Gå til innhold

Thomas & Thomas Horizon #4 9 fot todelt


knutb

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et godt tilbud på en T&T Horizon klasse 4, 9 fot, todelt. Rett under tre laken, praktisk talt ubrukt, med full garanti.

 

Ulempen er jo at jeg ikke har prøvd denne stanga før, samt at den er todelt, men det kan jeg nå alltids leve med.

 

Noen her som har prøvd denne stanga og har noe å si på aksjonen? Rune, du har vel veivet med denne i noen år?

 

Bekjent prøvde å forklare den som "greyline, bare smoothere... og den ser penere ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at jeg har fisket mye med T&T Knut.

Jeg har en 9 fot Horizon som er 4delt i klasse 4.

Det er etter mitt skjønn en meget god stang for den som liker den litt kjappere typen. Det er noe av det nærmeste man kan komme en allroundstang til ørretfiske.

 

Stanga er jevn og fin i aksjonen og lar seg lett overtale til å kaste både langt og presist. Jeg har brukt stanga fra 1996 - 2002 og kan gjerne komme med en del om snørevalg hvis du sender meg en PM eller mail. Jeg har brukt 6 ulike typer snører på stanga i den tiden jeg brukte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kastet med 2-delt 4-er. Er nok "mykere" enn den 4 delte til Rune, men fortsatt en rask stang. Jeg kastet ut hele SA GPX(?) på første forsøk, uten særlig anstrengelse. Stanga jobber rett og slett av seg selv :) Det er det heftigste jeg har kastet med, uten at jeg har vært innom så altfor mange stenger. Personlig liker jeg litt dypere og "mykere" stenger for ørretfiske, men tre tusen for denne stanga er ikke no dumt kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Måtte søke litt i forumet. Fikk lyst på en 3'er og kjøpte meg en brukt Horizon 9fot #3 hvor jeg fikk med et #3 Vision Presentation 2 snøre. Synes stanga virket forferdelig stiv og at 3 snøret var alt for lett for stanga, og at det ville vært endel lettere å spenne opp stanga med et firersnøre. Hva synes dere? Noen snøreanbefalinger til denne stanga? Rune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte søke litt i forumet. Fikk lyst på en 3'er og kjøpte meg en brukt Horizon 9fot #3 hvor jeg fikk med et #3 Vision Presentation 2 snøre. Synes stanga virket forferdelig stiv og at 3 snøret var alt for lett for stanga' date=' og at det ville vært endel lettere å spenne opp stanga med et firersnøre. Hva synes dere? Noen snøreanbefalinger til denne stanga? Rune?[/quote']

 

Hva med å teste et SA GPX???? det ligger jo litt over i klassifisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...