Gå til innhold

liten snelle


Morten1991

Anbefalte innlegg

Hei!

Har selv en ULA Purist! Den er vel helt optimal ved tanke på det bruksområdet du skulle ha den til.

Det er vel heller ikke noe minus at den er godt over gjennomsnittlig skikkelig dritttøff ;)

Bestillte min fra statene, men husker ikke helt hva jeg betalte.. vil tro det var ca. 2000 kr.

 

 

Vurderer den selv, alternativ ULA F2, F3 fra før.. Er det brems på snella ?

 

Morten

 

Nei, det er ikke brems, bare en "klikker" som stopper for backlash (staves?), men man kan regulere hvor kraftig denne klikkern skal være..

Får jo veldig bra følelse ved kjøring av fisk, og til en 3'er syns jeg den passer veldig bra.

Skal man fiske etter veldig stor fisk må man jo vurdere om man kanskje vil gå over til en med "skikkelig" brems. (Blir vel ULA Force)

Men, uansett er det en kjempe snelle.. og den er helt sinnsykt lett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

på gero messen solgte de denne til ca 1900.- Og det var en skikkelig lekkerbisken!

 

Siste skrik fra hardy og kommer i klassene 2/3 - 3/4 - 4/5

 

 

Ja.. Den ble bestillt ;D ;D ;D

 

 

Har klådd litt på den snella der jeg også.  ;)...utrolig liten,nett og lekker sak det der.Synes det er bra at Hardy kan presentere sneller med så fin "finnish" og kvalitet ,på samme høyde hvis ikke bedre enn andre hardysneller,til den prisen der .Det hadde jeg faktisk ikke trodd de fikk til. Riktig nok er det ikke brems på de ...men hvem trenger vel det i så små klasser. :rolleyes:

Har selv siklet på en del andre småsneller på markedet ,men nå blir det en Hardy Marksman 2/3 ..ingen tvil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har en slik snelle. Synd den nesten ikke blir brukt, sikkert fordi jeg bruker den på 3 stanga mi. Det jeg kan si er at snella er fantastisk bra. Bremsen er kanon god. Den tåler ikke for mye snøre, prøvd å bruke den til lett fiske etter SØ. Men den anbefales virkelig til sitt bruk. Tror du får den til en virkelig bra pris på Altex I skien.

 

Hilsen Toggelogg

Hvor ligger Altex hen i Skien

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har selv en ULA Purist! Den er vel helt optimal ved tanke på det bruksområdet du skulle ha den til.

Det er vel heller ikke noe minus at den er godt over gjennomsnittlig skikkelig dritttøff ;)

Bestillte min fra statene, men husker ikke helt hva jeg betalte.. vil tro det var ca. 2000 kr.

 

 

Vurderer den selv, alternativ ULA F2, F3 fra før.. Er det brems på snella ?

 

Morten

 

Nei, det er ikke brems, bare en "klikker" som stopper for backlash (staves?), men man kan regulere hvor kraftig denne klikkern skal være..

Får jo veldig bra følelse ved kjøring av fisk, og til en 3'er syns jeg den passer veldig bra.

Skal man fiske etter veldig stor fisk må man jo vurdere om man kanskje vil gå over til en med "skikkelig" brems. (Blir vel ULA Force)

Men, uansett er det en kjempe snelle.. og den er helt sinnsykt lett! ;)

 

Som Ola skriver er den meget lett. Faktisk den lette snella på markedet i dag.

Hva bremsen gjelder er det ingen problemer mht. ordinært ørretfiske. Har landet mange brune på 1kg - 1,5kg uten problemer med denne snella.

Siste turen i fjor tok jeg ørret på 1,7 og 2,2 med ULA Puristen uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vetat Altex har hatt Shimano Ultegra snella i noen år nå og solgt den til en snill pris. Bare å ringe Altex å høre med han som eier butikken.

 

 

Are har forøvrig lagt ut en fin beskrivelse på beliggenheten. Mannen som jobber der er "superkoselig" og bidrar i "bøtter og spann" for at kunden skal bli fornøyd.

 

Tro meg ;)

 

Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der marryaten snella, er det en god snelle. er den en bra fluesnelle 8), med tanke på brems,hva den tåler av vann

da mener jeg salt vann, selv om man selfølgelig alltid skal vaske den etter en runde på sjøen.

er den bra hvis man ser bort ifra utseende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der marryaten snella, er det en god snelle. er den en bra fluesnelle 8), med tanke på brems,hva den tåler av vann

da mener jeg salt vann, selv om man selfølgelig alltid skal vaske den etter en runde på sjøen.

er den bra hvis man ser bort ifra utseende. :)

 

 

Skulle du ikke ha den pål 3# stanga og til fiske i vann og små elver? Tror ikke den snella er beregnet for sjøfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line + Backing Capacities:

No. 1: DT2F + 34 yds 20 lb backing

DT3F + 24 yds 20 lb backing

No. 2: DT3F + 50 yds 20 lb backing

DT4F + 35 yds 20 lb backing

 

Denne fins kun i disse to str`ene! Er ikke beregnet på å tåle saltvann. Snellene er kjent for god kvalitet, uten at jeg har prøvd denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der marryaten snella, er det en god snelle. er den en bra fluesnelle 8), med tanke på brems,hva den tåler av vann

da mener jeg salt vann, selv om man selfølgelig alltid skal vaske den etter en runde på sjøen.

er den bra hvis man ser bort ifra utseende. :)

 

 

Skulle du ikke ha den pål 3# stanga og til fiske i vann og små elver? Tror ikke den snella er beregnet for sjøfiske.

det er at hvis snellen kunne passet i sjøen så betyr det at den er litt solid og tåler en del

god kvalitet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...