Gå til innhold

Kastetrening lørdag i Rena!


Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

På høyre side av inngangen til koia på kvarven, henger det et slangesøkke med markkrok :rolleyes:;D

 

Jeg var sikker på at jeg hadde fått tak i et klenodium fra forrige århundre, men så viste det seg at dette var noe som undervannsfiskere faktisk bruker i 2007. Derfor ble vi gutta på Kvarven enig om at det måtte henge på veggen til skrekk og advarsel ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

På høyre side av inngangen til koia på kvarven, henger det et slangesøkke med markkrok :rolleyes:;D

 

Jeg var sikker på at jeg hadde fått tak i et klenodium fra forrige århundre, men så viste det seg at dette var noe som undervannsfiskere faktisk bruker i 2007. Derfor ble vi gutta på Kvarven enig om at det måtte henge på veggen til skrekk og advarsel ;D ;D

 

Terje!

 

Terje,...Er det sant det de sier..........Fisker du med denne styggeskapen?......Og jeg som trodde vi to hadde noe helt spesiellt som KUN vi holdt oss til...hmmm...dette er ikke bra for forholdet terje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

På høyre side av inngangen til koia på kvarven, henger det et slangesøkke med markkrok :rolleyes:;D

 

Jeg var sikker på at jeg hadde fått tak i et klenodium fra forrige århundre, men så viste det seg at dette var noe som undervannsfiskere faktisk bruker i 2007. Derfor ble vi gutta på Kvarven enig om at det måtte henge på veggen til skrekk og advarsel ;D ;D

 

Terje!

 

Terje,...Er det sant det de sier..........Fisker du med denne styggeskapen?......Og jeg som trodde vi to hadde noe helt spesiellt som KUN vi holdt oss til...hmmm...dette er ikke bra for forholdet terje :)

 

Tørrfluepuristen har blitt utsatt for en gigantisk svertekampanje ;D ;D iscenesatt av et par lokale figurer som fortsatt driver å roter i truseskuffen og juletrepynten til sine mødre og kvinnelige bekjente ;D ;D Der finner de forøvrig masse stoff til sine såkalte "fluer". Rosa paljetter og glitter er fortsatt ingrediensene i deres rent ut forurensede "fluer". Disse såkalte "fluene" har et så stort blyinnhold at Renaelva kan på sikt få en ny diskusjonstråd, og da blir dagens forvaltningstråd som rene søndagsskolen å regne.

I tillegg har jeg også hørt at ørreten i Rena har blitt skikkelig blytung i år, samt at noen ørreter har hatt små sår i hue. Du kan jo bare gjette deg til hvorfor. ;D ;D Det er vel ikke lenge før ørreten i Rena begynner å se litt halv feminin ut, med et lettere rosa skjær i kroppen. Da vet vi iallefall hvem som står bak ;D ;D ;D

Det at de i tillegg forsøker å flytte fokuset over på en som fisker med flue på en riktig måte, sier alt om disse folka. De er villig til å gå langt for å ikke bli avslørt som de gjennomførte pastell fiskerene de er. ;D ;D

Det ryktes også at når de tror ingen ser dem, så er det ikke bare fluene som er kledd i rosa pastell. Har hørt noe om fiskevester, vadebukser osv som er blitt sydd om i matchende farger. Men dette kan desverre foreløpig ikke bekreftes, men kildene er solide så vi får se................. ;D ;D ;D ;D

 

Legg også merke til at denne svertekampanjen startet helt uten at vi som fisker med fluer som flyter har sagt eller gjort noe som skulle tilsi et overraskende angrep, så her er det noe som skal skjules i nattens mulm og mørke. Det kan du skrive opp ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør som'n vrir seg på nymfekroken! :D

Sånn er det støtt.......når ikke purist-ræva kommer lengre inn i hjørnet........ja da kommer de enfoldiges syn på det brede spekteret av entomoligisk mangfold fram, og det glefses villt og hemningsløst ut som om jorda bare besto av to poler med et stort intet i mellom, som om bunnen av elva var bebodd av kun rosa blynymfer, skjesluker og krokfortynga mark!

