Gå til innhold

Stang til laks


hermok

Anbefalte innlegg

Er vel nesten som å banne i kjerka dette her, hihi...

 

Du kan spørre på forumet på www.fluefiske.net/bb

 

Er nok vesentlig flere laksefiskere der. Selv er jeg ikke noe tohåndsmann (egentlig ikke no laksemann heller), men jeg synes loop yellowline er ei god og lettkastet tohåndsstang. Er nok verdt å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

 

Fikk et tilbud på en butikk i dag

- Loop Blueline 14" #9 2730,-

- Vision Extreme 911 snelle 1500,-

 

5200,- med alt. Godt tilbud?

 

Blueline er bedre enn YL for nybegynner mente selger. YL blir mer 2 stanga du kjøper pga helaksjonen.

 

Tenkte å bruke stanga i Gaula og i tilhørende småelver. Håper å ikke bruke over 4000-5000 inkl alt jeg trenger.

 

Her er noen anbefalinger jeg har sett på:

 

Loop YL, GL , BL

guideline GL3, Procast XPE, LPXe

Slate AXP

scierra xda

HILEVEL

vision dh

 

Er det litt sånn at forskjellene er marginale og det blir litt det samme hva du velger innenfor mellomprisklassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

 

Blueline er bedre enn YL for nybegynner mente selger. YL blir mer 2 stanga du kjøper pga helaksjonen.

 

 

Helaksjon er noe som går igjen i alle loop stengene, og gjør dem lettkastet. (Syns nå jeg da..) Det som skiller dem er hvor raske de er... Bl og YL er omtrent helt like, bortsett fra at den blå er en liten tanke raskere.. jeg kan på det varmeste anbefale en YL 13.4`....

 

Men til den prisen du er blitt tilbudt BL syns jeg du skal slå til på.. det er også ei god stang....

 

 

 

Marginale er vel å ta i litt, men stengene som produseres i dag er jevnt over godt hele hurven... Det som gjelder er å finne ei stang en liker; prøve stenger er egentlig alfa og omega!

 

mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På www.thorsbua.no fant jeg følgende tilbud

 

Guideline Tricast 9,6 #8 Før 1999.- Nå 1299.-

Fenwick Techna AV 14' #9 Før 6499.- Nå 3249.-

Fenwick World Class 13' #9-10 Før 3499.- Nå 1049.-

Pool 12 Attitude 12.9 #9-10 Før 2999.- Nå 1499.-

Fenwick HMG AV 15' #10-11 Før 3999.- Nå 1999.-

 

Mange andre gode tilbud der og! Powell LGA904 9' #4 Før 3995.- Nå 1198.- Pluss diverse St. Croix stenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...