift til marginata og vespertina?😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaas Posted November 20, 2022 Report Share Posted November 20, 2022 Kan være lokale variasjoner, så kan være greit å opplyse hvordan de ser ut de du skal imitere der du fisker. Der jeg fisker er de litt mørke og grå i tonen. Marginata strl 12 og vespertina i strl 16-18. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted November 21, 2022 Report Share Posted November 21, 2022 Trykk på fanen 'fluedatabasen' og skriv inn ønsket flue i søkefeltet så får du mange valg. Jeg bruker nohackle eller comparadun til vespertina, og fallskjerm på marginata. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted November 21, 2022 Report Share Posted November 21, 2022 På vespertina, lag de små nok, selv om de er oppi krok 16 når du strekker kroppen ut så ser de mye mindre ut på vannet da de sitter lett og med bakkroppen opp... Jeg lager mine på TMC 102y str 19 og dresser de ganske lett. Nå har det gått i bodyquill i bakkroppen i flere år over en mørk brun tråd. Og ikke glem å ha gode nymfer på disse, det er viktigst 🙂 Spesielt vespertina så blir fisken temmelig kresen og matlei hvis du er i vann med gode klekkinger, da er det bare å kaste tørrfluepurismen dit peppern gror, få på nymfe og fiske smart med gode presentasjoner. Et eksempel på marginata, Og et på vespertina: 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts