Gå til innhold

Hvilke vadesko?


Sailfish

Anbefalte innlegg

Noen som har noen anbefalinger eller omtaler av noen av disse produktene under? Hvem bør jeg kjøpe?

 

- Simms Freestone Wading Boot, Studded Felt Sole (109,95$)

- Simms G3 GuideBoot, Studded Felt Sole (199,5$)

- Simms Guide Boot, Studded Felt Sole (179,95$)

- Simms L2 Wading Boot, Studded Felt (139,95$)

 

Skal kjøpe vadebukse fra statene nå snart og trenger nye vadesko også så tenkte det var kjekt å velge mellom sortimentet i butikken :) Simms var de eneste i butikken med Studded Felt ;) Så vet du d, for jeg er ingen merkefrik ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som diskutert tidligere i en eller annen tråd så er L2-skoene til Simms forholdsvis smale, så hvis du har brede føtter så vil disse bli ubehagelige å gå i, noe jeg selv smertelig har erfart. Endte derfor opp med Patagonia Riverwalker med aquastealth/sticky rubber-såle isteden. De er lettere en L2, behagelige å ha på foten siden de er bredere og gummisålen funker utmerket. Kort sagt en perfekt vadesko etter mitt syn, men den stod da ikke på listen din! Ville vel derfor ha gått for G3 Guide siden denne er bredere enn L2 i den grad dette er et issue for deg  ;)

 

Prisen på Riverwalker her hjemme er forøvrig ikke så langt unna det G3 Guide vil komme på fra US så jeg ville anbefalt deg og tatt en tur og prøvd de hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Korkers Guide. Første fisketur med de i dag. (Fikk en pen harr forresten). Svært lette, trekker så å si ikke vann, altså nesten like lette våte som tørre, samt det, ihvertfall tilsynelatende, geniale boa-lisse-systemet. :]

 

Om du absoultt vil ha Simms burde du ihvertfall vurdere Rivershed også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har Simms L2 , både med filt og gummisåle. Utvilsomt  de beste vadeskoa jeg noensinne har hatt. De er lette, gode lisser og de er solide. Driver med  mye gjørmefiske(nordens flatsfiske) hvor skoa blir utsatt for veldig mye utvendig slitasje iform av siv , gjørme/sand + mye gåing, går på tredje året nå, merker ikke tegn til slitasje.(jeg fisker mye). Gummisåle er etter min mening livsfarlig i elver med mye stein som feks Glomma, defor har jeg åsså filtsåleutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ihvertfall aldri til å investere i Simms' Guide G3 eller de nye Rivershed skoene.

De er rett og slett så oppbygde at de blir grotesk store  :o

Nytter ikke å kjøre bil med noen av disse skoene på, noe de heller ikke er beregnet for, men jeg syntes uansett det er fint om det lar seg gjøre.

Har fått det for meg at sålene med studs (pigger) lager så mye støy når man går på stein at det skremmer fisken, så det vil jeg ikke ha. Dette er kun min personlige oppfatning  ;)

Jeg har Simms L2 (filt) og Rivertek (aquastealth), og er fornøyd med begge.

Ellers har Patagonia noen vadesko som bør vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange anbefaler L2, men så ble det også nevnt at denne er smal ???

Jeg kan f.eks. ikke bruke alfa-langrennsko hvis dette hjelper noen? Disse blir for smale for mine bein.

 

En skoform som passer meg bedre er for eksempel ecco-sko...

 

Noen som kan fortelle meg om L2 blir for smal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smalt? vel du får dra til din nærmeste forhanler å prøve. ;D. Ikke vondt ment sailfish, med tanke på noen tråder i forumet. Jeg slurver ofte når jeg tar på meg vadesko/vadere. Kjap fisketur, tennis sokk med ullsokk, ikke lurt, har selv merket at de presser med l2, (senest idag),  :) planlagt tur, kun ull(vegard ullvang) ikke noe prob. Har selv 43 i skostr, bredde har jeg ikke noe mål for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever de ikke som smal jeg i allefall. masse plass

 

Dette er nok veldig individuelt og det er tydeligvis mange her med "dameføtter", men for oss med "manneføtter" blir L2 rett og slett ubehagelig å gå med!  ;D

 

Selv synes jeg også Patagonia-skoene også er mye lettere enn L2, og jeg har hatt begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever de ikke som smal jeg i allefall. masse plass

 

Dette er nok veldig individuelt og det er tydeligvis mange her med "dameføtter", men for oss med "manneføtter" blir L2 rett og slett ubehagelig å gå med!  ;D

 

Selv synes jeg også Patagonia-skoene også er mye lettere enn L2, og jeg har hatt begge.

