Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Grattis Frank.... !!!   

Øyy, jeg har en fremføring på skolen i morra om sjøørret og gyting også lurte jeg på om hvorfor sjøørreten egentllig gyter i rennende vann? Noen som vet? ;)

Du snur spørsmålet på hodet. Spørsmålet er, hvorfor velger noen ørret å leve i saltvann, med alt bryet med saltbalanse i kroppen, mn store fisker som står over den i næringskjeden osv.

Eggene trenger oksygenrikt vann når de ligger nedgravd, og ørreten kan, om forholdene ligger til rette for det, og så ha vellykket gyting i stille vann. Eggene tåler ikke saltvann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av få her inne som ikke har fått sjøørret på over to kilo. Men i dag, idag satt den på. Engelig tenkte jeg! Sprek var den også. Etter mye frem og tilbake og flere utras så var fisken helt inne ved land. Ser fisken veldig godt, og jeg legger ikke på når jeg anslår den til over to kilo, godt over tilogmed! Ny pers, fett!

Og selvfølgelig glipp`ern. Faen! Til min store forskrekkelse så oppdager jeg at kroken på flua har knukket. Det skal da faen ikke være mulig?!

Og nei, har ikke slått den nede i baksslengen. Flua var helt ny og aldri vært brukt, og fisken tok på andre kast. Sto fint plassert ytterst på en brygge, og bakslengen gikk over vann. Ergo ingenting å slå flua nede i. Så den diskusjonen er lagt død :) Forbanna kjøpefluer....

Ellers mye fiske oppe gjennom hele dagen. Hadde en del lugg, men ingen ville sitte. Møøe fisk i fjorden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av få her inne som ikke har fått sjøørret på over to kilo. Men i dag, idag satt den på. Engelig tenkte jeg! Sprek var den også. Etter mye frem og tilbake og flere utras så var fisken helt inne ved land. Ser fisken veldig godt, og jeg legger ikke på når jeg anslår den til over to kilo, godt over tilogmed! Ny pers, fett!

Og selvfølgelig glipp`ern. Faen! Til min store forskrekkelse så oppdager jeg at kroken på flua har knukket. Det skal da faen ikke være mulig?!

Og nei, har ikke slått den nede i baksslengen. Flua var helt ny og aldri vært brukt, og fisken tok på andre kast. Sto fint plassert ytterst på en brygge, og bakslengen gikk over vann. Ergo ingenting å slå flua nede i. Så den diskusjonen er lagt død :) Forbanna kjøpefluer....

Ellers mye fiske oppe gjennom hele dagen. Hadde en del lugg, men ingen ville sitte. Møøe fisk i fjorden nå!

kipt det der, neste gang da sitter'n vettu ;)

sendt PM WF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av få her inne som ikke har fått sjøørret på over to kilo. Men i dag, idag satt den på. Engelig tenkte jeg! Sprek var den også. Etter mye frem og tilbake og flere utras så var fisken helt inne ved land. Ser fisken veldig godt, og jeg legger ikke på når jeg anslår den til over to kilo, godt over tilogmed! Ny pers, fett!

Og selvfølgelig glipp`ern. Faen! Til min store forskrekkelse så oppdager jeg at kroken på flua har knukket. Det skal da faen ikke være mulig?!

Og nei, har ikke slått den nede i baksslengen. Flua var helt ny og aldri vært brukt, og fisken tok på andre kast. Sto fint plassert ytterst på en brygge, og bakslengen gikk over vann. Ergo ingenting å slå flua nede i. Så den diskusjonen er lagt død :) Forbanna kjøpefluer....

Ellers mye fiske oppe gjennom hele dagen. Hadde en del lugg, men ingen ville sitte. Møøe fisk i fjorden nå!

Jævlig kjipt Knut!

Du tarn neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av få her inne som ikke har fått sjøørret på over to kilo. Men i dag, idag satt den på. Engelig tenkte jeg! Sprek var den også. Etter mye frem og tilbake og flere utras så var fisken helt inne ved land. Ser fisken veldig godt, og jeg legger ikke på når jeg anslår den til over to kilo, godt over tilogmed! Ny pers, fett!

Og selvfølgelig glipp`ern. Faen! Til min store forskrekkelse så oppdager jeg at kroken på flua har knukket. Det skal da faen ikke være mulig?!

