Gå til innhold

Når er messa i vikingskipet?


Sailfish

Anbefalte innlegg

Hei. Må bare være HELT SIKKER, er det 29 feb-2 mars messa i Vikingskipet går av staben? Må være sikker siden det er laaaangt unna der jeg bor... :( Håper det kommer raske svar pga. må snakke med kompisen jeg skal opp dit med. :)

Hvis det er på disse datoene, da kræsjer den med messa i lillestrøm ikke sant?

 

Edit: la bare til no ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoene stemmer de, kræsjer ikke med messa i lillestrøm, hvis du ikke skal på sjøen for alle messa.. men er vel en minimesse i skedsmohallen på lørdag hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Og den messa jeg snakker om, er det liksom MESSA, hvis du skjønner hva jeg mener? Er det den som virkelig gjelder for oss fluefiskere, ell er det mange villmarksmesser i vikingskipet gjennom året?

 

Og som jeg forstår deg nå så er nå til lørdag i Skedsmohalle bare en liten minimesse. Hvis så, når er den "ordntlige" messa i Skedsmohallen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er MESSA for oss fluefiskere  ;D

http://www.flyfishingfair.com/

 

Ellers så er de store messene her til lands disse:

 

Hamar: http://www.hoa.no/docs/villmarksliv_invitasjon_08.pdf

Lillestrøm: http://www.villmarksmessen.no/index.htm

 

For ikke å glemme fluefiskedagene på Elverum!  ;)

 

Den første så jo helt rå ut, men er det noen som vet sånn ca. hvor langt det er å kjøre fra Langesund til Stocholm?

 

Håper i hvertfall å få til de to andre. :) Hvis det er noen her på forumet som skal på en av disse to messene i Norge ell begge for den saks skyld, hadde det vært kjempehyggelig å kanskje treffes der. Send gjerne pm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og den messa jeg snakker om, er det liksom MESSA, hvis du skjønner hva jeg mener? Er det den som virkelig gjelder for oss fluefiskere, ell er det mange villmarksmesser i vikingskipet gjennom året?

 

Og som jeg forstår deg nå så er nå til lørdag i Skedsmohalle bare en liten minimesse. Hvis så, når er den "ordntlige" messa i Skedsmohallen da?

 

Min anbefaling er å få med seg minimesse på lørdag i Lillestrøm , rett og slett fordi det er den plassen det er lettest og få testet nye stenger og det er gode foredrag . Her er det bare fluefiske.

De andre messene er fulle av all skokrem og annen jalla.

Selv skal jeg få med meg fluemesse på lørdag , Vikingskipet på søndag og Villmarksmessa i Lillestrøm(tidlig torsdag før det blir mye folk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare på ei messe i norge i år, vil jeg anbefale den på Norges Varemesse (lillestrøm) i slutten av mars.

Har tenkt å få med meg en tur til skedsmohallen og hamar neste helg, men så bor jeg midt imellom disse stedene, og har ikke langt å reise heller  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og den messa jeg snakker om, er det liksom MESSA, hvis du skjønner hva jeg mener? Er det den som virkelig gjelder for oss fluefiskere, ell er det mange villmarksmesser i vikingskipet gjennom året?

 

Og som jeg forstår deg nå så er nå til lørdag i Skedsmohalle bare en liten minimesse. Hvis så, når er den "ordntlige" messa i Skedsmohallen da?

 

Min anbefaling er å få med seg minimesse på lørdag i Lillestrøm , rett og slett fordi det er den plassen det er lettest og få testet nye stenger og det er gode foredrag . Her er det bare fluefiske.

De andre messene er fulle av all skokrem og annen jalla.

Selv skal jeg få med meg fluemesse på lørdag , Vikingskipet på søndag og Villmarksmessa i Lillestrøm(tidlig torsdag før det blir mye folk)

 

 

 

Enig med deg der gitt, de store messene blir for mye mas, her blir det mere intimt og lettere og få hjelp til det du lurer på, du blir ikke så sliten av å gå  her heller,  samtidig som du får med deg mye mere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre her fra Vestfold/Telemark som har planer om å få med seg messene til helgen.

Ja takk begge deler er det noe som heter, tenkte jeg skulle få med meg begge to.

Fluefiskemessa på Lillestrøm på lørdag, kjører videre til Hamar på ettermiddagen, for så å tilbringe

søndagen i vikingeskipet  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe messa på lillestrøm i slutten av mars har mer å by på enn hva som var tilfelle på hamar og i skedsmohallen denne helga.

Messa i skedsmohallen var i og for seg ikke så værst, men det var skuffende at ikke Sharkskin-lina fra SA var å oppdrive, såvidt jeg kunne se hverken her eller på hamar.

