Gå til innhold

Ny elv....nye muligheter.


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Hei.

Jeg har brukt en del tid på å finne ut av en avsides elv her på vestlandet i år. Alt begynte med en PM fra en forumsbruker her, og han snakket om en elv en kjører forbi fra tid til annen. Denne elven jeg har kikka litt på er i sammevassdraget, men alikevell ganske langt borte :)

 

Jeg var der en tur igår, og tok noen få bilder. Snakket med en bonde der, og han sa til meg at nå var vannstanden på det laveste , og snøsmelting sørget for god vannstand hele sesongen :)¨

 

Legger ut et par bilder som er tatt uten polyfilter, så vannskorpa kommer litt for mye med..... men alikevell en nydelig elv :)......Gleder meg til det blir grønt og frodig :)

post-0-13949854656475_thumb.jpg

post-0-13949854656965_thumb.jpg

post-0-13949854657447_thumb.jpg

post-0-13949854658051_thumb.jpg

post-0-13949854658557_thumb.jpg

post-0-13949854658971_thumb.jpg

post-0-13949854659597_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ser veldig bra ut det der, Henning ;D

 

Vet du noe om størelsen på ørreten der da :D :D

Er det standard størelsen på dine trakter som gjelder eller er det sjans for en overraskelse eller to :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har brukt en del tid på å finne ut av en avsides elv her på vestlandet i år.

 

Huff blir vannvittig missunlig når jeg ser bilder som dette. Har prøvd å få kona til å bli med på en liten flyttetur til den delen av landet. Da hadde jeg hatt alt innen rekkevidde sjø, fjord og fjell  ;D. hadde vel godt glipp av gjedda, men det er merkelig hva vi kan være foruten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Henning

Ser fint ut dette Henning.  Og jeg som var i nærheten nå uten å ha med stanga.  ???  Er vel ikke lenge til første vak der nå kanskje?

 

He he , ja, der kan du se :). Første vak er vel i disse dager, og det er ikke lenge til jeg skal begynne så smått her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nydelig vestlandelv;)

å veeeeestland vestland når eg ser deg sliiiiik :)

 

 

Satan der var det flott... Er også disse bildene fra en ikke lakseførende del av elven?

 

Ikke lakseførende her nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vestlandelv;)

å veeeeestland vestland når eg ser deg sliiiiik :)

 

 

Satan der var det flott... Er også disse bildene fra en ikke lakseførende del av elven?

 

Ikke lakseførende her nei :)

 

Nå må du si hvor mange kjøretimer fra Bergen dette er, før jeg blir helt sjuk her... Hadde vært godt å vite at den ikke er like i nærheten og jeg ikke har funnet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nydelig vestlandelv;)

å veeeeestland vestland når eg ser deg sliiiiik :)

 

 

Satan der var det flott... Er også disse bildene fra en ikke lakseførende del av elven?

 

Ikke lakseførende her nei :)

 

Nå må du si hvor mange kjøretimer fra Bergen dette er, før jeg blir helt sjuk her... Hadde vært godt å vite at den ikke er like i nærheten og jeg ikke har funnet den.

 

Den er så nær Bergen, at du bør kunne lukte fra terassen når jeg steiker bacon der til sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vestlandelv;)

å veeeeestland vestland når eg ser deg sliiiiik :)

 

 

Satan der var det flott... Er også disse bildene fra en ikke lakseførende del av elven?

 

Ikke lakseførende her nei :)

 

Nå må du si hvor mange kjøretimer fra Bergen dette er, før jeg blir helt sjuk her... Hadde vært godt å vite at den ikke er like i nærheten og jeg ikke har funnet den.

 

Den er så nær Bergen, at du bør kunne lukte fra terassen når jeg steiker bacon der til sommeren ;)

 

hehe du kan å plage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg liker at Henning ligger ut slike fristelser av "elven ingen trodde nokon aure kunne bu" ;D

 

Til Spenolsen kan jeg bare si èn ting: Følg riksveg mot Askøybroen, kjør 1 runde i siste rundkjøring, og følg veien mot elven, du kjenner deg igjen med en gang når du passerer den ;D8)

God tur!

 

Mottatt  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehehe dette blir litt som "skrukkedalsrenna"  ;D Mange vet nok hvor denne elva er, men skjønner litt av det essensielle i å prøve å holde sportsfiskerbefolkningen på et lavt nivå ;).

 

Kjempefine bilder Henning! Får se om du legger ut noen med nyfanget fisk etterhvert 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hehehe dette blir litt som "skrukkedalsrenna"  ;D Mange vet nok hvor denne elva er, men skjønner litt av det essensielle i å prøve å holde sportsfiskerbefolkningen på et lavt nivå ;).

 

Kjempefine bilder Henning! Får se om du legger ut noen med nyfanget fisk etterhvert 8)

 

He he :) Forskjellen på "skrukka" og denne er vel fiskestørrelsen kan du si :D

Her er det antagelig kun småfisk, og det er det jo ikke akuratt i "Skrukka".

 

 

Skal nok komme noen bilder av fisk også etter hvert som jeg får tid å sjekke den ut litt :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :) Forskjellen på "skrukka" og denne er vel fiskestørrelsen kan du si :D

Her er det antagelig kun småfisk, og det er det jo ikke akuratt i "Skrukka".

 

Her ser vi punkt to i holde-elva-hemmelig-strategien: 'overbevis alle om at her finnes bare småfisk'.  ;)

Ingen fare Henning, Bergen og omegn er det siste stedet jeg kommer til å reise for å fiske med flue uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...