Og nei, har ikke slått den nede i baksslengen. Flua var helt ny og aldri vært brukt, og fisken tok på andre kast. Sto fint plassert ytterst på en brygge, og bakslengen gikk over vann. Ergo ingenting å slå flua nede i. Så den diskusjonen er lagt død :) Forbanna kjøpefluer....

Ellers mye fiske oppe gjennom hele dagen. Hadde en del lugg, men ingen ville sitte. Møøe fisk i fjorden nå!

Du har ikke akkurat hatt marginene på din side i høst, så kondolerer med ruggen. Du fortjenert en feit gris, og det i løpet av kort tid!

Til helgen er det nye muligheter! Skal binde opp noen fluer til deg som er skapt for rugger ;D  (de fanger faktisk ikke annet. Enten rugg eller ingenting). Marius er nok også med så da skal Vestfoldkysten atter bli utrygg, i allefall for en kort periode  ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av få her inne som ikke har fått sjøørret på over to kilo. Men i dag, idag satt den på. Engelig tenkte jeg! Sprek var den også. Etter mye frem og tilbake og flere utras så var fisken helt inne ved land. Ser fisken veldig godt, og jeg legger ikke på når jeg anslår den til over to kilo, godt over tilogmed! Ny pers, fett!

Og selvfølgelig glipp`ern. Faen! Til min store forskrekkelse så oppdager jeg at kroken på flua har knukket. Det skal da faen ikke være mulig?!

Og nei, har ikke slått den nede i baksslengen. Flua var helt ny og aldri vært brukt, og fisken tok på andre kast. Sto fint plassert ytterst på en brygge, og bakslengen gikk over vann. Ergo ingenting å slå flua nede i. Så den diskusjonen er lagt død :) Forbanna kjøpefluer....

Ellers mye fiske oppe gjennom hele dagen. Hadde en del lugg, men ingen ville sitte. Møøe fisk i fjorden nå!

??? den var kjip, knut. du fortjente den.

denga du i indre oslo idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Fornebu ja, mye fisk ute i fjorden. Hadde en arrogant følefisk etter litt senere også, tipper en fin kilo++. Bikkjekaldt så fort solen gikk bort, rene fimbulvinteren.

Larsen, flott at du binder opp noen fluer med ordentlig kroker. Blir bra! Er ratt med på en dagstur til vestfold neste helg. Ser det er spådd rimelig likt vær som sist, mye vind mao. Men man kan jo ikke akkurat stille klokken etter værvarselet på yr.no, tross alt en uke til! Og Marius må være med, den er bankers. Blir vel kastet ut av dama igjen, og må overnatte i vinterstengt hytte. same procedure as last week ;D8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Fornebu ja, mye fisk ute i fjorden. Hadde en arrogant følefisk etter litt senere også, tipper en fin kilo++. Bikkjekaldt så fort solen gikk bort, rene fimbulvinteren.

Larsen, flott at du binder opp noen fluer med ordentlig kroker. Blir bra! Er ratt med på en dagstur til vestfold neste helg. Ser det er spådd rimelig likt vær som sist, mye vind mao. Men man kan jo ikke akkurat stille klokken etter værvarselet på yr.no, tross alt en uke til! Og Marius må være med, den er bankers. Blir vel kastet ut av dama igjen, og må overnatte i vinterstengt hytte. same procedure as last week ;D8)

Jeg er med! Får satse på at yr tar feil og at kona kaster meg på dør igjen ;D  Lars; Bind noen ekstra av de bamsefluene :P  Regner med Swede blir med også, greit at det er to av oss som ikke får fisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hyggelig gutter. Skal begynne lobbyvirksomhet alerede nå. Har lovt å bygge en sittebenk til kjøkkenet akkurat i helgen og har full aktivitet i uken. Det er cirka tredje halvåret som løftet har ligget uinnfridd. Kniven på strupen mao. Hvilken dag tenker dere er? Søndagen er enklest tenker jeg.

Knut, den fortjente du ikke. Gøy at du vært så ivrig i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyy, Lars, når du skriver fluer som er skapt for rugger, åssen fluer mener du da? Jiggy, deceivere, eller fluer som tåler mer? Ble litt nygjerrig?

Bare jeg som tuller litt ;)

Mener bare fluer som er bundet på skikkelig krok slik at Knut slipper "en kjøpefluereprise" neste gang han kroker en rugg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...