Gå til innhold

Noe å strebe etter?


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

... ja helt rått, men var det ikke Fismen som hadde prøvd å binde superrealistiske imitasjoner og konkluderte med at "dem fisker ikke vet du".

 

Spørsmålet er om noen har prøvd  å fiske med superimitasjoner?  (Hvis jeg kan vel tillate meg å ta dette i denne tråden ?)

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" I struggled to find a suitably coloured animal hair fine enough to use in the lower wings but eventually decided to use a few of my own hairs . . . . " - Paul Whillock

 

Vil dette si at de bygger opp vingemønster o.l helt fra scratch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Her er en til som har brukt noen timer bak stikka. 180 timer på en steinflue...

 

http://www.paulwhillock.com/index.html

 

mvh

Øystein N

 

Hehe da er det greit med ett lite tankespinn. Når jeg leker "indianer" så ryker det fort en del fluer i løpet av en kveld, ett sleivete baksleng og en sinna hegg så er 180 timer historie. Ett årsverk er ca 1800 timer det skulle rekke til 10 fluer og omtrent 3 timers fiske mao så får jeg fiske maks tre timer i året  ;D

 

Dette er kunsthåndtverk, og har egentlig ingenting med fiske å gjøre..... det som skulle vært artig er å se fluene de faktisk fisker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kunstnere der ute. Det finnes en djevel til å binde fluer i Finland også, dere finner han på

http://www.aarne-karjala.tk Det hadde vært morsomt som en av dere sier, å se hva de fisker med. Sikkert en rackelhane.

 

Du får spørre ham. Han pleide å poste her for en stund tilbake. Han har ikke vært online på en stund som du kan se.. Men for noen fluer.

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?action=profile;u=659

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par ulike fluer som skal imitere samme krepsdyr (krill) for sjørøyefiske i sjøen.

Krillen er topper topp10-lista til sjørøya i sjøen der jeg fisker.

Denne hadde jeg trua på, men ikke røya!

krill.jpg

 

Den jeg her har ringet rundt er min desidert råeste krillimitasjon. Antar at røya tar denne for å være Krillens magesekk

post-0-13949851523389_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Tipper tørrflue-disiplene kjenner det nedantil når de ser bilde av røyenymfene dine  ;D

Har hatt suksess med flere av mønstrene dine etter sjørøya selv !

Men min favoritt er faktisk dønn svart, uten kulehode, men fortynget med blytråd !

Den er faktisk så stygg at jeg ikke har orket fotografere den, men røya digger'n  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fisker sjørøye i vann går det ofte i små kulehodenymfer av ymse slag, samt Klinkhammere, myggklekkere og ikke minst PT...... Den oransje bruker jeg kun til sjørøye i sjøen samt SØ i elv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par ulike fluer som skal imitere samme krepsdyr (krill) for sjørøyefiske i sjøen.

Krillen er topper topp10-lista til sjørøya i sjøen der jeg fisker.

Denne hadde jeg trua på, men ikke røya!

 

 

Den jeg her har ringet rundt er min desidert råeste krillimitasjon. Antar at røya tar denne for å være Krillens magesekk

 

 

Jaggu ser jeg ikke en kulehode-royal-coachman her også! Mulig jeg er litt blind, men den har jeg ikke sett før!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...