Gå til innhold

Kastemiljø grenland/Telemark


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Siden jeg er erklært kastenisse så ville jeg høre om noen er interessert i å bli med i et kastemiljø i Grenland/Telemark.

 

Tønsberg/Vestfold har det og Kristiansand har det.

 

Dette tar jeg opp som en "føler" for å se om det i hele tatt er noen som er interesserte nå som kaldere tider venter.

Dette er ikke ment kun for å bli noen castingutøver, men kan brukes som en sosial happening for å lære av hverandre. Hvis interesse på mer enn 8 stk så kan dette bli en realitet.

Dette er ment for å videreutvikle seg eller opprettholde enn viss kasteteknikk frem til neste sesong(min varer i 10mnd ;D)

Dette trenger heller ikke koste stort. Hvis litt interesse så kan det hende Mikael Blomberg stiller opp som "head" coach. Da trenger man hvertfall ikke tvile på kvalitetsikringen.

I de kalde månedene så kan vi leie lokaler innendørs.

Jeg er ansvarlig, svar her eller still spørsmål. Eller på PM.

 

Bare først vil jeg vite om det er noe interesse???

 

 

Mvh

Torgeir

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei

 

Det stilles ingen krav til kasteren nei. Dette er til alle som vil trene litt på kasting, en sosial "happening", men også for de som vil satse litt på kasting...

 

Jeg trener jo ganske aktivt og synes det er spennende å møte fiskere/kastere med litt mål ang kastingen sin, men først og fremst MAN LÆRER NOE NYTT OG AV HVERANDRE, ALLTID...

 

Vet om 3-4 som har meldt stor interesse allerede, dette virker lovende :)

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Et par til som har vist interesse, nå er vi hvertfall kommet til 5+.

Dette er en seriøs tanke og veldig sosialt. Veldig greit å kunne trene litt når "mørketida" kommer.

Og som sagt, det skal ikke koste stort.

 

Men jeg må vite om det er interesse for å starte litt planlegging, booking av hall/lokale o.s.v

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

 

Vil bare opplyse om at interessen for dette er stor og at Mikael Blomberg stiller som "mentor".

Jeg er overbevist om at dette er en unik sjanse for de som vil bli med til å lære av en av Norges klart beste kastere. Det skal også sies at Micke er en meget flink fisker i tillegg, jeg er hovedansvarlig så PM meg hvis spørsmål. Booking av hall skal jobbes med i nærmeste fremtid.

 

Dette blir knall rett og slett :)

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo Toggie og alle dere kaste/fiskenisser.

 

Vil bare si at du er en ivrig kall Torgeir.. Inspirerende.

Vel da har også jeg klart å rote meg in på forumet.

 

Det jeg vil si om dette kasteopplegget til Torgeir er....

Meningen er at vi kommer sammen og har det morsomt..

Terskelen er ikke høyere en gjør det selv..

Hvis du har planer om å bli en bedre fluekaster/fisker, så

er dette plassen å møte opp på..

 

Når mange som har vært "der ute" kommer sammen, er det

artig å høre hvor mye erfaring vi sitter inne med..

Jeg startet selv på denne måten i oslo sportsfiskere, men

det blir tungvint å reise til oslo en gang i uken.

 

Gleder meg som en unge å se flere bli inspirert av fluekastingens

nykkfulheter og ta nye skritt i hva dere selv trodde var mulig å få

til med en fluestang.

 

Tight lines  Micke "svensken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Og takk for flott tur idag :)

Velkommen til dette flotte forumet Micke :) :)

 

Konge at du er med her, en kjempe ressurs.

 

 

Mvh

Torgeir

 

NB! Det virker som responsen for et slikt miljø absolutt er tilstede og det er godt å vite, fått mange henvendelser den siste tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg bor i trøndelag og fisker i modtnorge. Men.. jeg er gift med ei kone fra grenland. Derfor skal jeg tilbringe hele juleferien i porsgrunn. Kan ikke du organisere noe kateopplegg i romjula en formiddag. Vi spleiser på en hall og kaster og koser oss. Da blir jula meningsfull for meg.

