Gå til innhold

Bestille fra internett.


olav92

Anbefalte innlegg

Så veldig bra ut på grandes.

Vet du noe om portoen?

 

Grandes har alltid bare tatt betalt for faktisk porto. Så ofte på mine bestillinger blir det bare 12 kroner (har en tendens til å bli mange små bestillinger etterhvert som jeg går tom for noe eller finner ut noe jeg bare må ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fra USA, det er billigere å sende stæsj derfra enn det er å sende det i Norge og prisene er som ALLE vet latterlige..

 

Så svir vi av litt ekstra CO2, tyner våre egne butikker litt mer og blir varme om hjertet for det er SÅ billig! :rolleyes:

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde blitt trist og lei meg hvis mine venner på Nordisk måtte stenge pga av at alle skulle bestille fra Usa. For dere som bruker bl.a. Jarle & Bjørnar og Grandes gjelder vel det samme. Hadde blitt jævlig fett den gangen $ stiger og det er ingen butikker igjen i Gnore. Det var et slagord en gang som het "think globally, act locally".... Det gjelder fortsatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om dette temaet, men jeg synes det er en del ting som blir glemt i forbindelse med handling fra USA.

1 Det tar lenger tid.

2 Klagegangen på en vare er ofte meget tidkrevende (selvopplevd opptil måneder)

3 Mange bruker skylapper for MVA, toll og frakt som kommer i tillegg til den prisen du ser på nettet. Mange butikker bruker nå en %-del av totalsummen til å beregne frakt. Det er jo latterlig. Bestillte selv noen importvarer nettop ($250 i varer og $299 for frakten)

4 Norske importører av kjente merker vil fra i år ikke behandle garantisaker når varen er kjøpt i utlandet. Du må ta dette med den butikken du kjøpte varen av i utlandet. Igjen... tidkrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg blir rik, så slutter jeg å handle fra utlandet. Nå tror jeg ikke de sender hår og fjær lenger fra statene da, p.g.a restriksjoner.. Å handle fra utlandet gjør jeg med god samvittighet..sorry, men når jeg får dobbelt så mye for pengene ved å handle fra statene så er det noe som skurrer.. Handler fortsatt endel i norske butikker, men blir skremt og deprimert når jeg får vite at en pakke fortom og noen kulehoder kommer på 200 kroner..  :o Så da er det tilbake på nett igjen..

 

www.lakelandflytying.com har alt og det dumper ned i postkassen innen fem dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om dette temaet, men jeg synes det er en del ting som blir glemt i forbindelse med handling fra USA.

1 Det tar lenger tid.

Vel, punkt 1. her stemmer ihvertfall ikke med min erfaring.

De gangene jeg handler fra usa får jeg som oftest varene levert kjappere enn ved bestilling fra norsk nettbutikk.

Skjønn det den som kan . . .  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om dette temaet, men jeg synes det er en del ting som blir glemt i forbindelse med handling fra USA.

1 Det tar lenger tid.

Vel, punkt 1. her stemmer ihvertfall ikke med min erfaring.

De gangene jeg handler fra usa får jeg som oftest varene levert kjappere enn ved bestilling fra norsk nettbutikk.

Skjønn det den som kan . . .  :o

Da er det i tilfelle en eller annen svenske i den norske tollen som sitter og ruger på mine pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vil gjerne ha en del CDC med god kvalitet.

Noen som vet om noen nettsider som har bra Cdc fjær?

 

Reidar Aasen på forumet selger CdC fjær. Han holder til i Drangedal, du kan sikkert sende ham en PM. Har ikke handlet hos ham ennå, men skal være bra fjær. Ellers så har jeg bestilt fjær fra http://www.petitjean.ch/eng/home/default.asp. Disse får du også kjøpt i norske butikker også. Fornøyd med dem. Har som regel kjøpt 5g pakker, da har du fjær leeeenge.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha en del CDC med god kvalitet.

Noen som vet om noen nettsider som har bra Cdc fjær?

 

De på Nordisk er ihvertfall bra nok for mitt bruk.

 

Når det gjelder fjær fra utlandet, så fikk jeg dette svaret på følgende spørsmål hos Kaufmann's (USA) nå nylig:

 

Q: Are there any restrictions on sending materials from birds (Whiting necks)? With the bird flu and all...

A: Chicken is OK to send out....however other birds like duck, partridge, pheasant have to have a USFW export certificate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Den dagen jeg blir rik, så slutter jeg å handle fra utlandet. Nå tror jeg ikke de sender hår og fjær lenger fra statene da, p.g.a restriksjoner.. Å handle fra utlandet gjør jeg med god samvittighet..sorry, men når jeg får dobbelt så mye for pengene ved å handle fra statene så er det noe som skurrer.. Handler fortsatt endel i norske butikker, men blir skremt og deprimert når jeg får vite at en pakke fortom og noen kulehoder kommer på 200 kroner..  :o Så da er det tilbake på nett igjen..

 

www.lakelandflytying.com har alt og det dumper ned i postkassen innen fem dager..

 

Helt enig! Har lenge lurt på hvorfor man får Mustad kroker til halv pris i USA inkl porto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

De tar markedspris....nordmenn er mye rikere enn folk fra USA....markedet er er ikke villig til å ta mere.....vår høye pris er med på å subsidierer markeder som chile...land i Afrika etc.....skjult U-hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...