De tørre insekta kommer nok med storken, ramler ned fra oven eller blir trylla fram i tomme lufta av en med så goe arveanlegg at'n fikk enn sønn som kunne spasere på vannet...? :rolleyes:

At puristene liksom ikke våger seg utpå med et litt mer inteligent syn før det døm forsøker å imitere er fanga i eller på overflatefilmen, blir så forhærliga til egen fordel med å rakke ned på alle de som faktisk har klart å legge sammen to og to og fått fire!

Historisk sett er det forresten helt klart at det er puristene som oftest åpner statusballet med noe som mest minner om ei selvpåført meldeplikt........så ikke forsøk å leke uskyldig offer min tørre venn! :D

Dessuten er det truseskuffen din og klessnora bak Kvarvenhytta vi henter matriala fra! ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hør som'n vrir seg på nymfekroken! :D

Sånn er det støtt.......når ikke purist-ræva kommer lengre inn i hjørnet........ja da kommer de enfoldiges syn på det brede spekteret av entomoligisk mangfold fram, og det glefses villt og hemningsløst ut som om jorda bare besto av to poler med et stort intet i mellom, som om bunnen av elva var bebodd av kun rosa blynymfer, skjesluker og krokfortynga mark!

De tørre insekta kommer nok med storken, ramler ned fra oven eller blir trylla fram i tomme lufta av en med så goe arveanlegg at'n fikk enn sønn som kunne spasere på vannet...? :rolleyes:

At puristene liksom ikke våger seg utpå med et litt mer inteligent syn før det døm forsøker å imitere er fanga i eller på overflatefilmen, blir så forhærliga til egen fordel med å rakke ned på alle de som faktisk har klart å legge sammen to og to og fått fire!

Historisk sett er det forresten helt klart at det er puristene som oftest åpner statusballet med noe som mest minner om ei selvpåført meldeplikt........så ikke forsøk å leke uskyldig offer min tørre venn! :D

Dessuten er det truseskuffen din og klessnora bak Kvarvenhytta vi henter matriala fra! ;D

 

 

Ja her ser man hvordan panikken brer seg hos min våte venn ;D

Det hjælper overhode ikke med en penn så kvass at den kan penetrere en armert panservogn, når sannheten er å blir at man sliter med å lure Renaørreten på tørre imitasjoner og blir nødt til å øke blyinnholdet i elva for å finne igjen ørreten.  ;D

Når man ikke evner å fiske med tørrfluer, så har jeg full forståelse for at man må ty til skitne triks (bildemanipulasjon o.l) når man ikke helt strekker til i forhold til det å fiske med tørrfluer. ;D ;D

Da må man skifte fokus fra seg selv og over til de som bedriver det ultimate fluefiske og som mestrer det svært godt. ;D ;D ;D

 

Registrerer at Slettengen også kommer med en ren innrømmelse i forhold til materialbruk, selv om ansvarsfraskrivelsen også her var tydelig å lese. ;D ;D

 

Sitter også med en sterk følelse av at Slettengens forrige innlegg ble skrevet mens han hørte på alle tjekkiske nymfefiskeres favoritt låt med Evert Taube "ROSA PÅ BALL". ;D ;D ;D

Visste dere at Rosa i dette tilfellet er en kvinne og ikke navnet på en liten tung Rosa sak som synker ??? ??? ??? ??? ???;D ;D ;D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra gamle GG's forum.

Hei, jeg heter Terje og har nettopp hatt 35 års-dag!

Jeg fikk en slik.....tja, er det fluekastestang det heter....?....av mine foreldre, og lurer på om det er vanskelig å fiske med slikt?

På alle turene med Rappala i åras løp har jeg ikke kunnet unngått å se at fisken vaker og tar slike fluer oppå vannet, og dette synes jeg ser intresant ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja altså.......er dette vanskelig dette herre fluefisket??????????????

