Gå til innhold

Sjøørreten på Sørlandet


Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er det garnlenka di som ligger ute Ør-retten? ;D

 

NEI!

Om du ser på brygga, så er det en båt brygge som ligger der! så når snøen på bildet forsvinner så legges den ut.

Om du tror fiske mulighetene forsvinner av den grunn tar du feil.

To nye bilder fra plassen!

Vet du hvor så sende meg en PM!

PS! Dusør betales i en fisketur der med meg!!!!!

[attachimg=1]

600gr

[attachimg=2]

post-787-13949851802236_thumb.jpg

post-787-13949851802864_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Begynte å bli urolig for at årets gytesesong skulle bli spolert, men så kom regnet. SØ har stanget i mang en bekkemunning på Sørlandet de siste ukene. Regner med at fisken fosset oppover bekkene lørdag og søndag da himmlen endelig åpnet seg :)

 

Godt å tenke på at neste generasjon er i startgropa. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å bli urolig for at årets gytesesong skulle bli spolert, men så kom regnet. SØ har stanget i mang en bekkemunning på Sørlandet de siste ukene. Regner med at fisken fosset oppover bekkene lørdag og søndag da himmlen endelig åpnet seg :)

 

Godt å tenke på at neste generasjon er i startgropa. ;D

 

Takk å lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var ute en tur i dag. Mye å se, men fisken var ikke helt på hugget. Fikk en halvkilos SØ på land og som jeg satte tilbake. Denne var blank og feit. Så flere stimer med SØ opp til kiloen. Fikk også en 1 1/2 kilos lyr. Lyrens utras er fantastiske så lenge det varer. Snakk om å være kjørt når de først gir seg  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute etter jobb. fisket ca 1-1,5 time. Fikk 12 stk SØ på land. Mye smått, et par på nærmere kiloen. Alle jeg fikk på land, fikk jeg på en hvit wolly bugger m/sort hode. ;D

Den flua jeg sendte til SØ-ringen her. Artig tur, de minste var kjempe spreke og blanke. de tre største noe brunt,  og litt tynne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jaja, så har en Finnmarking klart å gå seg vill og havnet i søringland!

 

Etter en fin sommer i Alta med mye fiske ble trangen på høsten rett og slett for stor. Jeg måtte gå til innkjøp av en stang, å prøve ut litt sjøørretfiske her nede.

 

Etter å ha surfet div. forum ble jeg overbevist om at det ikke skulle være et alt for stort problem å hekte i allefall noe på kroken! Det kan du ta deg tyken på at ikke stemte! Etter fire turer på høsten og 2 nå etter jul har jeg ennå ikke så mye som hekta meg sjøl på kroken engang. Jeg er vant med at man i værtfall får en liten sei på land etter 20timers fiske i havet.

 

Jeg har fisket mellom Grimstad å Lillesand dem gangene jeg har prøvd. Nå har dog bilen min gått til måsan, så fisket blir fra nå av ikke lengre enn det man kan nå på en sykkel med litt flaks og tålmodighet. Altså ikke særlig mer enn 10km fra grimstad!

 

Jeg hadde satt pris på litt sørlandsk vennlighet og fått et fisketips eller to på PM eller her i forumet! Det er nok likevel stor sjanse for at det er mye fisk i havet etter jeg har peiva med flua:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Noring!

 

Prøv på Groos stranda, eller på andre siden av Nymo verftet i Vikkilen!

Der svømmer der bra med fisk, ellers kan du jo se på norgeibilder.no

se etter leopardbunn eller trange sund hvor det er strøm.

Lykke til.

PS! en ting skal du vite, du har jo reist fra fiske himmelen til fiske H....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Skal sjekke ut plassene! Har dog vært på groosstanda uten hell. Egentlig har det vært opp mot perfekte sjøørretforhold alle plassene jeg har vært. Jeg ville i hvertfall ha trivdes meget bra der som ørret!

 

Jaja, lykkes vel til slutt! Det er nok vel så viktig for de fleste av oss fiskere å komme oss ut og å få peiva litt med stanga(hoho)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første ordentlige SØ-tur gikk av stabelen i dag. Det ble en rolig og fin start med totalt 6 små SØ`er (35-42 cm) på land. Alle ble tatt på RR (krok 14), og samtlige ble releaset. Blankstille sjø, strålende solskinn og et helt greit fiske på sippvakende SØ, var som balsam for en uthungret og småstresset fiskersjel.

 

Dette var egentlig en perfekt start på fiskeåret 2008 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var ute i går og i dag. Lørdag var det flau vind, overskyet og enkelte regnbyger. Resultatet var 4 SØ, hvorav de to største var henholdsvis 48 og 40 cm. Alle var blanke men fremdeles slanke etter gyting og ble derfor satt pent tilbake. Søndag var det fremdeles flau vind, men sol og klarvær. Ingenting å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....Ja. Livsløgneren eller Lystløgneren blant dårlige venner, rapporterte om fangst på 1,7 kg, 0,5 kg og en på 1,5 kg som gjeeespet over flua hans, men glemte å svelge.

 

I dag var det god gang i Arendal. SØ på 1,3 kg og 49 cm. Eriperlehumør ;D Fisken tok på hvit reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

×
×
  • Opprett ny...