Fikk såvidt kikket på den nye Loop Multi snella, som satt på en av stengene Syrstad hadde med til skedsmo, men denne var heller ikke i salg enda.

Virker som ei nokså tung snelle, som kanskje egner seg på stenger fra klasse 5-6 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes messa på Hamar var fin jeg.

Den inneholdt de fleste av aktørene som har noen betydning, og det var stort sett jakt, fiske og friluftsliv der.

På Lillestrøm vil nok annenhver stand være boblebad, tredjehver være massasje stoler, skopussere, søppel og annen ræl...

 

Sånn sett syntes jeg Hamar var bra, for det var stort sett ting som var an interesse der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har tidligere år vært på både Hamar og varemessa og det har vært greit, men det blir mye jalla. I år dro jeg en tur ned i Skedskohallen og var knall fornøyd. Rolig, avslappet, mange å snakke med, kunne prøve alle de stengene jeg ønsket med en gang. I tillegg fikk jeg med et par bra foredrag. Ikke noe jalla! Skal sies at jeg skulle ha noe fluebinderutstyr men fikk ikke tak i alt.

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var ei bra messe iår. Ble litt sliten, spiste en dritvond burger som var halvkald og fikk trent kredittkortet. Var godt fornøyd med at det var ganske jevn fordeling mellom jakt, fiske og friluftsliv  :). Syns det har blitt litt vel mye fokus på fluefiske på disse messene, så det var fint at det hadde roet seg litt. Kunne fortsatt finne mye til flue, men ikke slik at det tok helt av. Eneste jeg virkelig savnet var stands med litteratur. Fant ingenting unntatt bladet Villmarksliv, og det får jeg allerede i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har blitt litt vel mye fokus på fluefiske på disse messene, så det var fint at det hadde roet seg litt.

:o  :o  :o Javel ? !

Regner med dette var en spøk  ;D

Har fått med meg de fleste av disse messene siden 90 tallet, men må si jeg har til gode å sitte igjen med inntrykk av at det har vært noe fokus på fluefiske på noen av dem.

Var jeg på utkikk etter jakt-utstyr derimot, da ville jeg vært strålende fornøyd  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har blitt litt vel mye fokus på fluefiske på disse messene, så det var fint at det hadde roet seg litt.

:o  :o  :o Javel ? !

Regner med dette var en spøk  ;D

Har fått med meg de fleste av disse messene siden 90 tallet, men må si jeg har til gode å sitte igjen med inntrykk av at det har vært noe fokus på fluefiske på noen av dem.

Var jeg på utkikk etter jakt-utstyr derimot, da ville jeg vært strålende fornøyd  ;)

 

Og  så dere alle knivene ell?? :o :o

Noen kniv-stands - helt greit, veldig vakkert og greier, men ble vel litt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Godsmack, jeg spøker ikke denne gang  ;D. Helt personlig syns jeg det har tatt av når det gjelder utstyrshysteri, men her er det hver sin smak selvfølgelig. Andre syns sikkert at det er altfor altfor lite  :o. Det eneste som jeg syntes var litt merkelig var at standen til Villmarksbutikken ikke hadde noe flueutstyr i det hele tatt, men heldigvis var haspel godt representert  ;). Fant forøvrig 5 andre fluefiskespesialist-stands i tillegg til fluebinderne, så jeg syns det var nok utvalg.

 

Terje, der er jeg enig. Tror kanskje jeg så ett sted som hadde et par fjær. Der var det bedre ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nei Godsmack, jeg spøker ikke denne gang  ;D. Helt personlig syns jeg det har tatt av når det gjelder utstyrshysteri, men her er det hver sin smak selvfølgelig. Andre syns sikkert at det er altfor altfor lite  :o. Det eneste som jeg syntes var litt merkelig var at standen til Villmarksbutikken ikke hadde noe flueutstyr i det hele tatt, men heldigvis var haspel godt representert  ;). Fant forøvrig 5 andre fluefiskespesialist-stands i tillegg til fluebinderne, så jeg syns det var nok utvalg.

 

Terje, der er jeg enig. Tror kanskje jeg så ett sted som hadde et par fjær. Der var det bedre ifjor.

 

Da overså du noe, Åddvard. :D

Villmarksbutikken hadde egen stand for fluefiske ;D , rett siden av Scierra i enden av kastebassenget ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bare en svakhet ved messa. Ikke en eneste stand hvor man solgte fluebindingsmateriell :'( :'( :D

 

Terje!

Dette har vært tilfellet hvert eneste år, faktisk  >:(

Av en eller annen grunn velger butikkene som selger sånt å ikke ta med "godsakene" til disse messene.

PS ! Vil på det sterkeste anbefale å ikke oppsøke disse messene med fyllenerver  :o

Nå er det prøvd, og det skal ikke gjenta seg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...