Hvis det er fluer man fisker, og altså ikke MED i håp om å få fisk, får dere unnskylde en stakkars Rappalapurist......he he! ;D ;D ;D ;D ;D ;D 

Ja er det i det hele tatt nødvendig å si noe mer...? :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Og ikke glem det "puristen" selv skriver i et annet innlegg her på FFS

 

Var kjent som Terje "Rappala" Refsahl i mange år....

...siden den gangen har jeg fisket med nymfe .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kort innpå til Gunnar og Kenneth spesielt!

Oppserverte Terje på tur inn i en butikk nede i byen akkurat nå, foretningen fører bilrekvisita og sluksett.........mer viktig for oss er det dog at de ikke fører skytevåpen! :D

 

Tror du det Tore.............du skulle bare sett det våpnet jeg nå har anskaffet ;D ;D ;D

Den gamle "Rappala" Refsahl kan iallefall se seg i speilet å si at han, i motsetning til disse blyhuene som her åpenbarer seg, har gått over til å rendyrke det eneste som burde få lov til å kalles fluefiske, nemlig TØRRFLUEFISKE. ;D ;D ;D

Dessuten står det stor respekt av en rappala/slukfisker. Han driver iallefall ikke med fordekt slukfiske som disse "PASTELL FISKERNE" gjør der de denger ut sine rosa glittrende blyfortynga greier å kaller det fluefiske. ;D ;D ;D med den unnskylding at vi bruker da fluestang :-[ :-[ PATETISK ;D ;D ;D

Ære være rappala og slukfiskerene for det, de er dønn ærlige fiskere uten en skjult agenda ;D

 

Med dette innlegget sier jeg som de amerikanske advokatene etter endt rettsak "I rest my case".

Det gjør jeg i den viten om at jeg for alltid kan kalle meg TØRRFLUEPURIST uansett hva disse PASTELL FISKERENE måtte finne på av juks og manipulasjon for å fremme egen sak ;D ;D  ;D ;D

Som de fleste som fisker med tørrflue så startet jeg fiskekarrieren med undervannsfiske (rappala, sluk og mark). Deretter har jeg fulgt utviklingen å gått videre til det ultimate innen fiske, nemlig TØRRFLUEFISKE. Det sørgelige er at noen tydeligvis ikke har kommet et spøtt lenger, men befinner seg på samme nivå enda. De roter fortsatt under vann kun med den forskjell at de nå har fått en fluestang i hånda og tror de bedriver fluefiske ;D ;D ;D ;D ;D ;D det er til å le seg skakk av.

 

Emil i Lønneberget sa til Alfred: "Du og jag Alfred, du og jag"

Jeg sier:

DU OG JAG, HALFORD - DU OG JAG.................

24619.jpg

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Du kan godt dra meg med i den siste der Terje :):) Vill ikke bli satt utenfor :)

 

 

Slapp av Henning, jeg anser deg for å være en sann tørrfluefisker ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du valgte rett bilde av husguden Halford Terje, og ikke tok skade av å ha Skues på alteret under Halford's navn slik jeg la opp til en gang...........angrer nesten litt på at jeg var for bløt til å fortelle deg det før du brukte det i feks en slik sammenheng, og nå kunne sett Skues glise mot oss som ditt store forbilde slik planen var...........fader å att jeg er så godhjærta! :)

Men.......jeg får trøste meg med at din uvørne bruk av copyright-bilder sørger for at du snart må flytte inn i Kvarvenhytta for godt! :D

Tusen takk for denna "kampen" Terje! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ser at du valgte rett bilde av husguden Halford Terje, og ikke tok skade av å ha Skues på alteret under Halford's navn slik jeg la opp til en gang...........angrer nesten litt på at jeg var for bløt til å fortelle deg det før du brukte det i feks en slik sammenheng, og nå kunne sett Skues glise mot oss som ditt store forbilde slik planen var...........fader å att jeg er så godhjærta! :)

Men.......jeg får trøste meg med at din uvørne bruk av copyright-bilder sørger for at du snart må flytte inn i Kvarvenhytta for godt! :D

Tusen takk for denna "kampen" Terje! ;D

 

En får det ikke mer moro enn man lager selv, Tore ;D ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei pokker heller.....jeg klarer ikke å dy meg!

