Gå til innhold

Kastetrening lørdag i Rena!


Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så vidt jeg har skjønt er du ganske så ny med fluestanga Steffn, og er det en ting som er helt sikkert så er det at veldig få kasta spesielt langt eller finflott helt i begynnelsen......tipper du kaster over 25 meter til neste år jeg!

Nå veit ikke jeg om du har noen mer erfaren å lære av, men hvis ikke er jo Rælingen ikke langt unna J&B eller Gero der døm kansje veit om et brukbart kastekurs som ikke koster sjorta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehem..........tja, jo altså........ja nå var det liksom her jeg skulle hatt noe alvorlig fint og fornuftig å si som fikk detta til å se ut som om jeg ikke bare "bumper" tråden for å få den inn på ti-på-topp igjen!

Jaaaaa.....nå har jeg det......et bilde fra Rena som ingen har sett enda!

 

Her er et bilde fra Rena som ingen har sett enda! ;D

Og jaggu er det det ikke sjølveste Lindstrømmer'n himself som står der ute i halvmørten og dypkonsentrerer seg før enda et flueløst prøvekast med et hittil uprøvd snøre!

31258_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg kunne komme, men det passer ikke :(

jeg kaster kanskje 10meter :flau:

 

Hei

 

Det er jammen ikke noe å være flau over.

Antall meter er langt ifra det viktigste.

Å kaste mest mulig rett og strekke ut fortom er viktigere.

Når du får trent litt kommer lengdene nesten av seg selv. HUSK DET!!

Stopp og akselrasjon o.s.v står det om under teknikker på forumet som du vet.

 

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den dagen over! :-[

Rota rundt på mitt sedvanlige vis etter å ha kidd-nappa Jostein vekk fra heimens trygge favn midt på sjølveste lørdagskvelden, men jeg trur ikke det gjorde så mye, for nesten alle utenom en som var på overnatting et annet sted kom etter og fikk med seg en del av bålkosen!

Det var mange på Kvarven i går, men det hadde blitt plass til fler hvis det hadde kommi fler!

Av helt splonka nye fjes var det "bare" Tom og Jørn som kom, som sagt før i tråden er det synd det ikke klaffa for fler som egentlig hadde lyst!

 

Det har lett for å spre seg litt utover, og det er som regel kul umulig å få med mer enn noen få på vært bilde!

Her er ivertfall fra venstre Roger, Helge, Jørn, Terje, Tom og Jostein.

31331_s.jpg

 

Her demonstrerer Terje fluebinding av tjekker-nymfer, og Tone, Gunnar, Tom, Staffan og Roger følger spent med.

31329_s.jpg

 

Kasting blei det tid til også!

Staffan, Roger, Jørn og Tom.

31327_s.jpg

 

En som sikkert ikke hadde fått med seg at den høyst uformelle undervisninga ikke kosta et øre, lå i skjul i det høye graset med øra på stilker!

Syntes først jeg dro kjensel på'n, men slo det fra med da jeg fikk se Hells Angels logoen (!?) på kepsen! :D

31330_s.jpg

 

Kvelden rundt bålet var akkurat like gørtrivelig som det alltid er, med gode venner og likesinna blir det liksom bare slik!

Helt umulig å få festa stemningen rundt bålet til minnebrikka med mer enn et lite mindretall av alle som var der, men her er ivertfall Monica, Staffan, Tone (såvidt) og ikke minst Gunnar som her demonstrerer; A- Hvordan man redder en puck. B- Hvor stor fisken var mellom øya. Eller C- Hva som forventes av en mann i et stadig mer kravstort samfunn! :D

De som var så heldige og ikke få plass på bildet var Linda, Jostein, Tasja, Staffan, Roger, Tom, Jørn, Harald, Terje, Terje, Helge og en forbausende tillitsfull Svarttrost litt utpå grålysninga........ja, åsså je da!

Takk for i går folkens! :)

(PS.....litt synd at jeg ikke fikk toppa kvelden med å sette av Jostein uttafor feil hus på tilbaketuren, kar'n er rett og slett for smart, og det skal langt mer enn et par øl og en liten hikkas til for å snyte han for å komme hjem til familien! :D)

31332_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som var på Kvarven i går, det var et kjempehyggelig møte med "kjendisene" og andre i Rena og jeg fikk kasteintruksjon og guiding med på "kjøpet". Det er hva jeg vil kalle gjestfrihet. Jeg kommer helt sikkert tilbake. Mange takk!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt er du ganske så ny med fluestanga Steffn, og er det en ting som er helt sikkert så er det at veldig få kasta spesielt langt eller finflott helt i begynnelsen......tipper du kaster over 25 meter til neste år jeg!

Nå veit ikke jeg om du har noen mer erfaren å lære av, men hvis ikke er jo Rælingen ikke langt unna J&B eller Gero der døm kansje veit om et brukbart kastekurs som ikke koster sjorta! :)

har tenkt til å ta kurs til våren hos J og B, drit god service der også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kom deg helskinna hjematt du også Tom! :)

Kunne blitt Hagledals-elg på meg, men heldigvis var den digre kølla både "singel", smart og jeg holdt fartsgrensa........gla for det, for Helge, Gunnar og Tone hadde nok blitt smågærne på meg hvis en av hus-elgene døms hadde blitt et traffikkoffer på grunn av bøllekjøring!

Noe å tenke på for flere som kjører gjennom 60 sona i Haugedalen nord for Rena på tur til Renaelva det!!!  :-\

 

Det er bra det Steffn, øv litt i mellomtia og ikke gløm å fiske og ha det morro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Ser ut som om det var en rett så trivelig kveld ja. Litt lei meg for at jeg ikke fikk tatt meg en tur, men det kommer jo flere muligheter da  :D

 

Her demonstrerer Terje fluebinding av tjekker-nymfer

Jøss !!! Nymfer Terje..... ;D ;D

 

A- Hvordan man redder en puck.

B- Hvor stor fisken var mellom øya.

C- Hva som forventes av en mann i et stadig mer kravstort samfunn!

 

???  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Det blei en utrulig flott kveld og natt. Bare kjempetrivelige folk og så masse latter at jeg er støl i magamuskla i dag!

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakslengen

Må takke for ei kjempe helg på kvarven jeg å ;D.

Her er fjøselgen som beiter langs husvegga, og

som du nesten smaska mule med Tore :D

[attachimg=#]

post-0-13949850264751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Pluss at jeg tror det har tilta for Terje...........vist du ikke kødda med tanke på de tjekkernymfene Tore. :)

 

Henning og Kenneth!

Dere må ikke tro et sekund på hva denne Slarve Totnengen sier. Den dagen dere ser meg binde en nymfe, tjekker eller hva f........det heter så ber jeg på mine knær om at dere sier i fra for da har det klikka fullstendig for meg ;D ;D ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...