Gå til innhold

Behandling av fluesnøre


Gytebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Teton

Permaplast stiller ikke i klassen som "vanlig" glider :)

 

Nei...mulig det ;)

men hvis det ikke hører under "typer smøre/poleringsmidler" hva er det da?. Sleggefett?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Vel, du tok ikke den. permaplast er BEDRE/mer langtidsvirkende og har andre kjemikalier enn standard "glidere" :) Comprende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Vel, du tok ikke den. permaplast er BEDRE/mer langtidsvirkende og har andre kjemikalier enn standard "glidere" :) Comprende??

 

Hva tok jeg ikke :rolleyes:...Permaplas er en "Re-Plasticiser" noe som skulle til si et substans som en tilsetter for å opprettholde materialets spenstighet,elastisitet og mykhet altså ikke en "glider" eller hva du kaller det.OG ja den er mye bedre en andre midler samme hva de er ment som eller definert som. Jeg kan da for svarte ikke vite hva du legger i dine bastante uttalelser: "ALLE smøre/poleringsmiddler".

Hvis Permaplas ikke er et smøremiddel, så er julenissen grønn med rosa prikker :D

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

OJ så hårsår..... Vanlige leksa i diskusjoner på nettet blitt dette.. Trodde fluefiskere var blide og omgjengelige :( Sikkert min skyld. Tenkte ikke på at det sikkert ikke er alle som er kjemikere, samt at de har vært med på å analysere innholdet i glidemidler for å teste den faktiske effekt på PVC materialer i fluesnører.....

 

Litt off topic spørsmål: Lagt merke til hyppig irritasjon blant flere vestfold-debbatanter (her og på andre fora)! HAR hannkjønn mensen i vestfold?? :) Eller er det rett og slett frustrasjon over fullstendig fraværende (gode) fiskemuligheter i eget nærmiljø?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR I HELVETE KAN IKKE DE SOM LAGER DISSE SNØRENE SØRGE FOR AT DE IKKE BLIR SÅ JÆVLIG TRÅ?????????????????

 

Har ikke tall på hvor mange ganger jag har bannet langs elva pga trått snøre. Har pussa, glida, smørt og polert mange snører, alle har så langt vært like dårlige. Dette gjelder ALLE snører jeg har prøvd, med priser fra 200 - 800 kroner.

Ser av dette innlegget, at dette er noe som mange opplever.

Derfor synes jeg at det i 2007 ikke er mulig å finne ett snøre som er både bra og kaste med, og som ikke må smøres. At det skal være nødvendig å bruke så mye tid på å få ett gummibelagt snøre til å funke, er super frustrerende.....  ??? ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen..

 

Stiller meg undrende til det samme.

 

Vi går på månen og skal til mars, men glatt og solid coating på ei flueline..det er umulig det.. :o

Skulle nesten tro det var et salgstriks for å selge mer liner.. Men da må det vel nesten være monopol på snøre produskjon da :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jepp, for det ultimate "selvsmørende" snøret evt. "glidemiddel er ikke oppfunnet. Men, med tidligere diskusjoner i mente, så har vel du noe hyggelig å tilføye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

kappe WF'en og sette på skyteline..  :P

 

synes egentlig kun det er i de letteste klassene (0,1,2,) det er veldig problematisk med trå liner, ellers er det stort sett greit. 8)

Men jeg er enig med Pål H. det begynner å bli noen år siden det ble satt mennesker på månen ,så det begynner å bli på tide med noen bedre/glattere liner >:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...