Gå til innhold

Bestille fra internett.


olav92

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt trist og lei meg hvis mine venner på Nordisk måtte stenge pga av at alle skulle bestille fra Usa. For dere som bruker bl.a. Jarle & Bjørnar og Grandes gjelder vel det samme. Hadde blitt jævlig fett den gangen $ stiger og det er ingen butikker igjen i Gnore. Det var et slagord en gang som het "think globally, act locally".... Det gjelder fortsatt.

 

 

Kjøper du klær produsert i Norge eller Kina?

Kjøper du kun norsk mat eller litt svensk også?

Slakteren på hjørnet har lagt ned og skomakeren lenger ned i gata har flyttet inn til byen. Det er trist at dine venner skal berører av globalisering, men slik er markedskreftene. Enten tilpasser man seg situasjonen eller legger ned. Hvis norske fluefiskebutikker vil fortsatt tjene penger så bør de satse på mer enn bare videresalg. Noen har jo begynt med kursing, guiding, osv. Den type lokale aktiviteter kan ikke bestiller fra USA eller Kina. Norske nettbutikker kan jo også åpne nettsalg fra USA og på denne måten konkurere med amerikanske butikker.

 

Hvis $ stiger så stiger prisen på bindeutstyr i Norge desto mer!

 

Så lenge det er halv pris i utlandet så fortsetter jeg å importere selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er greit at det er billigere å handle fra usa men jeg foretrekker å stikke ned på jarle og bjørnar og slå av en prat og høre bjørnar skrøne litt i ny og ne, den service og kundebehandling man får hos jarle og bjørnar er verdt alle pengene man kunne spart og all verdens toll og avgifter i samme slengen  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

det er greit at det er billigere å handle fra usa men jeg foretrekker å stikke ned på jarle og bjørnar og slå av en prat og høre bjørnar skrøne litt i ny og ne, den service og kundebehandling man får hos jarle og bjørnar er verdt alle pengene man kunne spart og all verdens toll og avgifter i samme slengen  ;)

 

Støtter den der gitt :) Makan til service skal du jaggu leite lenge etter :D

 

Bjørnar er en god kar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et og annet kjøpes fra USA er naturlig slik som kurser og priser har utviklet seg, men generelt oppfordrer jeg alle til å støtte norske faghandlere som eies og drives av fluefiskere. Det er bra for utvalget og for fluefiskemiljøet her hjemme! Nordisk, Jarle og Bjørnar med flere må vi holde liv i!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...