Gå til innhold

frustrasjon å førbannelse


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

i rein frustrasjon å førbannelse.. nettop rydda i nåkka fluebokser... trur det kom på 200 fluer i svinn.. på grunn av kort hackel.. oii den store kroppen...

men hmmm kor e no øye på kroken.. joda bortgjømt unner 13 lag me binnetrå:( 

å føresten ka e skall me ei rosa paraschute flue str 8 me hackel til krokstr 18??

det va nesten så at eg bynte å lure på om onkel ungen på 3 år hadde sotte å lekt seg.. men neida det va nokk eg..og de fleste av de fluen e bre ett år...

 

 

gla e eg før at det e en inspirasjonstrå til oss som like å fylle koppen me kaffe å slappe av å binne goe fluer..  men det e jo tydeli att eg har stressa å slørva endel:D sherpings må det bli snarest:D

 

men ka kan e jøre me de krokan mine?  tenkte da på gjenbruk`??

 

 

hadde vært litt arti om detta kunne bli en #inspirasjontrå til ka man ikke skall gidde å bruke ti på) sikker på at det e mange som har nå av den sorten:D så kan eg kansje få et lite fnyst av håp på at eg ikke en den eneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For korte hacklefiber på parachute-fluer er en klassiker som nok de fleste har vært innom.

Fluene ser på en måte litt bedre ut med kort hackle, men problemet er selvfølgelig at de velter på vannet, spesielt når kort hackle er kombinert med høy vinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenbruk.. Hmm..

 

Vilt forslag:

 

1.Legg fluene i noe varmebestandig som tåler noen hundre grader.

2.Sleng beholderen i peisen.

3.Ta ut og kjøl ned krokene

4.Rengjør de og bind opp nye

 

Vet ikke om dette ødelegger svekker stålet men det er sikkert verdt et forsøk :)

 

Cast iron—iron alloyed with greater than 1.7% carbon—melts at around 1370 °C

 

edit: Kasserte selv rundt 20 fluer jeg ikke var fornøyd med.. Delilig følelse :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muli det går.. men da trur eg det kan være lurt å kjøle ne kroken fort? elr? tenke bre da på dem såm smir..

Tror ikke det har noe å si.. Vil jo selvfølgelig vente til de er kalde før man binder på de ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt saks,, men tvile før at e orke å jøre det me så mange kroker:D tapetkniv burde kansje funka ja:D trur ikke e jør det engang i åre.. men blei bre veldi frustrert over å se alt rote i boksan å e mota meg opp til å jøre det:D 

 

ka dokekr andre jør me gamle fluer?? giv dokker dem rett i korga elr kjøpe nye bokser til årets moddeler??:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt saks,, men tvile før at e orke å jøre det me så mange kroker:D tapetkniv burde kansje funka ja:D trur ikke e jør det engang i åre.. men blei bre veldi frustrert over å se alt rote i boksan å e mota meg opp til å jøre det:D 

 

ka dokekr andre jør me gamle fluer?? giv dokker dem rett i korga elr kjøpe nye bokser til årets moddeler??:D

Betaler under 100 NOK for 100 stk tmc 100 så jeg tar det ikke så tungt..

Binder uansett ikke for å spare penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du sir nåkka der:D har bestilt det eg å no:d men det har gått i mustad til 62 kr før 25 kroker:D

Anbefaler deg å anskaffe deg kroker på alternative måter. 62,- for 25 stk er røveri :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt saks,, men tvile før at e orke å jøre det me så mange kroker:D tapetkniv burde kansje funka ja:D trur ikke e jør det engang i åre.. men blei bre veldi frustrert over å se alt rote i boksan å e mota meg opp til å jøre det:D 

 

ka dokekr andre jør me gamle fluer?? giv dokker dem rett i korga elr kjøpe nye bokser til årets moddeler??:D

Betaler under 100 NOK for 100 stk tmc 100 så jeg tar det ikke så tungt..

Binder uansett ikke for å spare penger

 

Hvor kjøper du krok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja før å si det milt. vente bre på lønna som kmer over helga. så blir det tmc kroker på meg å..