Kansje det er flere også som har hatt glede av litt julemoro? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da er vi garantert igang og du er mer enn velkommen til en gjeste-opptreden ;D

Vi har planer om å få til hyppige treffer så sjansen for at du får blitt mer er rimelig stor.

 

Vi tar deg imot med åpne armer :) Koselige folk i Grenland, spør madamen din ;)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får garantert til noe :)

 

Når det gjelder meg og fluefiske/kasting så skal mye være galt for at ikke jeg er aktiv.

Sesongen for meg varer i 12 mnd.  Hvertfall hvis man inkluderer kastingen også, var i militæret i Trondheim så at det er hyggelige mennesker der vet jeg alt om ;D

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en gang slik da at om man vil det eller ikke så er jeg tilknyttet nordic outdoor... har vært det (aktiv-fritid) i 12 år. Hvis det er ønskelig, kan jeg stille med en hele bråte med ulikt utstyr hvis det hadde vært morsomt å prøvd noe forskjellig. Hvis noe annet er artigere å prøve, så stiller jeg gjerne opp og "leker " meg med de. Men bare for å kunne leke med noe spesielt så kan jeg stille med div. saker på en dag. Ikke for å markedsføre , men bare for å bidra med noe annet en dag. Fortell meg hvis dette er et overtramp. Det er ikke ment slik. Det er sikkert andre som kan bidra med noe annet også.

 

Håper på en meningsfullt jul hehe.. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å ta med seg det man vil :)

 

Kult å prøve masse utstyr, jeg har lyst til å drive litt som test kaster ved siden av kursing og guiding så det er bare å si ifra hvis dere trenger en mann som fisker stort sett hver dag ;)

 

Blitt lovt mye i den senere tid, men ikke alle man kan stole på har jeg erfart.

Bare kult om du tar med diverse utstyr :)

 

Gleder meg allerede!!

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Bjørnar..

 

Tøfft å komme sammen i romjula... Det som er enda tøffare

er at i det tidsrommet pleier det å være råbra fiske i

grenlandsfjordene etter sjøørret 8) interesert?

Vi kan vel lage et lite kaste/fiskeopplegg toggi?

Kaffekos å masse skravling..

Kansje prøve noen nye klumper ;D

 

Tight lines Micke "svensken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Bjørnar..

 

Tøfft å komme sammen i romjula... Det som er enda tøffare

er at i det tidsrommet pleier det å være råbra fiske i

grenlandsfjordene etter sjøørret 8) interesert?

Vi kan vel lage et lite kaste/fiskeopplegg toggi?

Kaffekos å masse skravling..

Kansje prøve noen nye klumper ;D

 

Tight lines Micke "svensken"

 

 

Hei Micke

 

Dette høres ut som en knall ide :) Fiske og prate erfaringer er alltid like spennende og lærerikt.

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Noen av dere som vil være med oss fikk jo møte på Micke og meg idag.

Håper dette var inspirerende ;D regner med at dere syntes det kanskje ga mersmak og man har alltid noe å lære av hverandre og prate erfaringer. Send meg PM for videre interesse, for meg er det viktig å kunne få inn et ca antall i forhold til leie av hall og lokale(sistnevnte fikses sannsynligvis så å si kostnadsfritt)

 

Dette er noe det bør satses på, ikke bare for å kunne lære seg å kaste langt etc...

Men blant annet det å kunne mestre flere typer kast og det å lære seg  bedre snørekontroll, og kjenner jeg flere av gutta rett så blir dette en veldig sosial greie. Uansett hvilket nivå vi alle er på og hva vi liker av fiske. Laks, SØ, Nymfeteknikker, tørrflue o.s.v

 

Dette kan nemlig bli svært spennende :) :)

Takker Tore Litlere Rydgren for sitt besøk her i Telemarken, har allerede fått utrolig bra respons på det "unike" kurset vi hadde. Takk også til Micke "svensken". Dette var rått rett og slett!!

 

 

Mvh

Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

 

Det skjer ting, absolutt. Venter med å gå ut med ting her nu før alt er klart. Noen PM vil bli sendt rundt om ikke lenge. Hvis ikke blir det lagt ut her, begynner ganske enkelt med en møte-dag med Micke og meg selv.Vi tar første dag på en gressbane etc... 

 

Viktig å bli litt kjent med hverandre. Mer info kommer snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...