Gå til innhold

Fiskebriller


trondemann

Anbefalte innlegg

Hei, har lest alt som står om div fiskebriller her på forumet siden jeg skal ha meg nye briller. Ser at mange skryter av " Action optics ". Kom over denne siden på ebay, ser jo ut som superbillig for meg. Noen her som har peilig som vil gi tilbakemelding på dette.

Siden jeg bruker briller til vanlig skulle jeg helst hatt styrke på glassene. Noen gode tips om hvordan og hvor man får ordnet dette uten at det koster skjorta? 

http://stores.ebay.com/Action-Sports-Outlets_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZQ2d999QQftidZ2QQtZkm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt Action Optics i noen år, og er veldig fornøyd, og kan vel ikke annet enn å være overrasket over de "buy it now"-prisene som er på linken, utrolig billig..

 

Når det gjelder solbriller og styrke i glassene, så undersøkte jeg for et års tid siden, og problemet, slik jeg fikk opplyst det hos en optiker,  er polarisering og brillestyrke. I og med at polarisering er et "must" så har jeg valgt linser og solbriller, selv om det ikke er en fullgod løsning for mine skjeve hornhinner.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen på den siden der ser for god ut til å være sann , normalt ligger jo action optics på rundt 100 dollar på ebay. og rundt 140-160 i butikker i Usa

Ser frakten til norge er 36 $ for briller

Redd det kan være fake , men butikken ha jo solgt mye og veldig gode tilbakemeldinger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg har fått til en løsning som jeg er veldig godt fornøyd med. Før fisket jeg kun med vanlige briller. Jeg hadde såpass dårlig syn (med skjeve hornhinner) at jeg syntes ikke det var hensiktsmessig å bruke fiskebriller. Men: i fjor vår to jeg mot til meg og bestilte laserkirurgi. er stårlende fornøyd. Nå er det en drøm å fiske, det er en drøm å ligge i telt på fjellet. Det er trolig den nest beste investeringen jeg har gjort (den beste var en fisketur til Island (Laxa).

 

Klart det er dyrere (mye dyrere) en briller med styrke, men den er da med meg hele tiden  :) (roter den ikke bort heller  ;D)

 

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen på den siden der ser for god ut til å være sann , normalt ligger jo action optics på rundt 100 dollar på ebay. og rundt 140-160 i butikker i Usa

Ser frakten til norge er 36 $ for briller

Redd det kan være fake , men butikken ha jo solgt mye og veldig gode tilbakemeldinger

 

 

Er ny på e-bay jeg, men hvor ser du at fraktkostnadene er 36$ ??? Eneste stedet jeg ser noe om fraktkostnader (Shipping costs) er 10$ ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at også AO har en billigserie. Og alle brillene jeg kan se på websiden er fra billigserien. De er ikke glass. Må være glass og fotokromatiske  ;).

 

Hvis du er fast bestemt på å ikke kjøpe fra Norge så har jeg en link til et merke som jeg har brukt over et år, og som har de billigste brillene jeg har sett med fotokromatisk glass ($87.50 US etter online rabatt på 50%). De er også helt på høyde med AO og Maui Jim, som er de jeg har best kjennskap til fra før. Produsert i Italia men amerikansk merke.

 

Jeg synes i utgangspunktet man skal støtte de norske butikkene, så du får sende meg en PM hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Husk at også AO har en billigserie. Og alle brillene jeg kan se på websiden er fra billigserien. De er ikke glass. Må være glass og fotokromatiske  ;).

 

Hvis du er fast bestemt på å ikke kjøpe fra Norge så har jeg en link til et merke som jeg har brukt over et år, og som har de billigste brillene jeg har sett med fotokromatisk glass ($87.50 US etter online rabatt på 50%). De er også helt på høyde med AO og Maui Jim, som er de jeg har best kjennskap til fra før. Produsert i Italia men amerikansk merke.

 

Jeg synes i utgangspunktet man skal støtte de norske butikkene, så du får sende meg en PM hvis du er interessert.

Hva er fotokromatiske?  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min briller av min lokale forhandler. Dem solgte briller av merke Flying Fisherman. Disse ble jeg veldig imponert over og var utrolig gode å bruke. Kostet vel rundt 500kr, noe som jeg synes er overkommelig her til lands. Problemet mitt er at brillene fortsatt ligger igjen på fjellet ved elva en plass :rolleyes: Så om dere velger å legge noen kroner i briller så kost på dere et slikt oppheng på brillene slik at man slipper å ha dem montert på capsen når dem ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at også AO har en billigserie. Og alle brillene jeg kan se på websiden er fra billigserien. De er ikke glass. Må være glass og fotokromatiske  ;).

 

Hvis du er fast bestemt på å ikke kjøpe fra Norge så har jeg en link til et merke som jeg har brukt over et år, og som har de billigste brillene jeg har sett med fotokromatisk glass ($87.50 US etter online rabatt på 50%). De er også helt på høyde med AO og Maui Jim, som er de jeg har best kjennskap til fra før. Produsert i Italia men amerikansk merke.

 

Jeg synes i utgangspunktet man skal støtte de norske butikkene, så du får sende meg en PM hvis du er interessert.

Hva er fotokromatiske?  :-[

 

At glasset endrer mørkhet ut i fra vær og lysfohold.. utrolig behagelig, har det på mine

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Husk at også AO har en billigserie. Og alle brillene jeg kan se på websiden er fra billigserien. De er ikke glass. Må være glass og fotokromatiske  ;).

 

Hvis du er fast bestemt på å ikke kjøpe fra Norge så har jeg en link til et merke som jeg har brukt over et år, og som har de billigste brillene jeg har sett med fotokromatisk glass ($87.50 US etter online rabatt på 50%). De er også helt på høyde med AO og Maui Jim, som er de jeg har best kjennskap til fra før. Produsert i Italia men amerikansk merke.

 

Jeg synes i utgangspunktet man skal støtte de norske butikkene, så du får sende meg en PM hvis du er interessert.

Hva er fotokromatiske?  :-[

 

At glasset endrer mørkhet ut i fra vær og lysfohold.. utrolig behagelig, har det på mine

 

Morten

Ahaa :) Slike som ser "vanlige " ut når en er inne i hos, og forvandler seg på eventyrlig vis til solbriller når de går ut i sola :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he..jeg har flere par fiskebriller, Scierra....Guideline m.m.  Men av en eller annen grunn ender jeg alltid opp i elva med polariserte briller fra Shell.  8)  Funker helt greit synes jeg.

 

Edit:

Oops...de har jo ikke styrke.  Beklager en smule avsporing.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeHe, ja hadde øynene vært som på normale folk så hadde det ikke vært noe problem. Har prøvd med noen fiskebriller utenpå de andre og det funka heller dårlig. Tenk om disse shell brillene hadde kommet med justering for skjeve hornhinner :) DEt hadde vært no det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var Action Optics FishBone Glass Polarized Sunglasses i både "lens color: mirror photo copper" og "lens color: photo brown" bestilt :D :D :D :D Satt ned til 60$ syns jeg er bra når normal-pris i USA er 160$, og jeg tør ikke en gang tenke på hva de koster i Norge :-\ Passa bra for de hadde både ridge line-snøret og scientific anglers Ultra 4-snøret til ryddesalg-pris :D Fått bare gode kritikker her på ffs har jeg sett :) Må også nevne at butikken (MRS - tidligere nevnt i denne tråden) har veldig lav fraktkostnader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...