Gå til innhold

Vil ha gjedde!


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

Hvor kjører jeg da, innen rimelig avstand fra Oslo?

 

Trenger ikke være digre krokodiller - jeg nøyer meg så lenge det er GJEDDE.

 

Har nemlig ALDRI kroka en gjedde, på tørt, vått, sluk, spinner, makk eller noe. De finnes ikke der jeg vokste opp på Vestlandet.

 

Alle tips mottas med evig takknemlighet og du kan få flua hvis jeg får noe fisk laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Et lite tips til.

Hvis du tar turen til Hamar og Åkersvika til våren, så er du nesten garantert gjedde på flue.

Ole Marius tok i vår 22 gjedder på to dager, den minste var ca 2 kilo og den største var ca 8 kilo. Tror dette var i begynnelsen av mai.

Men det blir kanskje litt lenge å vente............

 

Terje!

 

Detta ser lovende ut' date=' gutter!

TAKK!

Skal rapportere etter helgas (forhåpentligvis) slagsmål med krokdiller på en #6 stang. 8)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjedde!

 

Var en tur med Kent i Glomma i går, og min første gjedde på ca 1 kg tok på en popper. MORO!

 

Takk for tipsa folkens - nå lever krokodillene farlig. 8)

 

Vanskelig å motivere seg for sær ørret og str 22 mygg med ørsmå vak når det går beist rundt og eksploderer etter poppers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt er steinsfjorden og tyrifjorden bra gjeddeplasser' date=' men disse er enklest med båt. Storelva som renner gjennom Hønefoss er bra, men da helst utenfor byen, Hermannstjern på jevnaker kan man få gjedde på MANGE kg fra land.[/quote']

Om du skulle reise til Hønefoss og Jevnaker er jo ikke turen lang til Hadeland og Jarenvannet som går for å være en av de bedre gjeddevannene i Norge. Om du tenker storgjedde da, vannet er lett tilgjengelig og det går fint å kaste fra land en del steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei alle sammen!

Er ny på forumet her (har sitt som observatør og lest litt), og finner masse interesante innlegg her. Ønsker å ta frem en eldre tråd, siden jeg føler dette er der jeg kan bidra mest.

Gjedde,

Jeg bor i en liten bygd som heter Kodal, like nord for Sandefjord. Hvis gjedde er fangst målet, er nærvannet Goksjø helt klart en vinner!! Har aldri forlatt vannet uten fangst. Det meste har jeg tatt på sluk og wobbeler, men bruker mer og mer flue nå. 2-3 kg er snittvekta, og opp til 5kg er helt vanlig. Fangst rekord innenfor familien ligger på over 12kg.

Ønsker alle velkommen til å bruke dette vannet. Anbefaler båt/kano, og det mulig å kjøre bil frem til vannet en plass i nord og en i sør.

Bor, og har hytte ved vannet. Det hadde vært fint hvis noen tok kontakt for å prøve dette, trenger noen ivrige buddies som kan hjelpe meg å fiske ut litt av den store gjeddebestanden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ikke helt isfritt ennå, men det er et belte på ca 50-100 meter fra land hvor det er isfritt. Snakker da om Goksjø som ligger i nærheten av vannene du nevner. Prøvde litt på gjedda idag, men hadde problemer med høyt vann. Måtte stå langt inne i skauen for å kaste ut. Det går jo sjeldent bra :(

Har båt der, men den er ikke lagt ut ennå. Gjør det i løpet av Påskedagene.

Hiv inn et innlegg hvis noen er interessert i å prøve den beryktede Goksjø-gjedda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...