 

fram til no har eg kjøpt alt av mustad kroker på voigt jakt å fiske i heggelia.. det tere på økonomien:S

men det e rart kor stor prisforskjell det e på¨fluebinder utstyr alt etter kor det kmer fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt saks,, men tvile før at e orke å jøre det me så mange kroker:D tapetkniv burde kansje funka ja:D trur ikke e jør det engang i åre.. men blei bre veldi frustrert over å se alt rote i boksan å e mota meg opp til å jøre det:D 

 

ka dokekr andre jør me gamle fluer?? giv dokker dem rett i korga elr kjøpe nye bokser til årets moddeler??:D

Betaler under 100 NOK for 100 stk tmc 100 så jeg tar det ikke så tungt..

Binder uansett ikke for å spare penger

 

Hvor kjøper du krok?

 

Hemmelig ;)

 

edit: rett over 100 kr mente jeg.. uansett så er det mer eller mindre halv pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt saks,, men tvile før at e orke å jøre det me så mange kroker:D tapetkniv burde kansje funka ja:D trur ikke e jør det engang i åre.. men blei bre veldi frustrert over å se alt rote i boksan å e mota meg opp til å jøre det:D 

 

ka dokekr andre jør me gamle fluer?? giv dokker dem rett i korga elr kjøpe nye bokser til årets moddeler??:D

Betaler under 100 NOK for 100 stk tmc 100 så jeg tar det ikke så tungt..

Binder uansett ikke for å spare penger

 

Hvor kjøper du krok?

 

Hemmelig ;)

 

edit: rett over 100 kr mente jeg.. uansett så er det mer eller mindre halv pris :)

 

Betaler du såpass! :D  ;D Jeg betaler vel halvparten av det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig labosa har kroker.. :)

Jeg kjøper i butikk når jeg bare skal ha noen få kroker men når jeg skal ha mange så leter jeg den billigste plassen ;)

 

Siden jeg binder noen for kompiser og binder helt nye til meg selv vært år så blir det en del kroker :)

 

Jeg kjøper nye bokser nesten vært år, kan jo ikke ha de nye flotte fluene i slitte bokser :P

Tror ikke jeg ville tatt sjansen på å varme opp fluekrokene, er redd for at det svekker stålet, bruk tapetkniv du er det beste det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det va det eg å frykta før at det skulle ødelegge herdinga i ståle..

 

kordan bokser like dokker å bruke da? til de førskjelige stadian til fluer? eg personli bruke Dewitt gjennomsiktige fluebokser fra prima-villarksliv.. til alt av fluer.. så har eg en helt vanli boks t alt av nymfer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige sesong brukte jeg noen billige bokser fra Guideline. De gjør jobben sin men ikke noe mer.

I år har jeg kjøpt en av disse vannntette:

 

Meiho Water Baby System

M-73%20lg.jpg

Veldig nett og fin, passer best til små fluer som f.eks mygg. Koster ikke all verden heller.. 150-200,- i Norge. Innmaten kan også byttes om hverandre.

Til Danica/Vulgata er de boksene fra GL romslig.

Til store fluer har jeg faktisk vurdert slukbokser :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige sesong brukte jeg noen billige bokser fra Guideline. De gjør jobben sin men ikke noe mer.

I år har jeg kjøpt en av disse vannntette:

 

Meiho Water Baby System

M-73%20lg.jpg

Veldig nett og fin, passer best til små fluer som f.eks mygg. Koster ikke all verden heller.. 150-200,- i Norge. Innmaten kan også byttes om hverandre.

Til Danica/Vulgata er de boksene fra GL romslig.

Til store fluer har jeg faktisk vurdert slukbokser :rolleyes:

 

så ut som greie bokser det der:D har en fra guideline boks t 80 kr.. grei boks til småe døgnfluer ellr klekkere. å det va sånn spor i foamen så den blir jo nesten "aldri" slitt:D 

med store fluer mener du da sjøfluer eller det større vårfluan, mus å de større døgnfluan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en link til dissa boksam? ja e mene e så dem i fjor i elva;:D kjekke bokser det:D

 

Denne bruker jeg til myggene mine : http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43612

 

Denne bruker jeg på nymfer, vårfluer og klekkere: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43615

 

Og denne til nohackel, comparadun og spentspinnere + noen klinkvarianter: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...