Terje Bendiksby Posted June 29 Report Share Posted June 29 Egentlig kommer det vel ikke som den store overraskelsen etter å sett hvilken vei fisket i Oslofjorden har utviklet seg siden jeg var barn. Nå får en se om forslaget får gjennomslag, men trist er det uansett. https://www.nrk.no/ostfold/fiskeridirektoratet_-foreslar-fiskeforbud-i-oslofjorden-1.16943733 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenny Nguyen Posted July 1 Report Share Posted July 1 Nå skal jeg komme med et egoistisk innlegg Personlig syntes jeg ikke stangfiskere er verstingene, selv om det finnes mange som kan fiske fryseren full med stang. Mener fremdeles at det yrkesfiske som har sterkest påvirkning, da det ødelegger mer av habitat for fisken. Stangfiskere kan påvirke fiskebestand, men ikke bunnen noe særlig grad. Og hvis habitatet blir urørt vil naturen balansere seg selv. Men skal jeg sette egoet mitt til side så er dette bra for Oslofjorden. Vi alle vet at hvis vi stopper å røre naturen, så henter den seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted July 1 Report Share Posted July 1 Ja dette er forferdelig! Kan bli lite salg av både klasse 6 og 7, samt lakseutstyr på østlandet fremover. Det vil (egoistisk sett) være et stort tap å miste muligheten til å fiske sjøørret på våren og høsten. Jeg tror også personlig at fritidsfiskere gjør lite skade. Men dette har jeg ikke noe belegg for. Tenker at andre miljøpåvirkninger og yrkrkesfiske er de utslagsgivende faktorene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted July 4 Report Share Posted July 4 Nå får vi se da, om forslaget blir vedtatt. Det sitter langt inne å ta fra folk levebrødet, som blir konsekvensen her. Nå har det blitt gjort ved flere annledninger - kommer på kilenot og flytende makrellgarn som eksempler i alle fall. Men jeg tror det når jeg får se det… De to andre alternativene var mer «la oss fortsette som før.» Frykter at ett av disse blir vedtatt i steden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts