Gå til innhold

Kastemiljø grenland/Telemark


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei dere

 

Første økt går av stabelen neste uke.

Det vil bli på kveldstid ca 1900-2100.

 

Målet er å bli kjent og høre litt om deres ideer, behov o.s.v

Det blir spennende å bli kjent med nye fjes.

 

Stedet blir Borg fotball-bane med belysning. Dag kommer innen kort tid.

 

Ta med stang og snøre(send pm til meg for evt lån av utstyr og hvem dag dere synes passer)

 

Synes dere tiden virker ok?

 

Veldig takknemlig for tilbakemeldinger på tid.

 

 

Mvh

Toggi og Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei

 

Vi skal ha en "åpen" kastedag/treff til torsdag 11 oktober på Borg fotballbane klokka 1900.(flomlys)

Dette varer i ca 2 timer, dette er for å bli kjent.

 

Her skal vi kaste litt og prate "løst". Dette blir veldig artig, her er ingen spørsmål dumme og alle som vil

prøve dette er hjertelig velkommen.

 

Dette er GRATIS!

 

Send meg PM for nærmere vei-beskrivelse eller ta kontakt på tlf 91789084

 

 

Mvh

Torgeir Hansen(Toggi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Helt konge at det er startet noe som ligner kaste miljø i Grenland. Vet at dette er bare begynnelsen, men her lukter det en fluefiske klubb.. hehe..

Uansett NALL bra Micke og Toggy. Dette er sykt gøy. Gleder meg til neste treff.

 

Jan Erik 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takk for hyggelig tilbakemeldinger ang kastedagen Kompis. 11 fremmøtte tilsammen var meget inspirerende for videre satsing.

 

Gleder meg virkelig til flere treffer!

 

Jeg vil takke alle som var med og til Micke, utrolig fin gjeng virket det som :)

Neste gang tar jeg med kaffe og kaker ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku gjerne vært med men blir litt langt og reise

kult at du drar i gang noe sånt Togg :)

 

 

Hei!

 

Takk takk!! Får da til litt av hvert hvis man ofrer litt, skulle gjerne hatt deg med. Skien-Bergen er vel muligens litt langt ja ;D

 

Neste treff blir opplyst her, PM og evt sms. Det blir spennende å se hvor dette ender ;)

 

Legger ved litt bilder(alle er medlemmer her, morsomt) Edit:Skrivefeil, Fosse fra forumet.

 

 

Foto:Terje Christiansen

post-1259-13949851964092_thumb.jpg

post-1259-13949851964669_thumb.jpg

post-1259-13949851964999_thumb.jpg

post-1259-13949851965328_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kastetreffet blir som sist Borg fotball-bane med flomlys torsdag 25 oktober 1900. Jeg skal ta med kaffe, det jobbes med haller så vi begynner med kasting innendørs når det rett og slett blir for kaldt ute. (Tipper innnen et par uker)

 

Dette blir oppdatert senere ang hall og leie.

 

Ønsker alle vel møtt!

 

Toggi/Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Husk kastedag klokka 1900 på Borg fotballbane i flomlys i morgen(Torsdag 25 oktober). Jeg tar med en kanne med kaffe, kanskje andre også kan ta med en kaffe skvett ;)

 

Det er muligheter for alle å få testet stenger fra klasse 3-8. Opplegget er "åpent" som sist.

 

Vel møtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

He he, nei enig. Å trene litt presisjon og presentasjon er alfa og omega. Ta med alle god stengene ;)

 

En fin blanding av "denge" stenger og "kose" kast stenger er supert!

Jeg tar med mine bidrag av presentasjons stenger. Prøve å få tatt med en "blink" som vi kan få testet litt presisjon.

 

En fordel til vårens tørrfluefiske det Are ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil bare takke for oppmøtet idag. Nok en vellykket dag, selv ble jeg stående alene til 2330 og trene med orange utgave av xxd. Ga aldri opp! ;D he he

 

Takker til de nye som møtte opp samt Are, Nils, Anders 80, "Foto og fluefiske", Sandro(Italiano) og ikke minst Micke som gir meget gode råd og tips! (Du inspirerer meg virkelig)

 

Morsomt å lære av hverandre.

 

Kult å se at et par kompiser av Nils dukket opp også, håper dere stiller til neste gang også.

Filmkveld får vi også til snart, håper Fosse her på forumet dekker langbord og pizza ;D

post-1259-13949852112991_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil bare informere om at til torsdag 1 november blir det film kveld hos Fosse på forumet her, her vil vi vise den rette linje med Fismen. Det vil også bli vist en fiske film, litt usikkert hvem(Kola, Tørrfluelandet/sjøørretlandet) Vi kjører et "spleiselag" på pizza. Oppmøte er klokka 1845 på Statoil bensin stasjon på vestsiden av Menstad brua.(Skien) Dette blir en topp sosial kveld med mye prat om "hemmelige" vann etc ;D

 

Jeg tar med litt krympe strømpe og går kjapt gjennom hvordan man skjøter flue snører osv for de som ønsker det(ref. fra "klumpkurset") For de som ikke har peiling på hvor dette er, send meg en PM.

 

Vil allerede takke Fosse her inne for et kjempe iniativ om å ta dette i hjemmet hans :)

 

Håper de fleste fra "kastedagene" vi har hatt kommer, vel møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Igår hadde vi i kaste miljøet en video samling hos Fosse på forumet her. Det vi gikk gjennom var video analyse av samtlige som ville bli filmet. Ingenting er vel mer lærerikt enn å se seg selv på video, og at alle kan komme innspill på hva som er bra og mindre bra. Dette var meget lærerikt. (Anders 80 her har gjort en god jobb med video av hver enkelt!) Tusen takk Anders!

 

Etter dette så kikket vi på tre filmer både om kasting, tørrflue-humor og litt om insekter.

 

Når pizzaen ble servert med dettte i bakgrunn så ble dette prikken over i`en for meg i positiv forstand.

Dette var utrolig lærerikt, Micke hadde også et "mini" krympestrømpe skjøte kurs.

 

Jeg vil med en gang takke Fosse her for "sporty" iniativ for at vi fikk være i den flotte "kåken" hans ;)

Kult at den faste stammmen i gjengen møtte opp(Nils, Are, Sandro(Dag), osv) Håper også Christian, Ole og Tormod blir med på kaste treningen i fremtiden.

 

Legger med et par bilder fra igår, det ene er i det vi studerer hverandre når vi kaster.

Dette skal vi gjøre mer av, veldig lærerikt.

 

PS! Neste treff er på Borg fotballbane Torsdag 8 november klokka 1900 i flomlys.

post-1259-13949852204582_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Ser meget hyggelig ut dette Toggi,håpe jeg får sjans til og bli med neste gang,kult at dere fikk brukt videoene,med litt saktefilm og hyppig bruk av pauseknapp så kan man nok lære mye ja :)særlig med en slik 'mentor'.Vi får samle sammen alle småklipp vi har og lage en kul dvd snart :D.jeg håpet på å få gjort mer ut av videoene men,mye pc trøbbel i det siste,ser frem mot mye filming etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kaste trening blir utsatt en uke pga en søknad om flomlys. En gammel bane mann liker tydeligvis ikke fluekastere på en fotball bane :(

 

Vi leter etter andre alternativer og holder dere oppdatert via siden og sms.

 

Hilsen han som alltid vil kaste seg ihjel resten av sitt liv ;D Altså Torgeir alias Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere kaste interesserte!

 

Nå har jeg jobbet aktivt med et nytt alternativ om steder å være til vår kaste trening, og det skal sies at det er litt av en utfordring.

 

Det første man blir spurt om er om vi er en klubb, stfitelse etc....(det er vi ikke).

Tilfeldig booking er også meget dyrt uten at man er organisert og registrert.

 

Alle hjelp tas imot med stor takk, vi er en skikkelig ivrig og alreit gjeng. Har ikke vært under 10 mann på oppmøte en eneste gang. Og jeg blir litt rådløs ja, siden det er meg selv som tar seg av alt dette.

 

Robin Tønsberg eller Tom Larsen med flere, noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Dette har jeg liten erfaring med, poenget er at "gruppa" fra Grenland er mer enn klar nok til å starte opp.

Fått fine tilbakemeldinger til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er interessert kan dere jo lage en egen kasteklubb. Dere kan f.eks. kalle den Grenland Fluekasteforening, ta 10,- i årskontingent. Om dere vil melde denne foreningen inn i Castingforbundet (det er gratis), så kan dere få hjelp av Morgan Andersson på Castingforbundet til å hjelpe dere med å skaffe treningstider om det er noen muligheter innen kommunen elleridrettskretsen. NCF kan hjelpe dere med alle formalitetene med oppstart av en forening.

 

Dette krever littegrann organisering, men gir dere rettigheter som forening, som dere ikke har som privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er interessert kan dere jo lage en egen kasteklubb. Dere kan f.eks. kalle den Grenland Fluekasteforening, ta 10,- i årskontingent. Om dere vil melde denne foreningen inn i Castingforbundet (det er gratis), så kan dere få hjelp av Morgan Andersson på Castingforbundet til å hjelpe dere med å skaffe treningstider om det er noen muligheter innen kommunen elleridrettskretsen. NCF kan hjelpe dere med alle formalitetene med oppstart av en forening.

 

Dette krever littegrann organisering, men gir dere rettigheter som forening, som dere ikke har som privatpersoner.

 

Hei Tom

 

Det var jammen raskt levert ;) Tusen takk for svar!! Da ble jeg klokere og jeg skal jammen jobbe mye for å få til dette.

Takk for info, dette ga meg inspirasjon til å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

 

Jeg kom på en annen ting også, Grenland Sportsfiskere er en av landets største sportsfiskeforeninger med en egen castinggruppe. Etter at Frode Semb flyttet ut har denne castinggruppen stort sett ligget brakk. Er dere interessert i å melde dere inn i Grenland Sportsfiskere og sparke liv igjen i kastegruppen, er det sikkert veldig populært. Da har dere også fordelen av å ha en stor forening i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

 

Jeg kom på en annen ting også, Grenland Sportsfiskere er en av landets største sportsfiskeforeninger med en egen castinggruppe. Etter at Frode Semb flyttet ut har denne castinggruppen stort sett ligget brakk. Er dere interessert i å melde dere inn i Grenland Sportsfiskere og sparke liv igjen i kastegruppen, er det sikkert veldig populært. Da har dere også fordelen av å ha en stor forening i ryggen.

 

Hei

 

Dette vet jeg om og har snakket med et par medlemmer fra GS, det kommer an på hvilket krav Grenland sportsfiskere kommer med osv i forhold til våres intensjoner.... Men det ville vært utrolig ok med et samarbeid så dette er allerede under vurdering. Dette er en god stund siden og jeg er spent på hva de synes om et 100% rent kastemiljø som en start.

 

Nemlig det som er pri 1, få opprettet et kaste miljø. Takk for hjelpa Tom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...