Gå til innhold

forhold i Renaelva


Rune D

Anbefalte innlegg

glommaguiden.com

 

Der ser du vannstand, og den viser ganske gunstigt nivå nå! Ellers er det meldt litt regn fremover... Mulig den da går litt opp, men jeg var der for 14 dager siden.. Og da klekket det noen få rodahni'er og jeg tipper det klekker fler i det været der.. Vannstanden da jeg var der var ca 40 cm høyrere enn dagens også.

 

Tror du vil kunne treffe på noe kastbart jeg! Men helt på topp er det ikke ennå, men som sagt fiskbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte fra oslo til trheim på søndag og stoppet flere plasser langs renaelva for å kikke....aldri fisket der før og kjenner ikke normal vannstand, men den så farlig stor ut enda...

 

skal nedover igjen til oslo på fredag og kjører da østerdalen for å kombinere kjøreturen med noen kast og spotting etter vakende ørret ;)

 

Er det noen av dere som kan gi meg et tips på hvor jeg kan ta et kveldsdrag på noen timer ? Er ikke ute etter de virkelige god plassene deres, men bare et sted som et utgangspunkt ?

 

Elva er jo lang så det virker litt menigsløst å bare prøve et sted når man ikke er verdensmester i å "lese" elver enda...

 

Rapport vil bli lagt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

www.fishfinders.no

 

noen ganger så lurer man litt.....hvem har brukt penger på dette prosjektet....håper det kommer til å utvikle seg til noe mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hmmmmmm! svarer ikke mere enn det.....det var vel heller at jeg jobbet bortimot i ett åt uten å ha intekter, til dekking av utgifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes prosjektet som ble gjort i Rena var utrolig positivt. Når en vet hvor mye som skal til for å få det så bra som det ble så synes jeg også Staffan fikk utrolig mye ut av pengene. Hadde en satt vanlige reklamekonsulenter til det samme hadde like mange penger rullet på 2-3 ukers jobb og alt man hadde fått var noen bilder av elven.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

synes vel det burde vært litt mere underholdene.......litt mere å se på.....og det som jeg synes er dummest er når folk kritiserer i ly av anonymitet......Det er feigt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes vel det burde vært litt mere underholdene.......litt mere å se på.....og det som jeg synes er dummest er når folk kritiserer i ly av anonymitet......Det er feigt det!

 

Vet ikke noe om saken, men er helt enig i det "Staffan" sier, lett å kritisere andre når en har "Maske" på. Hvis en ikke kan stå frem og stå for sine meninger i full offentlighet burde man heller holde kjeft >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg helt enig her, det er direkte feigt å kritisere uten å gi seg til kjenne... Det er faktisk svært få opp igjennom åra som har vært en slik inspirator og frontfigur i det norske fluefiskemiljøet som Staffan har vært og jeg håper han fortsatt vil være det i lang tid fremover.

En kan si mangt om mange, men signer da for svarte med ditt fulle navn. Kritikk kan være helt grei den hvis den er berettiget og korrekt...

 

Skitt fiske videre alle fiskevenner.  :)

 

 

Skjalg Sannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet:: I dag kl. 13:03:37Skrevet av: Skjalg Sannes 

Sett inn sitat

Sier meg helt enig her, det er direkte feigt å kritisere uten å gi seg til kjenne... Det er faktisk svært få opp igjennom åra som har vært en slik inspirator og frontfigur i det norske fluefiskemiljøet som Staffan har vært og jeg håper han fortsatt vil være det i lang tid fremover.

En kan si mangt om mange, men signer da for svarte med ditt fulle navn. Kritikk kan være helt grei den hvis den er berettiget og korrekt...

 

Skitt fiske videre alle fiskevenner. 

 

Støtter denne fult ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

"De anonyme" i dette tilfelle er nok folk som anser at Staffan har skylda for de nye reglene i elva, med andre ord folk som gjerne vil ta den fisken de får med hjem uansett størelse....................dermed får vi det klassiske norske fenomentet "jantelov" (.....du skal ikke tro at du er noe.....) hvor disse folka antakelig for evig tid kommer til å gjøre alt de kan med tanke på sure oppgulp mot alle de anser for å ha ødelagt for elva deres............noen annen forklaring anser jeg for usannsynlig, da alle som har møtt Staffan  vet hvilken raus person han er som deler av kunnskapen sin og holder gratis kastekurs ved elva for den ene og den andre pluss mye mye mer.

 

 

Tar man forøvrig en kikk på disse personenes innlegg på diverse fora, så er det ikke veldig vanskelig å se at det ene innlegget etter det andre stor sett har preg av sure og bitre innlegg som overhode ikke bidrar til noe som helst på ett forum annet en dårlig stemning.

