Gå til innhold

Gratis fluefiskekurs i Renaelva sommeren 2008


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest Påskenøtteknekker

Jeg snakka akkurat med sjefen i Åmot Utmarksråd, Egil Håvard Wedul. Jeg fortalte ham om denne happeningen, og spurte ham i lys av at dette skal være gratis, om Elveeierlaget kanskje kunne sponse oss med dasser. Han var ett hundre prosent positiv til dette, og kunne fortelle at han allerede hadde en ny utedass klar til oppsetting på Kvarven. Skjønner vi det blir VELDIG mange, så skal jeg kontakte ham igjen til våren, slik at Elveeierlaget kan gå til anskaffelse av "hjul-dasser". Han var helt klart for hele greia for å si det sånn. ;)

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

Kjempebra Jostein! Hadde nesten håpa at det tok den veien! Vet du hva han som har kjøpt butikken på Deset heter, jeg kjenner´men er ikke istand til å huske hva han heter! Det hadde vært et bra lokale, ikke sant.

 

Gleder meg til å se om det kommer noen lokale krefter som vil forsøke å kuppe dette prosjektet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Jeg har ikke peiling på hva han heter.

Hva gjelder en eventuell "kupping" av detta i kommersiell interesse, så kan jeg ikke skjønne det. Her er det flere som har sagt seg villige til å arbeide gratis for å realisere det, og er det noen som skulle ha interesse av å ødelegge det blir mine tidligere utbrudd i forvaltningsdebatten som en kinaputt å regne. Men det er å ta eventuelle sorger på forskudd. Tror ikke det kan bli annet enn positiv interesse rundt detta Staffan.

Hva gjelder leie av husvære så er jeg på saken. Det er ikke sikkert jeg klarer det, men her har jo Det Norske Forsvaret en glimrende mulighet til å skaffe seg masse goodwill. Ikke sant? 8)

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette blir bedre og bedre! Snart kommer de til å kjøre horder av fluefiskere opp og ned langs elva i M6 eller hva persontransportlastebilene heter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka akkurat med sjefen i Åmot Utmarksråd, Egil Håvard Wedul. Jeg fortalte ham om denne happeningen, og spurte ham i lys av at dette skal være gratis, om Elveeierlaget kanskje kunne sponse oss med dasser. Han var ett hundre prosent positiv til dette, og kunne fortelle at han allerede hadde en ny utedass klar til oppsetting på Kvarven. Skjønner vi det blir VELDIG mange, så skal jeg kontakte ham igjen til våren, slik at Elveeierlaget kan gå til anskaffelse av "hjul-dasser". Han var helt klart for hele greia for å si det sånn. ;)

 

Jostein Berg

 

Var det ikke 20 som var maks da? Jeg synes dette er i overkant også, for at det skal holde en pedagogisk kvalitet !

 

 

 

ja fytti! Men dette er gøy. det blir så fint at det tar denne veien! Jeg vet ikke hvor mange de klarte å skrape sammen på "fluefiskedagene" på rena isommer. Disse dagene var basssert på konkuranseelementet. Av arrangøren var dette feilslått tror jeg.For det var ikke mange som kom og deltok! At det er en gratishappening er flott, det ekskluderer ingen.

Tenk alle gode krefter som kommer til Rena den helga! Dritstilig!!! ;D

 

Når det gjelder "fluefiskedagene" som ble arrangert under Renadagene, var konkurranseelementet en liten del av arrangementet. Konkurranseelementene var Norges cupen i fluefiske i bla.a Glomma og Orvis cupen. Du deltok vel på sistnevnte selv... Dette var et krydder under dagene i tillegg til fluebindekafe, gratis fluekastekurs for barn og damer, meitefiske for barn i Prestsjøen, speykurs etc. På disse sistnevnte happeningene deltok det en god del folk, og det hadde ihvertfall ikke deltatt færre om konkurranse-elementene hadde vært der. Vet det kom en del tilreisende til disse dagene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Den pedagogiske delen blir bra, veldig bra, det kommer jo en hel bråta med svært dyktige fluefiskere. Alle hjelper alleprinsippet!

Dette blir så bra atte.

 

Det var veldig hyggelig at det kom endel folk den siste dagen på fluefisketreffinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

fettfinnejeger skrev:

Var det ikke 20 som var maks da? Jeg synes dette er i overkant også, for at det skal holde en pedagogisk kvalitet !

 

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig om den pedagogiske kvaliteten, nok av dyktige folk som kommer. Dette tiltaket har vel aldri hatt som mål å være pedagogisk korrekt, eller.......?????????

