GÃ¥ til innhold

Snelle til #5 stang - anbefalinger?


Erlendo

Anbefalte innlegg

Jeg liker godt sneller hvor jeg kan skifte spole. Har ikke prøvd Lamson Liquid eller Vision Hero, men de står på min ønskeliste.

Skal legges til at jeg er av typen som tenker at sneller er for å oppbevare lina. Skal opp på grov SØ, gjedde eller laks før bremsen er viktig. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Danielsson og Lamson og må ta av litt backing på stort sett alle snellene mine. Det gjelder sneller for tørt, streamer og sjøørret. Det som står oppgitt fra fabrikanten stemmer ganske bra ved perfekt påspoling av backing og line, men i praksis kan snella kile seg hvis du fyller den for mye. Selvopplevd flere ganger, og veldig frustrerende. Bedre å ha litt plass mellom line og snellehus i praktisk fiske.

Ellers synes jeg Guideline, Ross, Galvan, Lamson og Danielsson lager de fineste snellene.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det unnskyldning til ny snelle så støtter jeg den hehe :P
Guideline halo, Lamson liquid, Lamson Remix, Greys tital og de nye fra flylab kan se ut som good bang for the buck!

Ellers syns jeg dacron som backing er litt utdatert. Kjør på halve tykkelse bare i multifilament-braid så halverer du spole plass bruken av backing.
Bare pass  på å skjøte på en stor løkke med dacron så braid backing ikke kutter fluelina ;) 

Endret av Kenny Nguyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...