Gå til innhold

Bytte av flue/fluering!


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har sett at det forekommer litt bytte av fluer på web.

Men dessverre det er mye laks :wink:

 

Er det noen som kunne tenke seg å utveksle ørretfluer?

Kanskje vi skulle ta for oss en type imitajoner av gangen.

F.eks Vårfluer, døgnfluer, mygg, osv...

 

Dere kunne sendt inn til meg så kunne jeg fordelt fluene på konvolutter

og videresendt dem. Samtidig kunne jeg tatt bilder av fluene og lagt de ut.

Starter med en påmelding som varer i f.eks en uke, når fristen er ute sender jeg ut mail til de interesserte om hvor mange som er med osv.

Da må hver deltaker binde en eller flere fluer til alle de andre som er med. Slik at alle som er med får en flue fra hver.

 

Kunne dette vært noe?

 

MVh

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Hvis det ble for mage så kunne vi delt inn i grupper på f.eks 5 eller 10 personer.

 

Rune

 

Japps det er jo helt perfekt. Gjerne også legg bildene inn i forumet for å få igang litt mer fart her, det bør vel ikke være noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Høres helt klart spennende ut, men jeg er helt fersk innen fluebindingen. Og å bytte bort red-tag, superpuppa og palmermygg er vel kanskje ikke så spennende for dere andre deltakerne.

Får nok heller melde meg på i neste runde, så sant ikke interressen for disse fluene er STOOR :?

 

SPiller da ingen rolle :) Flueringen skal være for alle, uansett hvor dyktig man er :) Red-tag, superpuppan og Palmermygg er ok mønster man alle trenger :) SÅ du skal nok melde seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg er med på den!

Jeg kan legge ut en sak på forsiden i kveld for å gjøre det synlig.

Skal vi si en ukes påmelding og deretter en uke til Produksjon/framsending?

 

Synspunkter?

 

I utgangspunktet 1 uke ja, er det veldig dårlig oppslutning kan det vel drøye noen dager ? Det jeg ser på som viktig er at man forteller hvilke mønster som skal sendes inn, slik at man ikke får 4 stk red tag :) Og dette blir publisert i forumet :)

 

Dette blir knall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på den.

 

Og er enig i SAGE om at det er greit å vite sånn nogenlunde hvilke fluer vi har tenkt å binde, slik at alle ikke binder det samme.

Da blir det mygg først da?

 

Vi bør vel å bli enige om en måte å emballere på, slik at fluene ikke er deformert når de kommer frem. Filmboks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greie retningslinjer skal vi ha.

Jeg skal lage et utkast i kveld.

Vi bør være enige om hvilke fluer som skal bindes fra hver enkelt.

Foreslår at den enkelte kommer med forslag til meg, jeg sammenstiller en liste for hva som er kommet fram.

 

Tar opp tråden senere, nå er jeg på vei hjem.

Ferdig på jobb for i dag :D

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg er med på den.

 

Og er enig i SAGE om at det er greit å vite sånn nogenlunde hvilke fluer vi har tenkt å binde, slik at alle ikke binder det samme.

Da blir det mygg først da?

 

Vi bør vel å bli enige om en måte å emballere på, slik at fluene ikke er deformert når de kommer frem. Filmboks?

 

Ett eller annet :) Betyr vel ikke så mye egentlig, bare de ikke blir herpa :) Ellers RUne- hva med ett egent fora for dette? BLir litt mer ryddig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at det forekommer litt bytte av fluer på web.

Men dessverre det er mye laks :wink:

 

Er det noen som kunne tenke seg å utveksle ørretfluer?

Kanskje vi skulle ta for oss en type imitajoner av gangen.

F.eks Vårfluer, døgnfluer, mygg, osv...

 

Ørretfluer er tingen !!

 

Jeg er med. Binder så lite om dagen at jeg må ha inspirasjon, ett tupp i ræva liksom.... Kan godt begynne med fjærmygg, og så følge opp med mer avanserte ting etterhvert, hvis dette blir vellykket. ...også er fjærmygg så raskt å binde, at det godt kan være med en del mennesker nå i første runde.... :wink:

 

MVH

Flemming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på den.

 

Og er enig i SAGE om at det er greit å vite sånn nogenlunde hvilke fluer vi har tenkt å binde, slik at alle ikke binder det samme.

Da blir det mygg først da?

 

Vi bør vel å bli enige om en måte å emballere på, slik at fluene ikke er deformert når de kommer frem. Filmboks?

 

Ett eller annet :) Betyr vel ikke så mye egentlig, bare de ikke blir herpa :) Ellers RUne- hva med ett egent fora for dette? BLir litt mer ryddig da

Det kan vi godt ha, consider it done!

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg er med på den.

 

Og er enig i SAGE om at det er greit å vite sånn nogenlunde hvilke fluer vi har tenkt å binde, slik at alle ikke binder det samme.

Da blir det mygg først da?

 

Vi bør vel å bli enige om en måte å emballere på, slik at fluene ikke er deformert når de kommer frem. Filmboks?

 

Ett eller annet :) Betyr vel ikke så mye egentlig, bare de ikke blir herpa :) Ellers RUne- hva med ett egent fora for dette? BLir litt mer ryddig da

Det kan vi godt ha, consider it done!

 

Rune

 

Liker at du er lydig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nja, gode forslag tas alltid i mot med takk!

 

Jeg tenkte å lage en egen meny for dette under fluesidene med info og regler++ Legger til en meny under fluebindeutsyr som heter fluering.

Lager en startside og undersider med resultatene.

Hver runde legges inn i menyen og bilder++ legges ut.

 

Hva synes dere om de?

 

Da ligger det sammen med annen fluebinding.

Hva vi skal lage kan jo diskuteres her.

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Jeg er med. Men kunne godt tenke å maksimere til 5 - 7 deltagere i en gruppe? Og avtale innen gruppen hva som skal bindes? Slik at vi ikke får så mange like. (Og slippe å binde så mange like fluer!)

 

Ronny S

 

Tjena Ronny & Ragge

Godt du er med snart er vi mange vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er snart i boks.

Gi meg to dager så skal siden for flueringen være oppe.

Jeg tar gjerne ansvaret som arrangør i første runden.

Hvis det ikke er noen andre som har lyst?

 

Så langt er vi blitt enige om at det er mygg som gjelder og at det bør

være inntil 7 deltaker pr. gruppe.

 

Soon man soon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var en kjempeidè og er 100% med selv om jeg ikke er noen mester på fluebinding, men får sikkert til alikevell. Er llitt ukjent med imitasjonsbinding, men kanskje jeg blir litt flinkere av å være med på dette.

 

:idea: Ett tips til deg Rune er jo å legge ut litt informasjon om den typen flue som er aktuell i flueringen slik at nybegynnere får noen gode tips. men det står vel alt noe om fjærmygg her vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...