Emil i Lønneberget sa til Alfred: "Du og jag Alfred, du og jag"

Jeg sier:

DU OG JAG, HALFORD - DU OG JAG.................

Jeg bare må si at detta mana fram ett heller stygt bilde, som sikkert ikke var intensjonen, av deg med rumpa bar hengende rundt halsen på Halford der'n svømmer rundt i en Svensk sjø og skravla går; "Du å je Halford....du å je!".......(grøss)! ;D

Får bare håpe at ikke Rognerudgjedda er i nærheten! :D

Ser du har fått selskap på styrbord og babord av Henning og Sven Erik, og til dere vil jeg bare si noe jeg glømte å si til Terje, og det er at det er lettere å få fisk på tørt i Rena enn det det er med skikkelig nymfe.........så det så!  :P

 

Sånn, nå lover jeg og holde opp! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tore Slettengen skrev:

Ser du har fått selskap på styrbord og babord av Henning og Sven Erik, og til dere vil jeg bare si noe jeg glømte å si til Terje, og det er at det er lettere å få fisk på tørt i Rena enn det det er med skikkelig nymfe.........så det så! 

 

Helt enig i det Tore........for det er jo bortimot meningsløst for ikke å si håpløst å denge en liten nymfe ut i den elva når det vaker stor ørret overalt. Ser heller ikke bort ifra at ørreten ler seg skakk av en pastell farga liten dings i elva ;D ;D ;D

 

Nå gir jeg meg å........ ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

Det begynte med våtfluer, så ble det tørrfluer. nå har jeg

utvidet min horisont, og fisker med det som kan kastes ut

med en fluestang :D, og da slipper jeg og sitte å forbanne

vinden opp og ned, og lure på om hangliding er tingen ;D

 

Ups så ikke at saken var avsluttet :D

[attachimg=#]

post-0-13949850274072_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nei pokker heller.....jeg klarer ikke å dy meg!

Emil i Lønneberget sa til Alfred: "Du og jag Alfred, du og jag"

Jeg sier:

DU OG JAG, HALFORD - DU OG JAG.................

Jeg bare må si at detta mana fram ett heller stygt bilde, som sikkert ikke var intensjonen, av deg med rumpa bar hengende rundt halsen på Halford der'n svømmer rundt i en Svensk sjø og skravla går; "Du å je Halford....du å je!".......(grøss)! ;D

Får bare håpe at ikke Rognerudgjedda er i nærheten! :D

Ser du har fått selskap på styrbord og babord av Henning og Sven Erik, og til dere vil jeg bare si noe jeg glømte å si til Terje, og det er at det er lettere å få fisk på tørt i Rena enn det det er med skikkelig nymfe.........så det så!  :P

 

Sånn, nå lover jeg og holde opp! ;D

 

 

Jeg gir meg ikke helt :)

Det har en HELT naturlig forklaring dette Tore. Fisken har blikket stiiiivt festa mot overflata, fordi det er så mye som FLYTER forbi av div godsaker. Fisken legger da SELFØLGELIG ikke merke til de rosa og bøyde tingene som farer forbi under den. :);D Det blir da selfølgelig vanskligere å få fisken på desse rosa tinga :):)

 

Kommer det et motargument mot dette nå, så lalalalalalalalalalalalalalalalala :D :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det med svømmetur i naturmakko'n og hentydninger til "en pastellfarga liten dings i elva", er det vanskelig å holde ord med det å gi seg, men har jeg sagt det så har jeg sagt det! :)

 

Her er det ivertfall et bilde av en likanes kar som foruten å være så tørr at'n egentlig er brannfarlig når det er tørt i skogen, storkoser seg med det han driver med, enten det er fluebinding, fotografering eller tørrfluefiske! :)

31522_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...