Tror de fleste som kicker på dette tiltaket er mer opptatt av selve happeningen. Dess flere folk dess bedre sier jeg. Målet er like mye en stor treff hvor man kan  lære av hverandre innen forskjellige områder rundt fluefiske. Samt at flere får oppleve hvilken fantastisk flott elv Rena er.

Dette blir nok bra skal du se :) Trur til og med at det blir rett og slett veldig gøy.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Jeg stemmer også for mest mulig folk :) Er jo ikke verre enn at man kan dele seg i grupper, noen fisker, noen lærer og bytte på. Hvis det skulle bli noe problem med mange mennesker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Jeg stemmer også for mest mulig folk :)

Er vel dette som skremmer enkelte mest tipper jeg, de som helst så at ingen andre enn dem selv fisket i elva.

 

Sven Erik

Jepp sant det, men med dagens fiskeregler i Rena skjønner jeg ikke at de skal være redd for det, eller hva?  :)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye pedagogisk kvalitet skal til for å oppveie for noe som hvis det går ihopes, ikke koster noe, er kansje ei uke langt, med flere frivillige, mange temaer og ikke minst alt det goe humøret alle som tropper opp klarer å mobelisere, inkludert de reine deltagerne...? :)

Har et forslag til jeg forresten, kontakt Mustad slik at vi får en liten haug med sirkelkroker til meiting, alt vi mangler da er en som kan moderne meiting og som kan holde et lite kurs......da kan kansje flere av markfiskerne blant oss glede seg litt mer over Renaelva MED fangstbegrensninger også...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]

 

Var det ikke 20 som var maks da? Jeg synes dette er i overkant også, for at det skal holde en pedagogisk kvalitet !Fra fettfinnejeger

 

 

 

 

Det fins så mange klubber som har treff hr Fettfinnejeger: motorsykkel,golf,hunde,fottballklubb o.s.v, så hvorfor skal ikke vi fluefiskere ha et lite treff en gang i året for å dele sine ting og tang innom fluefiske.

:)

Hilsen Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye pedagogisk kvalitet skal til for å oppveie for noe som hvis det går ihopes, ikke koster noe, er kansje ei uke langt, med flere frivillige, mange temaer og ikke minst alt det goe humøret alle som tropper opp klarer å mobelisere, inkludert de reine deltagerne...? :)

Har et forslag til jeg forresten, kontakt Mustad slik at vi får en liten haug med sirkelkroker til meiting, alt vi mangler da er en som kan moderne meiting og som kan holde et lite kurs......da kan kansje flere av markfiskerne blant oss glede seg litt mer over Renaelva MED fangstbegrensninger også...? :)

 

Nettopp, og når www.bunnmeitefiskersiden.no er oppe å stå, så kan alle interesserte melde seg på dette kurset her. Dette blir bedre og bedre - for å ta noen ord fra Staffans tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]

 

Var det ikke 20 som var maks da? Jeg synes dette er i overkant også, for at det skal holde en pedagogisk kvalitet !Fra fettfinnejeger

 

 

 

 

Det fins så mange klubber som har treff hr Fettfinnejeger: motorsykkel,golf,hunde,fottballklubb o.s.v, så hvorfor skal ikke vi fluefiskere ha et lite treff en gang i året for å dele sine ting og tang innom fluefiske.

:)

Hilsen Reidar

 

Ok, mulig jeg har misforstått, men for meg er det forskjell på et kurs og et treff !

Tror nok mange som skal ofre ei uke ferie, vil være med på et kurs som er lagt opp pedagogisk/som et kurs,

enn et treff. Men er mulig dette treffet er for gutteklubben-grei her på

fluefiskesiden

 

Et eksempel her, at dette er for medlemmer her på forumet:

for hvilke plasser ble "fluefisketreffinga" annonsert...jo her på denne siden!

 

Det var veldig hyggelig at det kom endel folk den siste dagen på fluefisketreffinga!

 

Men for all del, dette blir sikkert et artig "treff"......for medlemmer !

 

Jeg er prøver på ingen måte og kverrulere dere, men ser det fra utsiden, som mange mange andre gjør!

 

Jeg sier som P4`s tippe-expert....og vi ønsker lykke til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer omtrendt ikke å holde igjen fråden! Om bare en ørliten muskelcelle slipper taket nå vil jeg få behov for et nytt tastatur.

Enten gårre skeis og ender opp i slagsmål, ellers blir det her helt fantastisk koselig og lærerikt :D

 

.. håper sjølsagt på det siste, og det pleier som regel å slå til når godtfolket møtes ved Renaelva!

 

030720052301VAIBcfBnqBx4ebLle2.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så negativ til alt Fettfinnejeger'n, er det noen som har gjort DEG noe.....eller har du liksom bare meldt ut deg sjøl?

