Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Tenkte meg en tur til Bygdøy imorgen- noen som har fri og er keen på å bli med?

Skulle gjerne vært med, men jobbe kaller desverre! Passer dårlig å være "syk" andre uken i ny jobb.

Ja noen må jo det....synd,håper du går glipp av masse! ;D

Jeg er uansett ute fra 10,11 imorgen, håper å holde ut til 15 tiden...Mindre vann nå etter nordavinden, så håper på gode forhold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg en tur til Bygdøy imorgen- noen som har fri og er keen på å bli med?

Skulle gjerne vært med, men jobbe kaller desverre! Passer dårlig å være "syk" andre uken i ny jobb.

Ja noen må jo det....synd,håper du går glipp av masse! ;D

Jeg er uansett ute fra 10,11 imorgen, håper å holde ut til 15 tiden...Mindre vann nå etter nordavinden, så håper på gode forhold....

Ble det noe fangst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om en heldags "road trip" på lørdag etter nye/ gamle plasser jeg ikke har fisket på en stund - har noen fisket Jerdalsbukta i det siste? Tenkte å starte der og jobbe meg ut til Brevikbukta for så å runde mot mer kjente farevann mot Tofte osv... Har ikke fisket på innsiden av Svelvik på LANGE tider, så er litt usikker på føret der nå...

http://maps.google.no/maps?f=q&source=s_q&hl=no&geocode=&q=jerdalsbukta&sll=59.641203,10.483704&sspn=0.139163,0.445976&ie=UTF8&hq=&hnear=Jerdalsbukta&t=h&z=15

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg en tur til Bygdøy imorgen- noen som har fri og er keen på å bli med?

Skulle gjerne vært med, men jobbe kaller desverre! Passer dårlig å være "syk" andre uken i ny jobb.

Ja noen må jo det....synd,håper du går glipp av masse! ;D

Jeg er uansett ute fra 10,11 imorgen, håper å holde ut til 15 tiden...Mindre vann nå etter nordavinden, så håper på gode forhold....

Har ligget med omgangsyke idag- så utsatte til imorgen, :-X greit å slippe å brekke seg mellom kastene, men har ligget å tenkt mye teknikk, så imorgen blir en bra økt!

Ble det noe fangst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig morgen ved Hydrostranda med bikkjene på slep. Kom ut kl 10.30 og fisket til føttene ikke orket mer- dvs ca 3 timer. Etter en halvtime hadde jeg på en ok fisk, men etter to luftige sprang glapp flua. Men det tok kun 10 minutter før den neste satt. ca 600 gram. Deretter var det jevnt bra bett og jeg fikk tre ørret til på de neste 2 timene, ikke de største, men de tre siste var blanke og feite. Så mye fisk oppe, et par skikkelige rugger, men det var litt langt ut. Hadde også et par følgefisk. Krystallklart vann og nesten ikke vind....En fabelaktig start på dagen!

post-4169-13949883801492_thumb.jpg

post-4169-13949883801917_thumb.jpg

post-4169-13949883802248_thumb.jpg

post-4169-13949883802736_thumb.jpg

post-4169-13949883803127_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

startet fiske klokka 06:00 i dag tidlig. hadde så uflaks att jeg klarte å gå på et strømmgjere i mørke.

Men så fort jeg la ut flua smalt det på no blankt og fint, det var ikke av de største men sprek var'n. 

Jeg fisket meg over en grunne hvor det ofte går sjøørret, og vi snakker maks en meters dyp :o

sjøørreter hoppet og spratt, og til min store overaskelse var det noen som viste interrese for min orange clouser.

Med fisk på over kiloen blir det alltid en vellykket tur, uansett hvor kaldt det er. ;D

ikke vanlig at jeg har med kamera, og slett ikke alltid jeg gidder å grave i vaderene får å finne det. men jeg følte fisken var verdig ett bilde:

post-4210-13949883804551_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, det er ikke du som bærer vadebuksene hjemme skjønner jeg  :D;D

Neida, skjønner deg godt og er der til stadighet selv. Heldigvis blir det en hel dagsøkt på meg i morgen, og været er upåklagelig. 2-3 varme på gradestokken og stort sett skyet/sol og opphold. Mer SØ på Robin og meg med andre ord  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...