Gå til innhold

Reisetips - Irland


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Rett og slett en knall bra artikkel, Rune. :) :)

Faktisk ganske befriende å se at det finnes gode alternativer utover Kola og NZ, og prismessig ser det jo slett ikke

ille ut ;D

 

Føres herved opp på lista mi over aktuelle steder å fiske når lottopremien er i havn og jeg kan leve resten av livet

som ørretboms ;D ;D..........er forresten aktuellt å reise dit uavhengig av lottopremier ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må berømme Rune for denne flotte artikkelen.

Kanon at noen fokuserer på annet enn Kola og NZ som drømmefiske destinasjoner.

Tror veldig mange av de som aldri har fisket fra driftende båt, burde prøve det, og gjerne som beskrevet i artikkel, i Irland.

Planlegger allerede selv en slik tur i April, evt til Rutland i England for å fiske stor og meget vilter regnbueørret. Forholdsvis billig og "rask" tur som kan gjøres på en langhelg.

Vi som har fisket en del konkurranser koser oss alltid glugg ihjel når vi kan fiske tørt ifra driftende båt.

Hjemme på Askøy er dette vårt "tidligfiske" hvert år. Og ingenting slår spenningen når røye stimene plutselig viser seg seint på kveldingen, et times tid før mørke, momsende på fjærmygg....da er fin fiske det som gjelder. Dessverre er våre vann ikke lang grunne, tvert imot. For mye av fisket er dessverre inn mot land. Derfor er innsjøene i bla Irland så fantastisk å drømme om. Og ikke minst: Definitivt innen rekkevidde. :D

Igjen Rune, takk for god inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en rundtur på ön för några år sedan med min fru och kan bara säga att det är en fantastisk plats att besöka. Att ta med familjen bör inte vara någon svår nöt att knäcka, det finns så mycket att titta på och uppleva förutom fisket ;D .

Kanonbra artikel Rune, nu blev jag helt såld igen på Ön i mitt Hjärta.

Fiskade i Corrib, mitti centrum av Killkenny och ett par platser till jag inte kommer på just nu.

Måste bara berätta om en liten stad på västkusten som låg vid en av de stora och kända golfbanorna, namnet har fallit ur minnet men den var med i "gruppen" som kallades för "Tidy towns". Staden var otroligt snygg och välskött, inte ett grässtrå låg fel. Det lite tråkiga i kråksången är att allt var tillrättalagt åt Amerikanska golfgäster, affärerna öppnade kvällstid och på resturangen vid åt på fanns bara en!! öl att få (förutom en diger vinlista) Budweiser ??? Fy f-n för amerikanskt blask och det på en ö med så god öl. Jag skulle kunna fortsätta länge till och har bara goda saker att säga om Irland som fortfarande är mitt favoritresemål med råge.

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...