Gå til innhold

Hovutløser !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Edgin hovutløser er billig sammenlignet med magnetgreiene, og funker bra! Men det kan lønne seg å bytte ut den store splittringen en fester hoveddelen i D-ringen på vest/jakke med, til en hardere splittring (rustfritt ett eller annet hvis du fisker i sjøen). Av og til må du bruke litt kraft for å dra løs håven og jeg har klart å dra to av de "originale" ringer i stykker. Du må nøkke hardt for å få håven løs og da er det greit at ringen ikke gir etter. Pussig nok har verken fiskejakken eller vestene noensinne gitt etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hadde en sånn magnetutløser ei stund, helt til både håven og den halvdelen av magneten som var festet til den plutselig ikke var med da jeg var tilbake på hytta  :-[

Dette var en magnetutløser fra Scierra, og jeg mistenker at den løste seg ut da jeg brøytet meg gjennom noe krattskog !

Prøvde å gå samme rute dagen etter for å lete, men håven befinner seg nok fortsatt langs reisaelva et sted  :'(

Nå har jeg kjøpt igjen en snasen Brodin-håv, og vil nødig at den lider samme skjebne  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker en slik magnt dings som ein får kjøper til mobiltelefoner. magneten er festa i ein ring. og ein karbinkrok i løkka på håven. den er sterk og enkel å feste etter bruk. men som ein sikkerhet har eg festa på ei sikkerhetsline. kosta meg ca 50 spenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...