Gå til innhold

"Goodwill" til fisketurer.


Ole Erik

Anbefalte innlegg

Kunne vært interessant å høre hvordan andre likesinnede får goodwill til fisketurer?

Spytt ut alle sammen.

Jeg holder meg heller hjemme en lørdagskveld med film og god mat får å få mer fisketid.

 

 

 

avtaler er inngått på forhånd.

alltid viktig å spille med opne kort!  "jeg fisker fire mnd om sommeren, get used to it, or leave"

 

Det som er kiipt er at kona har skjønnt at hun kan strekke denne strikken langt selv, så jeg tillater jo f.. så mye for å tilbringe dager og uker med stangen! "hun er ikke bare pen, men f.. meg smart også.."

 

beste rådet er nok å trå ordentlig til i vinterhalvåret for å "fylle opp" kontoen til sommeren med diverse husarbeid og frøkenarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratu-Lars Larserikm!!! :)

Sjøl har jeg uten å vite helt sikkert om det er meninga styrt klar av detta "problemet" som dere snakker om...........med god hjælp av et frastøtende ytre og generell usæl atferd kansje...? :D

Fordela med et liv i ensomhet og varsom omgang med vørsløs kjønnsbruk er kansje nettopp friheta, men med 49 år av den samma "friheta" blir det litt hult!

"Kompisa mine har tatt de beste damene....uhuuuu!"

"Nå har'u blitt for gammal....din greker, trur'u virkelig noen vil ha noe så hardt og stygt brukt med så mye avleira ister rundt midten....og inntekt som knapt rekker til et skikkelig tjærelag på lungene...?"

"Den dama finnes ikke som ville pisse på deg om du sto i brann engang, din diffuse tulling med hår på ting det ikke burde vært hår på!"

Alt detta og mer til har jeg brukt mot meg sjøl da hugen kommer over meg........uten at det har hjælpt på det humøret som av og til melder seg når jeg ser åssen andre har det eller støter på ei som hadde velta meg overende med et sukk! :D

 

Detta var jo egentlig ikke noe svar på spørsmålet.......mere et resultat av et heller tafatt alternativ, men stå på og gjør det dere må, for det synes krystallklart for meg at det er værdt det!!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kjæreste med respekt for seg selv, eller partneren sin, ville noen gang nekte en mann å drive med fluefiske! Da må hun enten være psykopat eller en stor egoist! Men da har du en oppgave selv og... Fluefiske må være DEN ENESTE hobbyen din. Da er det greit. tror jeg.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen..... Jeg må tydeligvis ha den beste, snilleste og vakreste kona på jord! Så lenge jeg fisker, kan jeg fiske så mye jeg vil, og så lenge jeg vil. Og så lenge det er penger igjen på kontoen når mnd. er ferdig, kan jeg bruke det jeg vil på fiske i tillegg!

 

Jeg elsker deg irene!!! :o:-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Tørker kattepiss, kattemøkk og bikkje-ditto hele resten av året. >:( Sender unga på skolen med rette klær og matpakke. ;D Vanner blomster, vasker dassen, tørker støv, vasker opp, lager middag osv. >:( Skikkelig hjemmeværende husmor som hater alt det ovenstående bortsett fra det som har med unga å gjøre. Allerede før jul begynner jeg å utvikle alvorlige symptomer på brakkefeber. :'( Samtidig har jeg allerede i høye ordelag begynt å utbasunere hvor mye jeg gleder meg til neste fiskesesong.

Denne lengselsen etter klekkinger i Renaelva tiltar utover våren i så sterk grad, at kjerringa ser desperasjonen i øya mine. Så når sesongen endelig er der, hva skal ho gjøra? Nekte meg å fiske? Hvorfor det, i så fall? Da blir det jo ikke noe igjen av meg å ha bruk for her i verden.

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av meg, kaller det ikke kompis lenger, fisket MYE før. Men så fikk han seg "kjerring", kaller ho kjerring, for det er det ho er, da skal jeg si det ble slutt på fiskinga. Han blir regelrett nektet å fiske og nektet å være med meg på fisketur.

Det er det sykeste jeg noen gang har hørt!!! Sa det regelrett til han og henne, så det er ikke mye kontakt å få på den kanten lenger.

Hvordan er det mulig å nekte en å utføre sin hobby?? Men hvordan er det mulig å være så tøffel å god ta det, det undrer jeg meg over ???:rolleyes:

Men men, alle er forskjellige.

Har ikke selv blitt nektet å fiske enda, for har jeg noen gang nektet henne å shoppe?? Nope, hun shopper, jeg fisker, begge parter er fornøyde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratu-Lars Larserikm!!! :)

Sjøl har jeg uten å vite helt sikkert om det er meninga styrt klar av detta "problemet" som dere snakker om...........med god hjælp av et frastøtende ytre og generell usæl atferd kansje...? :D

Fordela med et liv i ensomhet og varsom omgang med vørsløs kjønnsbruk er kansje nettopp friheta, men med 49 år av den samma "friheta" blir det litt hult!

"Kompisa mine har tatt de beste damene....uhuuuu!"

"Nå har'u blitt for gammal....din greker, trur'u virkelig noen vil ha noe så hardt og stygt brukt med så mye avleira ister rundt midten....og inntekt som knapt rekker til et skikkelig tjærelag på lungene...?"

"Den dama finnes ikke som ville pisse på deg om du sto i brann engang, din diffuse tulling med hår på ting det ikke burde vært hår på!"

Alt detta og mer til har jeg brukt mot meg sjøl da hugen kommer over meg........uten at det har hjælpt på det humøret som av og til melder seg når jeg ser åssen andre har det eller støter på ei som hadde velta meg overende med et sukk! :D

 

Detta var jo egentlig ikke noe svar på spørsmålet.......mere et resultat av et heller tafatt alternativ, men stå på og gjør det dere må, for det synes krystallklart for meg at det er værdt det!!! :)

 

 

 

 

 

;D ;D Hehe.. Godt og morsomt skrevet..!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv gikk jeg ned på kne med en diamantring... ;D

 

Jeg er nyforlovet og kan fiske ganske mye denne sesongen som følge!

Det trikset der fungerer bare en gang da:)  vel og merke om du ikke får deg ny dame for hver sessong, men det kan bli dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom forresten på noen linjer fra en bok av John Gierach (han som Lars Lenth har oversatt).

Husker ikke hvilke bok eller helt ordrett, men her er det:

 

I hate hearing things like

"If I go fishing once more this month, my wife will kill me!"

If it's not true, then why do you say it? If it IS true - well why did you marry her in the first place?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom forresten på noen linjer fra en bok av John Gierach (han som Lars Lenth har oversatt).

Husker ikke hvilke bok eller helt ordrett, men her er det:

 

I hate hearing things like

"If I go fishing once more this month, my wife will kill me!"

If it's not true, then why do you say it? If it IS true - well why did you marry her in the first place?

 

 

:D :D :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...