 

Vi får bare heve oss over det, det blir garantert ikke siste gangen man får negative kommentarer fra "de anonyme"..........................vi får bare la innleggene deres tale for seg selv :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De anonyme" i dette tilfelle er nok folk som anser at Staffan har skylda for de nye reglene i elva, med andre ord folk som gjerne vil ta den fisken de får med hjem uansett størelse....................dermed får vi det klassiske norske fenomentet "jantelov" (.....du skal ikke tro at du er noe.....) hvor disse folka antakelig for evig tid kommer til å gjøre alt de kan med tanke på sure oppgulp mot alle de anser for å ha ødelagt for elva deres............noen annen forklaring anser jeg for usannsynlig, da alle som har møtt Staffan  vet hvilken raus person han er som deler av kunnskapen sin og holder gratis kastekurs ved elva for den ene og den andre pluss mye mye mer.

 

Takk for oppklarende innlegg. Jeg har lenge stusset på alle tilsynelatende bitre feider rundt denne elva, både på dette forumet og på RV. Synd med så mye groms rundt en så flott elv med mange hyggelige mennesker. Og anonyme angripere er beviselig noen feiginger. Skam dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De anonyme" i dette tilfelle er nok folk som anser at Staffan har skylda for de nye reglene i elva, med andre ord folk som gjerne vil ta den fisken de får med hjem uansett størelse....................dermed får vi det klassiske norske fenomentet "jantelov" (.....du skal ikke tro at du er noe.....) hvor disse folka antakelig for evig tid kommer til å gjøre alt de kan med tanke på sure oppgulp mot alle de anser for å ha ødelagt for elva deres............noen annen forklaring anser jeg for usannsynlig, da alle som har møtt Staffan  vet hvilken raus person han er som deler av kunnskapen sin og holder gratis kastekurs ved elva for den ene og den andre pluss mye mye mer.

 

 

Tar man forøvrig en kikk på disse personenes innlegg på diverse fora, så er det ikke veldig vanskelig å se at det ene innlegget etter det andre stor sett har preg av sure og bitre innlegg som overhode ikke bidrar til noe som helst på ett forum annet en dårlig stemning.

 

Vi får bare heve oss over det, det blir garantert ikke siste gangen man får negative kommentarer fra "de anonyme"..........................vi får bare la innleggene deres tale for seg selv :D

 

Terje!

 

Apropos det der med å slå fisk i hjel. Mitt inntrykk var at de fleste slo ihjel alt de fikk både åpenlyst og skjult. Men dette trenger ikke være normal praksis i det hele tatt, da jeg kun har vært der en langhelg på et begrenset område. De virket ikke redde for oppsyn.

ps: dette er ikke noen sure miner mot noen av dere som skriver her da jeg regner med at dere er seriøse fluefiskere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Har fisket i Renaelva i over 15 år nå og jeg tør påstå, uten at jeg kjenner Staffan fra annet enn det jeg har lest og hørt, dog har jeg hilst på han ved et par anledninger i Rena, har bidratt med noe annet enn positivt hva gjelder elva.

Jeg er alikevel ikke enig i alle nye regler som gjelder. Til eksempel at den øvre delen nå er "Flyfishing only". Er fluefisker av hjerte sjøl og fisker aldri med annet enn det men syns en slik regel er diskriminerende for de som foretrekker å fiske på annet vis. Det er ikke noe værre å sette tilbake fisk som er tatt på mark enn på flue om man bruker kroker som er tilpasset det at fisken skal tilbake til elva.

Det får litt sånn gufs av forne tider ved "River Itchen" og eksklusivitet.

 

Hermann Pritzlaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Flyfishing Only på hengebrua er jeg ambivalent til, veldig! Det var noe som utmarksrådet fant på....for å tekke oss fluefiskere....jeg liker det ikke.....det jeg heller ikke likte var alle de som ankra opp med tunge sekker og agn enten ørekyte eller mark......jeg er nok av dem som gjerne ville innføre enten levendeagnforbud ( les ang som fisken sluker fordi det smaker godt) eller påbud om sirkelkrok.....hva med et flue og duppfiske, eller sluk med enkeltkrok.....vi må fiske på en slik måte at minst mulig fisk skades!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vi må fiske på en slik måte at minst mulig fisk skades!"

 

Det er jeg 100% enig i og det er vel heller det som burde stått på skiltet ved hengebrua. Ikke "Flyfishing Only".

Kanskje noen har andre forslag til hva det burde stå på et slikt skilt hvor budskapet skal være at fisken skal skånes i størst mulig grad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...