Gå til innhold

Andre arter i ferskvann


Gjest Ørreten

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest staffan@epost.no

dette var sabla gøy......18 - 19 -19 og en halv!!!! lars du har bedt deg selv på slikt fiske....så guider du disse gutta rundt på dina hemmliga steele!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Hyggelig at dere synes detta var artig :)

Var hvertfall sabla gøy for meg å ta fisk på skumgummimadrass ;D Og for noen vak vi så!

OBS, all ære til Rob for klippingen og for å  ha vist meg dette fisket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var sabla gøy......18 - 19 -19 og en halv!!!! lars du har bedt deg selv på slikt fiske....så guider du disse gutta rundt på dina hemmliga steele!!!

 

Nå,nå,nå Staffan.........

Tror nok hemmeligstedene mine skal beholde sin status.

Kanskje jeg kan dra gutta med på tørrfluefiske etter stortorsk ;D

Ser jo ut som mye av ørretene i østmarka, bare myyye større ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfluefiske etter stortorsk, jeg er med ;D

 

Veldig utfordrende! Kan fiske flere sesonger uten å få napp. Men dere har jo god tolmodighet ;D

 

Har faktisk fått ÉN torsk på tørrflue. Denne ble tatt fra båt ute på havet.

Skulle farte inn en fjord på Seiland for å fiske sjøørret. Ute på fjorden gikk storseien på sjøen.

Jeg hadde en Adams str.#14 og 0,20mm fortom påmontert.

Dette pælma jeg midt i et vak..... Resultat: En fight på nesten en time med 6'er-stanga, skeiv snelleaksling (vangen grafittsnelle), brannsår og en torsk på 10,5 kg  :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfluefiske etter stortorsk, jeg er med ;D

 

Veldig utfordrende! Kan fiske flere sesonger uten å få napp. Men dere har jo god tolmodighet ;D

 

Har faktisk fått ÉN torsk på tørrflue. Denne ble tatt fra båt ute på havet.

Skulle farte inn en fjord på Seiland for å fiske sjøørret. Ute på fjorden gikk storseien på sjøen.

Jeg hadde en Adams str.#14 og 0,20mm fortom påmontert.

Dette pælma jeg midt i et vak..... Resultat: En fight på nesten en time med 6'er-stanga, skeiv snelleaksling (vangen grafittsnelle), brannsår og en torsk på 10,5 kg  :rolleyes:

 

 

Sweet  ;D, den skal det litt til å slå, liten fare for at noen overgår den prestasjonen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de fighter godt ihvertfall. Går vel sikkert ann å fore opp noen plasser litt i forveien med mais og maggot (eller noe annet) og så lure dem med noen nymfer ;D

Sjekk ut hva meitegutta bruker, de er dyktige på sånn, sikkert noen tråder om det på fiskersiden.no. Hadde veldig suksess med foring etter vederbuk, brasme og stam før fluefiske tok helt overhånd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de fighter godt ihvertfall. Går vel sikkert ann å fore opp noen plasser litt i forveien med mais og maggot (eller noe annet) og så lure dem med noen nymfer ;D

Sjekk ut hva meitegutta bruker, de er dyktige på sånn, sikkert noen tråder om det på fiskersiden.no. Hadde veldig suksess med foring etter vederbuk, brasme og stam før fluefiske tok helt overhånd.

 

Kanskje denne kan brukes? "Kondomflua"  ;D ;D ;D ;D ;Dhttp://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=4380.msg99237;topicseen#msg99237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel vann med fisken kalt "hisling". Fått et lass av dem, til og med på flue. De likner på sild og er meget spreke. Blir sjeldent veldig store, men har en ok snitt str.

 

Min første tur med fluestang ever gikk til Jarseng på "hisling" jakt. Klarte å kaste 5 meter maks og fikk 8 stykker.

På våtfluer, men disse tar glatt boller vet jeg. Har fora dem med boller, og det tar helt av.

 

Etter inspirasjon fra denne tråden så er målet i 2009 å ta "hisling" på tørt.

Etter litt sunn fornuft tenking er målet å ta en slik på tørt innen to uker.

 

Noen som vet hvilken art jeg mener? Og hva de egentlig heter?

Ikke lenge til jeg rigger til 4er stanga igjen. Bjorni, bli med? :) (jeg mener det seriøst)

 

Svar på mer om denne arten settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...