RolvS Posted September 2 Report Posted September 2 Discuss: Når slipper dere lina relativt til framslengen, når dere skal skyte?
Rune Stokkebekk Posted September 2 Report Posted September 2 Jeg setter inn trekket underveis i kastet, mot siste del av bevegelsen. Og jeg slipper lina etter at jeg har stoppet stangen i framkastet og linen er på vei utover.. Går jo på full autopilot det der, ikke ofte jeg tenker så mye over det. Er jo snakk om hundredeler...
RolvS Posted September 2 Author Report Posted September 2 Jeg eksperimenterte litt med slipp-tidspunkt i helga. Til nå i livet tror jeg at slippet nesten har sammenfalt med avslutningen av dobbeltrekket og «snappen» av håndleddet - nesten så «stopp» og «slipp» har vært samtidig. Det jeg innså i helgen, er at selv om jeg venter «lenge» med å slippe, har jeg en forbedring i forhold til hva jeg har drevet med så langt. Jeg har ikke testa filme osv, men jeg mistenker at jeg har sluppet lina før stanga har avsluttet sin bevegelse framover - muligens før stangtuppen har kommet helt fram til «sluttposisjonen.» (Og således mister flere viktige aspekter som avstemmer fra stangas bevegelser i sluttfasen.) 1
Rune Stokkebekk Posted September 5 Report Posted September 5 Slippe for tidlig resulterer nok i at man lettere ikke klarer å strekke lina skikkelig på vannet 1
Recommended Posts