Gå til innhold

Min Aurivilli favoritt - steg for steg


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

TMC 111 ser dugandes ut til denne type fluer - noen som har testet den?

EDIT: Har bestilt "Dry Wing", så dette skal testes!

Det er 111 jeg bruker til disse fluene og nobody. Dette er den beste kroken jeg har funnet til denne type fluer.

Veldig bra krokgap på den...... Og fin ellers. Virkelig å ambefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMC 111 ser dugandes ut til denne type fluer - noen som har testet den?

EDIT: Har bestilt "Dry Wing", så dette skal testes!

Det er 111 jeg bruker til disse fluene og nobody. Dette er den beste kroken jeg har funnet til denne type fluer.

Veldig bra krokgap på den...... Og fin ellers. Virkelig å ambefale :)

Da er det bare løp og kjøp 111...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Terje Refsahl

Noen som har prøvd denne å binde verspertina imitasjon på dette mønsteret, eller blir chenillen fort for tykk?

Ikke noe problem det. Bare å bruke en lighter og lage en litt smalere bakkropp av polychenillen.

Har laget flere i Ignita størelse og det går greit.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fisker du fortsatt mye med chenillekropper Terje? Jeg har aldri blitt helt fortrolig med dem. Foretrekker fortsatt standard dubbingkropp eller biot. Korte kropper/lite avtrykk som aurivilli (eller hva de nå heter  ;) ) fikser jeg med krokvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fisker du fortsatt mye med chenillekropper Terje? Jeg har aldri blitt helt fortrolig med dem. Foretrekker fortsatt standard dubbingkropp eller biot. Korte kropper/lite avtrykk som aurivilli (eller hva de nå heter  ;) ) fikser jeg med krokvalg.

Jada Jørn, det gjør jeg :D

Lager dem stort sett på tmc 2488 og de funker som bare faen de :D

Liker variasjon og eksperimentering med materialer så jeg har både dubba kropper, biots kropper, cdc kropper og chenillekropper på mine døgnfluer.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

;) Er det ikke litt ironisk at man lager kortkroppfluer med chenilleteknikk på kroker som i utgangspunktet er korte i skaftet/kroppen?

Ironisk eller ikke, så lenge det funker så spiller det ingen rolle for meg ;D

Dessuten går jo da kroppen klar av kroken, og blir mer synlig (innbiller meg iallefall det  :D )

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Er det ikke litt ironisk at man lager kortkroppfluer med chenilleteknikk på kroker som i utgangspunktet er korte i skaftet/kroppen?

Ironisk eller ikke, så lenge det funker så spiller det ingen rolle for meg ;D

Dessuten går jo da kroppen klar av kroken, og blir mer synlig (innbiller meg iallefall det  :D )

Terje!

Du er en kynisk fiskefanger Terje. Det er det du er, uten sans for litt finesse.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

;) Er det ikke litt ironisk at man lager kortkroppfluer med chenilleteknikk på kroker som i utgangspunktet er korte i skaftet/kroppen?

Ironisk eller ikke, så lenge det funker så spiller det ingen rolle for meg ;D

Dessuten går jo da kroppen klar av kroken, og blir mer synlig (innbiller meg iallefall det  :D )

Terje!

Du er en kynisk fiskefanger Terje. Det er det du er, uten sans for litt finesse.  ;D ;D

:D :D :D.... du får sagt det du Jørn ;D

Jeg skal vise deg en utgave av en polychenile døgnflue jeg har laget så skal jeg nok få deg til å trekke tilbake det du sier om mangel på finesse :D :D

PS. Takker bjorni :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...