Det er da ingen her som har nekta noen adgang til noe ivertfall, og her kommer du og fingransker en kladd som om det var faan sjøl som sto bak og nærmest stiller deg sjøl furtent på utsia som om du hadde blitt hivd ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

]

 

Var det ikke 20 som var maks da? Jeg synes dette er i overkant også, for at det skal holde en pedagogisk kvalitet !Fra fettfinnejeger

 

 

 

 

Det fins så mange klubber som har treff hr Fettfinnejeger: motorsykkel,golf,hunde,fottballklubb o.s.v, så hvorfor skal ikke vi fluefiskere ha et lite treff en gang i året for å dele sine ting og tang innom fluefiske.

:)

Hilsen Reidar

 

Ok, mulig jeg har misforstått, men for meg er det forskjell på et kurs og et treff !

Tror nok mange som skal ofre ei uke ferie, vil være med på et kurs som er lagt opp pedagogisk/som et kurs,

enn et treff. Men er mulig dette treffet er for gutteklubben-grei her på

fluefiskesiden

 

Et eksempel her, at dette er for medlemmer her på forumet:

for hvilke plasser ble "fluefisketreffinga" annonsert...jo her på denne siden!

 

Det var veldig hyggelig at det kom endel folk den siste dagen på fluefisketreffinga!

 

Men for all del, dette blir sikkert et artig "treff"......for medlemmer !

 

Jeg er prøver på ingen måte og kverrulere dere, men ser det fra utsiden, som mange mange andre gjør!

 

Jeg sier som P4`s tippe-expert....og vi ønsker lykke til......

 

Gutteklubben grei er i allefall en hyggelig gjeng :)

De som finner dette interessant møter opp, og ja det ble annonsert her, er det noe merkelig i det? Dette er fluefiskesiden.no og utgangspunktet for treffet startet her. En gjeng fluefiskere som ønsker å møtes ved Renas bredder for å dele erfaringer med utgangspunkt i fluefiske. Det er og blir utgangspunktet, kanskje ikke så rart at det da ble annonsert her og ikke på en hvilken som helst fiskeside på nettet. Hvis jeg ikke tar helt feil så var vel det også utgangspunktet for Staffan da han startet tråden.

Staffan skrev:

I mange år har jeg tjent penger på fluefiske! Da jeg var i Renaelva i Sommer sådde jeg en tanke som flere ville huke seg på!!

Hva med et gratis fluefiskekurs med temaene FLUEKASTING...FLUEBINDING....ENTOMOLOGI....PRAKTISKE NYTTIGHETER.....

FISKETURER MED GUIDER......GJEDDEFISKE MED FLUE.......STANGMONTERING.......SE HVORDAN EN SPLITCANESTANG BYGGES.......FISKE FRA KAJAKK......er det noen flere temaer. Driver nå for å finne sponsorer slik at vi har råd til å leie oss husværet jeg nesten har kloa i. Deltagerene må bassere seg på å overnatte i telt, lavvu, i baksetet på bilen. Ja, sov hvor du vil, bare sov godt, for det trenger du!!!!!!

 

Du vil møte instruktører som Jostein Berg, Gunnar Bingen, undertegnede, men også andre har meldt seg på for å gjøre uka fullkommen. Maks. 20 deltagere!!!!!

 

Stilig! Flere opplysninger kommer, dette blir trivelig, ikke noe pengestyr for den som vil lære! Minimumsalder er satt til 16 år.

 

Deltagerene må skrive under på et skriv som arrangørene frigjør seg fra ansvar for helse og liv under arrangementet!!!!!

 

Yepp, så vidt jeg kan se handler dette om fluefiske, så fluefiskesiden.no ser for meg ut til å være rette sted for annonsering.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke klarer å se at andre ser det fra en annen synsvinkel ola marius, får være ditt problem!

Men jeg synes det nesten er litt artig å se responsen fra mange her, når folk har andre meninger/tolkninger om ting!

Dette skaper debatt, noe Hostil`n kan alt om.........

 

Jeg tviler ikke et sekund på at detta blir bra!!! Det mener jeg faktisk!

Ikke umulig jeg dumper innom en tur heller...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke klarer å se at andre ser det fra en annen synsvinkel ola marius, får være ditt problem!

Men jeg synes det nesten er litt artig å se responsen fra mange her, når folk har andre meninger/tolkninger om ting!

Dette skaper debatt, noe Hostil`n kan alt om.........

 

Jeg tviler ikke et sekund på at detta blir bra!!! Det mener jeg faktisk!

Ikke umulig jeg dumper innom en tur heller...

 

 

Innlegget mitt er ikke ment som noe tilsvar til deg Fettfinnejeger.. Bare uttrykker helt uavhengi at jeg gleder meg til neste år! JEG SIKLER AV GLEDE. Den forsto du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...