 

Er du en alfa-langrennskotype ell ecco-type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever de ikke som smal jeg i allefall. masse plass

 

Dette er nok veldig individuelt og det er tydeligvis mange her med "dameføtter", men for oss med "manneføtter" blir L2 rett og slett ubehagelig å gå med!  ;D

 

Selv synes jeg også Patagonia-skoene også er mye lettere enn L2, og jeg har hatt begge.

 

Er du en alfa-langrennskotype ell ecco-type?

 

Jeg er en Salomon- og Merrell-type!  ;D

 

Finnes det forresten ikke betjente fiskebutikker rundt Langesund?  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har brukt L2 i 2 år på fjellfiske og SØ i sjøen fiske. Har ikke skrudd inn studsene, de er noe glattere i vannet enn filtsåler men suverene på land, i bilen osv. De blir fort slitt og mine så stygge ut etter bare et par turer, lissene rakner fort og må byttes. Jeg liker sålene men resten av skoen er av dårlig kvalitet. Anbefales hvis du går mye på land under fisket og ikke bryr deg om hvordan de ser ut etter 2 gangers bruk og har råd til nye skolisser.  Mvh Espen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så noen korkers.... Ny modell, så veldig lovende ut. Masse ulike valg av såler etc..

Fått mye skryt, tror jeg "ryker" på et par.

 

Tror tmags her har skrevet litt om de nye her før(arrester meg om jeg tar feil) ;D

 

Kankje de passer dine unike føtter sailfish :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så noen korkers.... Ny modell, så veldig lovende ut. Masse ulike valg av såler etc..

Fått mye skryt, tror jeg "ryker" på et par.

 

Tror tmags her har skrevet litt om de nye her før(arrester meg om jeg tar feil) ;D

 

Kankje de passer dine unike føtter sailfish :D

 

Hehe, du kan få sakt det du toggi ;D

 

Ser noen nevner korkers, men jeg har egentlig bare hørt at den derre "klipp-on"-ordninga deres har vært litt misslykka, ved at noen har opplevd å miste sålene under fisketur osv... Noen som kan bekrefte ell avbekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei

 

Så noen korkers.... Ny modell, så veldig lovende ut. Masse ulike valg av såler etc..

Fått mye skryt, tror jeg "ryker" på et par.

 

Tror tmags her har skrevet litt om de nye her før(arrester meg om jeg tar feil) ;D

 

Kankje de passer dine unike føtter sailfish :D

 

Hehe, du kan få sakt det du toggi ;D

 

Ser noen nevner korkers, men jeg har egentlig bare hørt at den derre "klipp-on"-ordninga deres har vært litt misslykka, ved at noen har opplevd å miste sålene under fisketur osv... Noen som kan bekrefte ell avbekrefte dette?

 

Kan bekrefte det ja :D......mista filtsåle etter kort tid :'( :'( .......MEN jeg har sett de nye og de har ett nytt og mye bedre feste for sålen så det ser svært lovende ut ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så noen korkers.... Ny modell, så veldig lovende ut. Masse ulike valg av såler etc..

Fått mye skryt, tror jeg "ryker" på et par.

 

Tror tmags her har skrevet litt om de nye her før(arrester meg om jeg tar feil) ;D

 

Kankje de passer dine unike føtter sailfish :D

 

Hehe, du kan få sakt det du toggi ;D

 

Ser noen nevner korkers, men jeg har egentlig bare hørt at den derre "klipp-on"-ordninga deres har vært litt misslykka, ved at noen har opplevd å miste sålene under fisketur osv... Noen som kan bekrefte ell avbekrefte dette?

 

Den nye modellen har en mye bedre løsning. Ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...