Gå til innhold

Flyteringstreff til våren 2008 - Hadeland


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg kommer Morten!!!

 

Har noen bilder fra i sommer jeg også, skal se om jeg ikke klarer og rote dem frem.

 

Ola

 

Det ser ut som du i hvert fall har et flott bilde i avartaren din!  ;) Jeg kommer også til å prioritere dette treffet. Trener benmuskulaturen på Elixia slik at jeg skal få min Day Tripper Express opp i plan.  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er høg PH der Ja:-)

 

Hvis det blir surt her, så har VI et stort problem:-)

 

Ellers så trur jeg spssielt det vattnet vi skal ha flyteringtreffet i kommer til å bli et vidunderlig fiskevatten... Etter vært... mitt mål er å ha snitt 1,5 kilo. da er jeg fornøyd... om noen år!

 

Hva mener du om det Ola! Trur du det er mulig? eller Flemming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ja det er høg PH der Ja:-)

 

Hvis det blir surt her, så har VI et stort problem:-)

 

Ellers så trur jeg spssielt det vattnet vi skal ha flyteringtreffet i kommer til å bli et vidunderlig fiskevatten... Etter vært... mitt mål er å ha snitt 1,5 kilo. da er jeg fornøyd... om noen år!

 

Hva mener du om det Ola! Trur du det er mulig? eller Flemming?

 

Hvordan er det med gyting osv. Er det liten tilgang på yngel, og derav muligheter for 1000brødre?. Eller blir det fisket ut slike småfisker etter hvert?

 

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er høg PH der Ja:-)

 

Hvis det blir surt her, så har VI et stort problem:-)

 

Ellers så trur jeg spssielt det vattnet vi skal ha flyteringtreffet i kommer til å bli et vidunderlig fiskevatten... Etter vært... mitt mål er å ha snitt 1,5 kilo. da er jeg fornøyd... om noen år!

 

Hva mener du om det Ola! Trur du det er mulig? eller Flemming?

 

Joda Morten, det er det nok mulig. Men ikke lag så høye forventninger til treffet nå da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2008 vil det nok bli mye små fisk:-) Med noe stort i tilllegg! Grunnet at jeg har satt med grunneierene 1100 ørreter!

 

Men det vil nok bli bedre å bedre fiske for hvert år! Så i 2008 vil det bli mye smått! Noe stort og mye hyggelig sammvær!

 

Det vil nok også bli noe grilling, god kaffe og litt "attott" på kvelden... Men det vil bli PÅbudt med reddningsvest!

 

Ellers Skal jeg se om jeg finner et bilde med noe annen fisk! i fra dette vattnet!

 

 

Det blir i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Litt "attot"??

Det er i hvert fall forbudt å servere meg cognac som i fjor, for da bare detter jeg baklengs over stolen utpå kvelden  ;D ;D Hmmm...dårlige venner  ;D

He he. Men som jeg sa på telefonen, så blir jeg også med neste år. Selvsagt. Dette var en trivelig treff, Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Bilde? Legg heller ut bilde av fisken til Ola for den var enda penere  ;D

 

 

 

EDIT: Kan da forresten legge ut bilder selv også.

Ola og Morten - begge med et par meget fine eksemplarer  :)

 

post-0-13949852817346_thumb.jpg

post-0-13949852818076_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du ser noe!

 

Når en skal prøve å ta svømme knappen i 4 grader med vaderbukser, kamra, mobiltelefon og fiskesenger. Så er det kanskje en tanke:-)

 

Nei! faktisk så er det for sikkerheten å etter den norske lov... Fordi jeg har faktsik et ansvar. Hvis du leser på den lappen som følger med flyteringen så står det noe om dette! 

 

Vuredere å se på evt. kontrakter.... Jeg vet faktisk selv at det er tildels trygt... men jeg har fisket med flytering siden jeg var 16. og har hatt et havari:-)... Men uhellet kan skje, med de mest erfarende:-)

 

Et minne i fra min gode barndom:-)   

post-554-13949852853192_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Ang. flyteringhavari (jeg prøver å få årets Nobelpris i digresjon  ;D):

 

Her er en episode som understreker det Morten sier:

 

"The victim and his friend were experienced fly fishermen who had used float tubes to access the river before. They put in at the powerhouse. The victim was walking in the river and adjusting his fly rod when he tripped and fell. The fall left him upside down in the water with the float tube around his body. He was trapped with his legs and feet above the water and his head below. He was unable to right himself, and floated for about10 minutes to the boater’s put-in."

 

Og konlusjonen til "havarikommisjonen":

"ANALYSIS: (From rec.boats.paddle) The fisherman had on very nice fishing gear.  He had the boots, the pants, the shirt, the tube, but no PFD (Personal Floatation Device). A Forest Ranger advised us that if the victim had been wearing a PFD as required by law, he would not have "capsized"--but instead the PFD would have forced his upper body back to the surface and he could have "righted" himself."

 

Det er forresten verdt å merke seg at fyren GIKK med belly'n da dette skjedde!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som var med i fjord, sender jeg direkte påmelding!

 

Det vil bli rasteplass ved Japolo som er ei hytte som ligger like ved vannet. Der vil det bli grill, så da får alle grille å der vil det bli muligheter til å slappe av i mellom øktene. Samt det vil bli tak over hode!

 

Eller så vil det bli en del andre ting som jeg jobber med om dagen!

 

Slik planen er er det slik at det blir fiske lørdag til kvelden, overnattning. Så jobber jeg med fiske i vann to for en eksklusiv gruppe! muligens trekning! Men det vil koste 200 kr ekstra hvis jeg får det til! Men etter som det er en uke sendere vil myggklekkingne kommet bedre i gang, så da blir det enklere å fiske etter vakende fisk.

 

Det vil også noen som kommer til å spotte fisk for oss med flyterig, så det vil da bli noen som får noen gode tips som man bør ta til seg! Men jeg regner med at det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...